Gå til innhold

Trenger tips til kjøkkenet! Lavt kjøleskap og masse ubrukelig plass over

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøver finne løsninger (lowbudget) for å gjøre kjøkkenet penere. Hva vi skal gjøre:

- Male det hvitt

- bygge inn tomrommet over de øverste hyllene.

- Til høyre for bildet blir det en brun vegg. 

Kjøleskapet står på med måte utenfor kjøkkenet og henger ikke helt med. Hva blir best å gjøre for at kjøleskapet skal passe bedre inn? Her er alternativer jeg vurderer:

- Kjøpe et kjøleskap som er like høyt som øverste skap (rettere linjer)

- Male veggen bak kjøleskapet brunt, slik at hjørnet blir mer «hvisket» ut. Den brune veggen blir akkurat der bildet slutter på høyere side. 

- La alt stå som det er, sette en tre kasse oppå kjøleskapet for pynt. 

- Bygge inn tomrommet over kjøleskapet, slik som vi skal bygge inn tomrommet over de høyeste skapene. 

Hva tenker du?

CE168CEC-197D-41C4-8E78-9468245A297D.jpeg

Anonymkode: 0abdb...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en kjapp og billig forbedring vill jeg bare satt en litt stor grønn plante (f.eks en bregne) på toppen av kjøleskapet, og så ville jeg malt veggene.  Det ser ut som alt er brunt eller hvitt/lys beige, veldig kjedelige farger... 

Anonymkode: 62013...9ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

For en kjapp og billig forbedring vill jeg bare satt en litt stor grønn plante (f.eks en bregne) på toppen av kjøleskapet, og så ville jeg malt veggene.  Det ser ut som alt er brunt eller hvitt/lys beige, veldig kjedelige farger... 

Anonymkode: 62013...9ea

Det var smart!! Det skal jeg gjøre! 😄

Ja er fryktelig kjedelige farger, jeg er helt enig! 😅

ts

Anonymkode: 0abdb...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det man eventuelt kan gjøre er å ta mål av skapdørene du har nå og se om du finner feks slette flater et annet sted. Tror dog om du maler kjøkkenet hvit så vil kjøleskapet henge mer med. Nye håndtak på skapdører hjelper jo alltid på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville malt taket (tak og vegger i samme farge), fikset noen freshe mønstrede fliser over kjøkkenbenk - typ marokkanske eller noe lignende - og satt noe som er ett blikkfang oppå kjøleskapet. Kanskje en vakker kjøkkenmaskin eller en stor flott plante.

Jeg syns kjøkkenet ditt egentlig er veldig fint, men øyet savner litt de elementene som gir kontrast og farge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på pinterest ideer. Det kommer an på budsjettet, men

bygge overskapene helt til tak

kjøpe høyskap for å «halvt»-bygge inn kjøleskap

Jeg ville vurdert enten ta av de dørene som er med glass helt, eller bytte hele rekka med overskap til sånne som åpnes opp. Mye mer praktisk.  det er slike: 

Og noen bilder for inspirasjon, fra pinterest, Jeg søkte på kitchen before and after. 

F352EB72-C208-4788-BC4D-3B8206B6D3C0.jpeg

15491373-BB2F-411C-9DAA-83BB36694823.jpeg

7B5D90B6-E80B-411A-85C7-652BE30F49AC.jpeg

Anonymkode: d81c0...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...