Gå til innhold

De beste stedene å vokse opp i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker du? Konkrete steder. Begrunn gjerne.

Anonymkode: 0124e...24c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stavanger så klart! Fin by, rik kommune, fin natur og vakre stender rundt. Vår i februar, ikke særlig med snø

Anonymkode: 2f3db...382

• Liker 2
Skrevet

Oslo. Stort mangfold, fin natur, mange tilbud. Hyggelige og liberale folk.

Anonymkode: 51d9f...0a7

• Liker 11
Skrevet

Finnes ikke. Det er så individuelt hva barn trives med og hjemmeforholdene er uansett avgjørende. 

Anonymkode: 7a0f5...4d0

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Stavanger så klart! Fin by, rik kommune, fin natur og vakre stender rundt. Vår i februar, ikke særlig med snø

Anonymkode: 2f3db...382

Det hadde vært det største minuset for meg. Ikke særlig med snø altså.  Finnes ikke værre enn vintre uten snø for barna her jeg bor. Er vel en fordel for de fleste barn med snø om vinteren.

Men misunner dere strendene ja.

Anonymkode: c97ea...3c7

• Liker 9
Skrevet

Byene på nivået under Oslo i størrelse. Trondheim, Bergen og Stavanger er gode steder å bo.

Oslo er Norges endetarm.

Skrevet

Jeg synes det er perfekt å bo der vi bor:) 15 min til Trondheim sentrum med buss. Store grøntarealer, trygge uteområder, trygg landlig skolevei. Kan sykle til trening, et 20-talls venner av ungen innen 3-4 minutters gange. Gåavstand til marka og badevann. 10-15 minutter med sykkel til sjøen. 2 min å gå til busser som går hvert 10. Min. Oftere i rushtiden. Kan velge mellom 3 matbutikker innen 5 minutters gange.

Hadde jeg vært tvunget til å flytte, hadde det vært til en by med tilsvarende størrelse eller mindre.

• Liker 2
Skrevet

Larvik 😊 

Anonymkode: 6c331...956

• Liker 2
Skrevet

Den eneste byen i Norge, Oslo seff!

Anonymkode: f902f...9ff

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.1.2021 den 10.28):

Jeg synes det er perfekt å bo der vi bor:) 15 min til Trondheim sentrum med buss. Store grøntarealer, trygge uteområder, trygg landlig skolevei. Kan sykle til trening, et 20-talls venner av ungen innen 3-4 minutters gange. Gåavstand til marka og badevann. 10-15 minutter med sykkel til sjøen. 2 min å gå til busser som går hvert 10. Min. Oftere i rushtiden. Kan velge mellom 3 matbutikker innen 5 minutters gange.

Hadde jeg vært tvunget til å flytte, hadde det vært til en by med tilsvarende størrelse eller mindre.

Og hvor i Trondheim bor du? :)

Skrevet
On 1/24/2021 at 8:28 AM, AnonymBruker said:

Hva tenker du? Konkrete steder. Begrunn gjerne.

Anonymkode: 0124e...24c

Det blir jo veldig vanskelig og svare på da alle er forskjellige men Får vår del så er  Oslo øst ett veldig bra sted. 

Anonymkode: 8ea8d...380

• Liker 3
Skrevet

Oslo.

Naturen, mangfoldet og mulighetene.

Jeg hadde en fantastisk oppvekst i Oslo, og stortrives. Her er det stille, rolig, og selv om vi bor i blokk er det ingen forstyrrelser. Liker at det er veldig gode kollektivmuligheter, vi trenger ikke bil og har i grunn gåavstand til det aller meste. Dessuten liker jeg at det er såpass langt unna sentrum at vi slipper jaget og menneskene der nede, men samtidig så kort avstand at det er enkelt å nå om vi nå skulle ønske å benytte av oss et kulturtilbud eller lignende.

• Liker 5
Skrevet

Selv om vi er litt svarteper i media nå, så vil jeg si Oppegård/Kolbotn i Nordre Follo. Kort vei til Oslo, mange tilbud for barn og unge. Kort vei til skog og Bunnefjorden. Mange ressurssterke foreldre som ønsker at barna skal ha gode oppvekstvilkår. 

som forelder til en som har krevd litt mer, så kan jeg også si at jeg er godt fornøyd med møte med PPT og BUP i kommunen. 

Et minus er det. Det bygges og bygges ut, og de frir til småbarnsfamilier. Samtidig sliter de med å følge opp utbyggingen av skoler. Men om vi ser bort ifra det så er det helt topp her! 

Anonymkode: 5235b...537

• Liker 1
Skrevet

Synes Drammen ikke var så verst asså. Mindre og tryggere enn Oslo, men fortsatt by, og ikke så langt unna Oslo dersom man ville stikke innom. 

Anonymkode: 82123...efc

Skrevet

Min drømmeoppvekst var en gate på Stabekk i Bærum med mange trygge og ressurssterke voksne, gode skoler, mye aktivitet, gatefester og nabovennskap på tvers av generasjoner. 

Da vi fikk inn en flyktningefamilie fra Bosnia laget naboen dugnadsplan for hele gata som han la i postkassene. I løpet av et år var huset pusset opp og de snakket norsk. Den hjertevarmen din fikk med seg gjorde minst like med oss som bodde der. En helt vidunderlig tid! 😍

Anonymkode: 5f491...7d0

• Liker 7
Skrevet

Oslo, Nordstrand er min personlige favoritt! 

Anonymkode: 22340...d64

Skrevet

Lillestrøm/Strømmen/Skjetten. Nær Oslo for de som jobber der, nær tur/skimuligheter, gode skoler, massevis av fritidsaktivitetmuligheter for både voksne og barn, alt av fasiliteter innen rekkevidde, trygt, rolig og veldig hyggelig miljø.

Anonymkode: 9f562...edd

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Min drømmeoppvekst var en gate på Stabekk i Bærum med mange trygge og ressurssterke voksne, gode skoler, mye aktivitet, gatefester og nabovennskap på tvers av generasjoner. 

Da vi fikk inn en flyktningefamilie fra Bosnia laget naboen dugnadsplan for hele gata som han la i postkassene. I løpet av et år var huset pusset opp og de snakket norsk. Den hjertevarmen din fikk med seg gjorde minst like med oss som bodde der. En helt vidunderlig tid! 😍

Anonymkode: 5f491...7d0

For en fin historie. Skulle ønske flere kunne vise mer hjertevarme. Man får mye igjen selv også. 

Anonymkode: f902f...9ff

• Liker 1
Skrevet

Tromsø! Gjerne på fastlandsiden. Godt tilbud av fritidsaktiviteter i nord norsk målestokk, og ikke minst ubegrenset muligheter til tur og friluftsliv! Heftige boligpriser store deler av byen, men likevel. 

Anonymkode: 4a622...b0f

Skrevet

For meg er det bygda, oppi en dal mellom fjell og skog. Der er det trygt og folk tar vare på hverandre. Det mener jeg om mor og det mener en av mine to. Den andre fant ikke helt roen oppi den trange dalen og opplevde at miljøet var for snevert for personligheten. Så det vil si ; det er individuelt etter hvem man spør. Men spør du meg så var bygda verdens beste sted å vokse opp. 

Anonymkode: 50a5d...248

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...