Gå til innhold

Er det liv laga ned slike forskjeller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ligger her våken og tenker på forholdet. Vil jeg dette? Vil han? Er vi for forskjellige?

Vi er begge i midten av 40-årene, vært sammen i ca. 5år. Ingen felles barn.
Vi er begge introverte og trives i hverandres selskap. Og det er jo bra siden vi siden mars 2020 har vært sammen 24/7 i en liten leilighet. Vi sitter begge på hjemmekontor og har hektiske dager i teams-møter. 

Så til mine tanker:

Kan et forhold funger når: 

vi har ikke hatt sex på 4år. Han har store potensproblemer grunner underliggende sykdom, og jeg tør ikke engang ta det opp da jeg fikk klar beskjed om at var sex viktigst fikk jeg finne noen annen. Jeg synes ikke det vanskeligste er fravær av inn/ut sex, men nærhet. Vi koser/ligger inntil aldri. Virker som han synes kroppskontakt er ekkelt.

Vi har og totalt forskjellig smak på tv/serier, mat og ferier. 

Jeg elsker han....men er det mulig å holde sammen når man er så fundamentalt forskjellig??? (Jeg håper jo det....) Vi har samme humor, verdier, syn på verden og livet. Vi har økonomisk frihet og jobber vi begge trives vi.

Anonymkode: 6a8c2...78d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, hvis dere elsker hverandre men bare sliter på hverandre pga coronaen, hva med å gå tilbake til særbo? Da er det også lettere for deg å få sexen du trenger ved hjelp av leketøy uten å ha dårlig samvittighet. Kan hende han blir mer kosete/kjælen av å ikke gå oppå deg hele tiden? 

Hvis ikke det er ett alternativ må du nok revurdere hele forholdet. 

Anonymkode: 2038b...72b

Skrevet

Jeg syns det høres rart ut at dere ikke har hatt sex på fire år, (nesten hele forholdet)selv om han har potensproblemer. Det er mange måter å ha sex på. 

Og at han nærmest syns at kroppskontakt er ekkelt? For meg så høres ikke dette ut som et kjæresteforhold i det hele tatt.

Hva tenker du selv, er dette et slikt samliv du ønsker å ha resten av livet? Du er kun i 40-årene. Ikke 85:)

• Liker 5
Skrevet

Hva er det du elsker med han, når dere nesten ikke har tilknytningspunkter? Virker mer som er veldig usunt avhengighetsforhold som begge er i bare for å ikke være alene. 

Anonymkode: c49b9...6bd

• Liker 2
Skrevet

For min del så hadde et slikt forhold vært helt uaktuelt. En av fordelene med å være i et forhold er jo nærhet og sex, her får du verken det ene eller det andre. 

• Liker 3
Skrevet

Elsker du han, eller er det bare blitt sånn? 
Grunnen til at jeg spør er fordi jeg lurer av og til på om jeg er i et forhold som er bekvemmelig, mer enn kjærlighet....
Et brudd fører med seg så mye pes- flytting, deling av ting mm. Litt lettere å bare bli i det- det er jo rolig og fint, selvom vi er veldig forskjellige. 

Anonymkode: b5fa7...351

Skrevet

Dette kan ikke være et bærekraftig forhold. Jeg hadde gått ut av dette forholdet, var jeg deg.

Han har alvorlige potensproblemer, og det virker nesten som dere ikke har noe kommunikasjon om dette. Så du skal leve videre i livet ditt uten noen form for sex eller nærhet, fordi han sliter? Mange menn har potensproblemer, og de løser det med medikamenter, sexleketøy, andre måter å ha sex og nærhet på. Det å ha potensproblemer betyr ikke at man ikke kan være intime og ha nærhet. 

Det at han ikke ønsker nærhet med deg er jo et rødt flagg. Har det vært sånn hele tiden? Hvorfor i alle dager har du i så fall blitt sammen med han?

Dere må snakke om dette, evt ta det opp med en tredjeperson (f.eks. fastlege). Men i mine øyne er dette forholdet ikke noe godt for noen av dere.

Anonymkode: f9cbf...d2c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

bærekraftig forhold

?

Anonymkode: 96a25...f30

• Liker 1
Skrevet

For meg hadde det vært uaktuelt med et forhold uten fysisk intimitet. 

Hva får du ut av forholdet da, hva er plussidene her? 

Anonymkode: bc647...505

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...