bergensblomst Skrevet 24. januar 2021 #1 Skrevet 24. januar 2021 Hva skal du stemme i 2021? Er du fornøyd med regjeringen så langt?
Vera Skrevet 24. januar 2021 #4 Skrevet 24. januar 2021 Veldig usikker, så foreløpig har jeg bare klart de partiene jeg IKKE skal stemme: Frp, Høyre, Venstre, KrF, MDG, SV.. Kommer heller ikke til å stemme AP fordi jeg syns ledelsen (Støre og Hadia) har rasert hele partiet, og ikke innser sine egne begrensninger, og ikke evner å høre på velgerne. Kikker litt på SP, men er redd de kommer til å gå mot Høyre dessverre, noe som egentlig er naturlig for dem, siden de opprinnelig var et borgerlig parti. Akkurat nå sanker de stemmer fra sosialistisk side, men jeg er redd de sosialistiske velgerne kommer til å få seg en på nesen etter valget, når SP frir til Høyre. Jeg håper det ikke, men jeg frykter det. Så da står jeg gjerne igjen med Rødt, og det er heller ikke et dårlig valg, da det er viktig å holde partiet over sperregrensen. Dessuten har jeg egentlig sagt til meg selv at jeg skal stemme Rødt så lenge ordet sosialisme er et skjellsord i samfunnet. 11
LeonoraI Skrevet 24. januar 2021 #6 Skrevet 24. januar 2021 Jeg aner faktisk ikke.. synes det er veldig vanskelig for jeg synes alle alternativene er dårlige. 4
Aragorn ll Elessar Skrevet 25. januar 2021 #10 Skrevet 25. januar 2021 Har ikke peiling hva jeg skal stemme. 1
Anocopy Skrevet 25. januar 2021 #11 Skrevet 25. januar 2021 Skal hvertfall ikke stemme på MDG eller kommunistene... men synes ikke Høyre eller FRP har gjort en god jobb. AP er ødelagt av Støre og Tajik. Ser ærlig talt ingen gode valg. Kanskje bare stemme Høyre for å gjøre motstand mot SV og Rødt? 9
saltpepper Skrevet 25. januar 2021 #12 Skrevet 25. januar 2021 Vera skrev (På 24.1.2021 den 8.57): Veldig usikker, så foreløpig har jeg bare klart de partiene jeg IKKE skal stemme: Frp, Høyre, Venstre, KrF, MDG, SV.. Kommer heller ikke til å stemme AP fordi jeg syns ledelsen (Støre og Hadia) har rasert hele partiet, og ikke innser sine egne begrensninger, og ikke evner å høre på velgerne. Kikker litt på SP, men er redd de kommer til å gå mot Høyre dessverre, noe som egentlig er naturlig for dem, siden de opprinnelig var et borgerlig parti. Akkurat nå sanker de stemmer fra sosialistisk side, men jeg er redd de sosialistiske velgerne kommer til å få seg en på nesen etter valget, når SP frir til Høyre. Jeg håper det ikke, men jeg frykter det. Så da står jeg gjerne igjen med Rødt, og det er heller ikke et dårlig valg, da det er viktig å holde partiet over sperregrensen. Dessuten har jeg egentlig sagt til meg selv at jeg skal stemme Rødt så lenge ordet sosialisme er et skjellsord i samfunnet. Av ren nysgjerrighet: Du vurderer AP, men vil ikke pga ledelsen. Så da går du for rødt. Hva er det som gjør at du bare hopper over SV? De er jo på mange måter en blanding av R og AP. 3
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 25. januar 2021 #13 Skrevet 25. januar 2021 Eneste jeg vet er at det ikke blir, MDG, SV eller KRF.
Anonymburker Skrevet 25. januar 2021 #16 Skrevet 25. januar 2021 Blir trolig å droppe å stemme for 3. valg på rad. 1
Gjest theTitanic Skrevet 25. januar 2021 #17 Skrevet 25. januar 2021 SP tenker jeg. Mye på grunn av at jeg er imot sentralisering, nedleggelser og ønsker at det skal være mulig å bo i hele landet. Og resten har også et snev av substans. Alle har NOE bra. SV og KRF har en bra barn og familiepolitikk.(bortsett fra at jeg er for abort), høyre og Frp bremser innvandringen. Rødt for frihet og for at småbedrifter og enkeltmannsforetak skal leve og ikke bli spist opp av store selskaper der bare noen få sitter på alt landarealet og all kapital. V fordi de kjemper for de svakeste og det offentlige skolesystemet. AP fordi det virkelig trengs noen som kjemper for arbeidernes rettigheter. Hvertfall i disse dager. Aldri har folk følt seg så lite verdt som nå. MDG er splitter pine gale så alt de gjør galt spiser opp det lille de gjør bra. Fingrene mine vil ikke taste om MDG, de kroker seg og blir stive. Tastaturet står i bue i protest.
bergensblomst Skrevet 26. januar 2021 Forfatter #18 Skrevet 26. januar 2021 theTitanic skrev (9 timer siden): SP tenker jeg. Mye på grunn av at jeg er imot sentralisering, nedleggelser og ønsker at det skal være mulig å bo i hele landet. Og resten har også et snev av substans. Alle har NOE bra. SV og KRF har en bra barn og familiepolitikk.(bortsett fra at jeg er for abort), høyre og Frp bremser innvandringen. Rødt for frihet og for at småbedrifter og enkeltmannsforetak skal leve og ikke bli spist opp av store selskaper der bare noen få sitter på alt landarealet og all kapital. V fordi de kjemper for de svakeste og det offentlige skolesystemet. AP fordi det virkelig trengs noen som kjemper for arbeidernes rettigheter. Hvertfall i disse dager. Aldri har folk følt seg så lite verdt som nå. MDG er splitter pine gale så alt de gjør galt spiser opp det lille de gjør bra. Fingrene mine vil ikke taste om MDG, de kroker seg og blir stive. Tastaturet står i bue i protest. Haha!!
Vera Skrevet 26. januar 2021 #20 Skrevet 26. januar 2021 saltpepper skrev (10 timer siden): Av ren nysgjerrighet: Du vurderer AP, men vil ikke pga ledelsen. Så da går du for rødt. Hva er det som gjør at du bare hopper over SV? De er jo på mange måter en blanding av R og AP. Godt spørsmål! Jeg syns SV er for høytsvevende i klimapolitikken. De vil så mye, men har ingen konkrete planer for å komme dit. De vil feks stoppe oljenæringen innen 2040, men sier ingenting om hvordan, eller hva som skal skje med de tusenvis som da blir arbeidsledige. Her syns jeg Rødt scorer bedre, fordi de konkretiserer og tenker langsiktig. Men, SV har en fin barne og familiepolitikk. De er også inkluderende og favner alle samfunnsgrupper. Så om de kom i regjering, ville det ikke vært krise for min del 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå