Gå til innhold

Hvordan blir man kvitt magene?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har to mager.............

Den ene buler ut over navlen, og den andre buler ut under navlen.

Den nederste under navlen kan jeg leve med. Men hvordan i allverden blir jeg kvitt den over navlen.............situps og situps og atter situps, magen er der og vil ikke vekk.

Noen der ute til lill blå????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nok forbrenne ved hjelp av utholdenhetstrening. Mageøvelser gir bare sterkere muskler, men fettet må vekk på annen måte. Jogge, sykle, svømme, gå lange turer, aerobic, spinning....

Skrevet

Sit-ups styrker bare muskelen.. Det eneste du oppnår med det, er å gjøre den sterkere(eventuelt større).. Du må nok satse på å fjerne fettet utenpå.. Siden det ikke går an å punktslanke, bør du satse på kondisjonstrening.. Står mye om dette på Iform.no

Lykke til.. ;)

Ps: ville anbefale kondisjon hvor du får brukt HELE kroppen.. Så hvis du vil sykle, så ikke sitt stille på setet bare.. ;)

Skrevet

OK. Da tror jeg at jeg tar meg en tur ut jeg. Ikke så glad i jogging. Men jeg tar først en sykkeltur også en rask gange tur etterpå.

Gjest Gjest_queen_*
Skrevet

Husk at kosthold er viktig; karbohydrater legger seg fort på mgen om det blir for mye.

Så for å få vekk magen må det nok litt innsats til både på matfronten og treningsfronten. Tren kondisjonstrening som forbrenner mye enegi og ta en del mageøvelser i tillegg.

Et godt tips jeg fikk på treningssentre av en trener der: Tren roing; både styrke(armer,skuldre,mage og bein) og kondisjon/fettforbrenning i ett! Jeg trener roing 30 min*4 i uka og jeg ser resultater! (Jeg gå også en tur hver dag+spiser mindre karbohydrater enn vanlig)

Lykke til! :)

Skrevet

Styrketrening og kondisjonstrening er tingen ja :)

Jeg er på mage/rygg-time på SATS to ganger i uka, og jeg blir helt sjokkert over hvor mange som trener magen feil. Den skal IKKE bule ut når man tar situps. Korsryggen skal ned og magen inn, slik får man flate magemuskler. Som med all styrketrening er det viktigere å gjøre øvelsen riktig enn å ha maksimal belastning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...