Gå til innhold

Min datter ønsker ikke være så mye hos sin far.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 50/50 på papiret etter samværsavtale da vi ble separert.  Hun er hos meg og jeg tar henne få bestemme dette selv. Vi bor bare 4-5 minutter unna hverandre. Hun er der uregelmessig, men i snitt kanskje 1 dag hver 2 uke, noen ganger to netter. Det er også greit for far. 

Far er ufør og har likevel "greit" utbetalt. Likevel har han aldri penger. Han får jo halve barnetrygden og betaler ikke noe til meg. ( ville aldri krevd noe uansett) Jeg får meg ikke til å sende henne dit og vite at melken i kjøleskapet er sur fra sist gang, det er tomt for pålegg bortsett fra syltetøy. Ingen lørdagsgodt på lørdag om det er da hun er der. Så jeg sender med mat og drikke. Men er det riktig? Han har jo ingen utgifter på klær, utstyr osv. ( som vi i utgangspunktet ble enige om å dele) 

Noen tips til hvordan jeg kan formulere meg for og ikke skape drama? 

Anonymkode: 4ac37...22c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutt å være dumsnill, det er datteren din det går ut over.

Anonymkode: 28ebb...dfa

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.1.2021 den 8.30):

Hva mener du jeg skal gjøre? 

• Liker 3
Skrevet

Meld fra at dere ikke har 50/50, be om hele barnetrygden og bidrag.

Skrevet

Ville vært mer bekymret for at hun har en dårlig relasjon med sin far og hvordan det kan påvirke henne senere i livet enn pengene som er sekundært når alt kommer til alt. Det er jo også bekymringfult at en voksen mann ikke klarer å ha spiselig mat i kjøleskapet og i tillegg er syk selv. Man skal ikke ta lett på rollen barn har som pårørende til syke foreldre og det kan være en vanskelig situasjon for et barn. Her hører jeg lyden av familievernkontor.

Anonymkode: db91b...a75

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Meld fra at dere ikke har 50/50, be om hele barnetrygden og bidrag.

Jeg trenger ikke pengene hans, jeg er bare lei av at jeg må kjøpe mat og drikke når hun er der.  Syns det er rart at han ikke klarer å styre penger og ha mat i kjøleskap og fryser.  

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ville vært mer bekymret for at hun har en dårlig relasjon med sin far og hvordan det kan påvirke henne senere i livet enn pengene som er sekundært når alt kommer til alt. Det er jo også bekymringfult at en voksen mann ikke klarer å ha spiselig mat i kjøleskapet og i tillegg er syk selv. Man skal ikke ta lett på rollen barn har som pårørende til syke foreldre og det kan være en vanskelig situasjon for et barn. Her hører jeg lyden av familievernkontor.

Anonymkode: db91b...a75

ja, som sagt penger er ikke tema for min del annet enn at jeg ønsker han har mat osv når hun er der. Jeg dekker resten og har økonomi til det. 

Takk for tips, jeg skal kontakte FV kontoret og spørre om en time. 

• Liker 1
Skrevet

Meld fra så dere får det reelle samværet på papiret, han skal ikke ha halve barnetrygden hvis den ikke blir brukt på henne. Er han ufør er han mest sannsynlig ikke bidragsdyktig og slipper å betale bidrag. Lytt til datteren din og hva hun ønsker mest. 

Anonymkode: 93199...e43

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.1.2021 den 8.30):

Dumsnill? Synes det høres ut som hun i sterk kontrast til en drøss av andre mødre tar sine valg ut fra hva som er best for barnet.

Men selvfølgelig er det trist at far ikke er like ressursterk som mor, og prinsipielt feil at oppført samvær og bidrag ikke samsvarer med virkeligheten. Hvis bidrag til mor økes så blir det kanskje også mindre irriterende å sende med barnet mat og drikke når hun er hos far - regner ikke med far vil få bedre økonomi/mer mat i kjøleskapet ved å miste halve barnetrygden.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...