Gå til innhold

NTNU -Trondheim har alt av utstyr til å finne mutert virus.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje fordi de har tilsvarende utstyr i Oslo? En lab jeg kjenner, jobber med dette. 

Dessuten kommer varianten til Trondheim av seg selv neste uke. 

Det er jo noen som absolutt må reise til Trondheim. 

• Liker 1
Skrevet
stan skrev (5 minutter siden):

Kanskje fordi de har tilsvarende utstyr i Oslo? En lab jeg kjenner, jobber med dette. 

Jeg mener når det tar 13 dager å se om det er muttert burde de satt alle kluter til og sendt prøver til alle universiteter med utstyret. Åpenbart at bare Oslo skal analysere så vil det gå tregt. 

• Liker 3
Skrevet
stan skrev (8 minutter siden):

Ja viruset er nok allerede over hele Norge og vært siden lenge før jul men ingen som har giddet å sjekke. Men uansett har det hatt lite innvirkning på smitte trenden så er nok ikke noe krise men det virker ikke som FHI ser mulighetet for analyser utenfor Oslo og da går det tregt

• Liker 1
Skrevet
Bente1234 skrev (Akkurat nå):

Jeg mener når det tar 13 dager å se om det er muttert burde de satt alle kluter til og sendt prøver til alle universiteter med utstyret. Åpenbart at bare Oslo skal analysere så vil det gå tregt. 

Enig i det, men selve analysen tar tid. Så lenge det er igjen kapasitet har det ingen hensikt å sende prøvene til Trondheim. 

Men det kan jo bli behov om de får opp test kapasiteten. Til sammenligning testet Beijing 4 millioner på fredag og satser på å få testet alle de 22 millioner innbyggerne i løpet av uka. 

• Liker 1
Skrevet
stan skrev (1 minutt siden):

Enig i det, men selve analysen tar tid. Så lenge det er igjen kapasitet har det ingen hensikt å sende prøvene til Trondheim. 

Men det kan jo bli behov om de får opp test kapasiteten. Til sammenligning testet Beijing 4 millioner på fredag og satser på å få testet alle de 22 millioner innbyggerne i løpet av uka. 

Behov? De har jo bare testet noen få... de burde teste alle positive tester. Sendes til nærmeste universitet istedet for Oslo det må da gå fortere?? Ja ja kos deg i isolasjonen håper de fortsetter å bruke kun OSLO innfør gjerne portforbud der og. Kanskje pipa får annen lyd at ting går for treigt. Norge er bakpå hele veien.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Bente1234 skrev (2 timer siden):

Dette er for dårlig. De burde øke og kapasiteten og burde absolutt ha gjorde det for lengst. Norge analyserer veldig få tester i forhold til Danmark, med nettopp den faren at uk viruset får gå under radaren. Nå skal jo mutasjonen bremses siden det vil gi eksponentiell vekst i spredningen. Og det vil igjen hindre fremdrift av vaksineringen. Da kan jeg ikke fatte at ikke FHI ikke vil motta hjelp med dette arbeidet! 

Endret av J.E
Skrevet
Bente1234 skrev (2 timer siden):

Behov? De har jo bare testet noen få... de burde teste alle positive tester. Sendes til nærmeste universitet istedet for Oslo det må da gå fortere?? Ja ja kos deg i isolasjonen håper de fortsetter å bruke kun OSLO innfør gjerne portforbud der og. Kanskje pipa får annen lyd at ting går for treigt. Norge er bakpå hele veien.

Helt enig i at testingen burde øke. Vi ser jo at det ikke er analyse siden som er flaskehalsen. Det var det jeg kommenterte. 

I det burde testes mye bredere, også blant de som ikke tror de har koronaviruset. Bruke hele testkapasiteten, hele tiden. 

• Opprett ny...