AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #1 Skrevet 24. januar 2021 Min sønn skal konfimeres i juni, like greit å utsette selskapet? Noen er i risikogruppen og noen gjester bor i Danmark. Ser ikke for meg at vi får gjennomført dette. Hva hadde du gjort? Sendt ut invitasjon for juni, eller bedt de som kan/tørr i kirken og holdt selskapet senere? Anonymkode: 481b6...106
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #2 Skrevet 24. januar 2021 Vi har i mai, og har allerede avlyst festen. Jeg ser det som utopisk at det kan gjennomføres på en trygg måte, med over halvparten i risikogruppe og fra ulike steder i landet. Vi har humanetisk konfirmasjon, så det blir begrenset med plasser under selve seremonien, også, regner med at det kun blir oss i nærmeste familie - om det da i det hele tatt blir gjennomført. Dersom det blir mulig, tar vi en erstatning til høsten isteden. Hvis ikke synes konfirmanten det er helt greit å slippe. Jeg regner med at gaver osv kommer uansett. Anonymkode: 46193...25a
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #3 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vi har i mai, og har allerede avlyst festen. Jeg ser det som utopisk at det kan gjennomføres på en trygg måte, med over halvparten i risikogruppe og fra ulike steder i landet. Vi har humanetisk konfirmasjon, så det blir begrenset med plasser under selve seremonien, også, regner med at det kun blir oss i nærmeste familie - om det da i det hele tatt blir gjennomført. Dersom det blir mulig, tar vi en erstatning til høsten isteden. Hvis ikke synes konfirmanten det er helt greit å slippe. Jeg regner med at gaver osv kommer uansett. Anonymkode: 46193...25a Har dere sendt ut invitasjoner? Hva skrev dere event ang selskapet? Anonymkode: 481b6...106
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #4 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har dere sendt ut invitasjoner? Hva skrev dere event ang selskapet? Anonymkode: 481b6...106 Nei. Jeg sendte sms/ringte alle da datoen for konfirmasjon ble satt, så de fikk mulighet til å holde av dagen. Det var vel i september/oktober, tror jeg. Nå har jeg rett og slett bare gjort det samme igjen, sendt sms/ringt og sagt at pga korona så må vi avlyse/utsette festen. Seremonien blir avholdt, men uten folk. Anonymkode: 46193...25a
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #5 Skrevet 24. januar 2021 Vi har i mai og kommer ikke til å avlyse før vi må Anonymkode: d7321...34b 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #6 Skrevet 24. januar 2021 Vi har konfir. i mai og barndåp i juni. Avlyst begge deler. Anonymkode: 34ba0...448
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #7 Skrevet 24. januar 2021 Vi skal ha bryllup i slutten av juni. Kommer ikke til å avlyse. Anonymkode: c57b2...015
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #8 Skrevet 24. januar 2021 Vi gifter oss i slutten av juni og har ikke planer om å avlyse. Vi har invitert 50 stk og har et lokale med plass til det og opprettholdelse av smittevernregler. Jeg satser på at vaksinering og sommer gjør at vi kan gjennomføre det som planlagt. Synes det er tidlig å avlyse nå før vi vet noenting, og samtidig vet at de tror de har vaksinert de fleste til sommeren. Anonymkode: 9d5fc...1a4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #9 Skrevet 24. januar 2021 Jobber i h.vesenet, og ser at dette tar lengre tid enn man håper på. Det er utopi å tenke at vi får vaksinert en større andel til juni. Med revaksinerting etter tre uker, begrensede doser og utbrudd som kommer og går, vil det ta tid. Effekt av vaksinering vil vi ikke kunne se før tidligst høsten. Slik ting er nå hadde jeg ikke planlagt noe større fram til tidligst sept. Anonymkode: 34ba0...448
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #10 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jobber i h.vesenet, og ser at dette tar lengre tid enn man håper på. Det er utopi å tenke at vi får vaksinert en større andel til juni. Med revaksinerting etter tre uker, begrensede doser og utbrudd som kommer og går, vil det ta tid. Effekt av vaksinering vil vi ikke kunne se før tidligst høsten. Slik ting er nå hadde jeg ikke planlagt noe større fram til tidligst sept. Anonymkode: 34ba0...448 Synes det er uansvarlig av deg å skrive dette innlegget. Selv om du er i en stilling innen helsevesenet, noe som for alt vi vet betyr at du vasker gulvene på et sykehus, så har du ingen bedre forutsetninger enn andre for å vite hva som venter 6 mnder frem i tid. Men siden dette er en pandemi, vil nok en del føle at helsepersonells ord veier tyngre, selv om det er en anonym person på nettet, og dermed velge deretter. Jeg vet i hvert fall at mine venner innen helsevesenet, veier sine ord når det gjelder rådgivning rundt pandemien, for de vet at folk tar det de sier på alvor. Du kan "synse" så mye du vil, men dersom du faktisk jobber innenfor helsevesenet, så burde du vite bedre enn å bruke arbeidstittelen din som et bevis på autentisering på et forum på nettet. Og alle andre burde utvise skjønn, for folk er ikke nødvendigvis helsepersonell fordi de sier det. Anonymkode: c57b2...015
Ulrikke Skrevet 24. januar 2021 #11 Skrevet 24. januar 2021 Jeg ville ikke avlyst enda, men selvfølgelig hatt dialog med de inviterte. Vi skulle egentlig hatt konfirmasjon i mai i fjor, den ble utsatt (både seremoni og selskap). I september ble seremoni gjennomført, med et mindre selskap enn opprinnelig tenkt. Vi fikk de siste avbudene uka før, folk venter gjerne og ser an situasjonen. Det er en stund til mai, og det avhenger jo litt av om selve konfirmasjonen kan gjennomføres eller om den også avventes. Men ha en dialog med gjester med jevne mellomrom (de fleste er jo oppdatert og tenker selv også).
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #12 Skrevet 24. januar 2021 Vi har i slutten av mai. Kommer til å gjennomføre seremoni og invitere til selskap med kun faddere og besteforeldre. På invitasjonen vil vi skrive at det er med forbehold. Lar det seg ikke gjennomføre, avlyser vi. Er skikkelig tricky i forhold til bestilling av mat. Mulig vi bare må lage mat selv. Vi har et leid lokale som er stort, men akkurat nå er det ikke lov å bruke. Time will show hvordan dette går. Kommunen har ikke hatt smitte (Nord-Norge) men har like vel samme nasjonale restriksjoner. men for konfirmantene del, tror jeg i allefall det er viktig at det inviteres til noe, selv om det kanskje må utsettes. Anonymkode: 07a93...b3e
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #13 Skrevet 24. januar 2021 Vi har konfirmasjon i slutten av mai, og kommer ikke til å avslutte. Så sant det ikke skjer noe uventet... Ingen smitte her vi bor, og alle gjestene bor i nærheten. Anonymkode: bfcb5...f3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå