Gjest prestefrue Skrevet 24. januar 2021 #1 Skrevet 24. januar 2021 Vi giftet oss i sommer når det var en liten korona-åpning. Men likevel med restriksjoner, og veldig raskt planlagt. Ganske mange av våre kjæreste kunne ikke være der, og noen slektninger er fornærmet for at de ikke ble invitert (på tross av begrensningen...) har i tillegg mange vonde følelser ifbm bryllupet. Følte meg ikke fin, likte ikke kjolen min, fikk feil blomster, angrer på fotografen, plasserte ved en feil brudgom familie lengst unna men min egen helt nært oss osv... jeg har tenkt mye på å feire på nytt, etter corona, med alle som ikke fikk vært der. både for å inkludere alle og for å rette opp noe av det som gikk galt. Problemet er bare at vi hadde fullt bryllup med 50 gjester (hadde vært nesten 200 uten begrensninger), livestreaming av vielsen osv osv. er det ikke litt kleint å ha to fester med taler og hele pakka? Jeg vil ikke at noen skal tenke at jeg vil ha oppmerksomhet bare eller dobbelt med gaver. Hadde dere syns det var kleint å bli invitert i en slik feiring? (Kommer til å si at vi ikke vil ha gaver fordi vi har fått alt) vi prøver å få barn, invitere til ekstra stor dåpsfest? Kombo bryllup og dåp? Fest for å feire bryllupet men enklere variant? Droppet hele opplegget? Halvparten av de som ikke fikk kommet bor i Nord-Norge og halvparten i Australia. Reise dit og ha små feiringer lå hvert sted? Er virkelig i villrede. Det koster jo også penger med stor fest. har også tenkt på å bare finne en kjole jeg trives i og få hår og sminke lagt og riktige blomster, også ha en fotoshoot med ektemannen med first look-bilder. vil så gjerne at han skal se meg på mitt fineste, men følte virkelig ikke at bryllupsdagen var det... kunne kanskje bøtet på noen vonde følelser.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #2 Skrevet 24. januar 2021 Hvor gamle er dere? Kunne dere for eksempel hatt en 2×30 års feiring eller lignende?😊 Ellers er jo dåpsfest også en mulighet til å få samlet familie og venner. Anonymkode: 38aaf...a4c 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #3 Skrevet 24. januar 2021 Jo det er kleint å ha to fester med taler og hele pakka. selv om dere sier der ikke trenger gaver kpmmer ingen uten så lenge det er bryllupsfest. Vent heller og inviter inn til feiring av 5 års bryllupsdag. Anonymkode: 0cb1e...d3b 11
Gjest Lama_Drama Skrevet 24. januar 2021 #4 Skrevet 24. januar 2021 Kleint. Det ble som det ble. Kjør på med stor dåpsfest, 5 års dag eller runddag.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #5 Skrevet 24. januar 2021 Ville nok gått for en større feiring av noe annet. Type "sommerfest", dåpsfest, bryllupsdagsfeiring, bursdag eller en eller annen anledning. Og ikke forventet taler og gaver på samme måte. Ellers tenker jeg det er jo bare å kjøre på så stort dere vil. Lei svært lokale, lei en lang flott kjole, ordne deg på frisør og ha blomster i håret. Det er mye som er innafor på sommerfester. Server den maten dere måtte ha råd til. Hadde jeg komt på en kjempestor fest med gratis mat og drikke (som i et bryllup) ville jeg jo bare syns det hadde vært helt topp! Men hvis jeg hadde vært gjest i samme bryllup to år på rad - altså med de samme talene av de samme folka og samme opplegg så ville det nok vært litt rart. Anonymkode: 5de5c...d0f 4
Snop Skrevet 24. januar 2021 #6 Skrevet 24. januar 2021 Folk er forskjellige, og jeg forstår at dette er noe som betyr mye for deg og lite for meg, men kanskje du skal la være å ha et andre bryllup og heller fokusere den energien på å være fornøyd med å være gift i det hele tatt Det verste med bryllup er denne forventningen om en perfekt dag, når det i realiteten er så mye som kan gå galt, som på alle andre dager i livet. Hvis alle som er misfornøyd med bryllupet sitt skulle hatt et andre bryllup, hadde vi ikke gjort noe annet enn å gå i bryllup 😅 Spesielt med alle som er skuffet pga koronarestriksjoner for tiden. 3
Gjest prestefrue Skrevet 24. januar 2021 #7 Skrevet 24. januar 2021 (endret) Snop skrev (1 time siden): Folk er forskjellige, og jeg forstår at dette er noe som betyr mye for deg og lite for meg, men kanskje du skal la være å ha et andre bryllup og heller fokusere den energien på å være fornøyd med å være gift i det hele tatt Det verste med bryllup er denne forventningen om en perfekt dag, når det i realiteten er så mye som kan gå galt, som på alle andre dager i livet. Hvis alle som er misfornøyd med bryllupet sitt skulle hatt et andre bryllup, hadde vi ikke gjort noe annet enn å gå i bryllup 😅 Spesielt med alle som er skuffet pga koronarestriksjoner for tiden. Ja, det er veldig sant! Men en annen faktor er at en del familie og venner har gitt uttrykk for at de forventer at vi feirer med dem. Fordi andre har valgt bare vielse i år og å utsette festen, så tenker de at vi bør gjøre det samme. Men vi hadde jo fest. et alternativ er jo mindre feiring i Australia feks. Vet mange som er fra forskjellige land feirer begge steder edit: er utrolig glad for å være gift og takknemlig for mannen min hver dag ❤️ Men fokuserte så mye på at det ikke trengte å være en perfekt dag i forkant av bryllupet at jeg tok så mange valg jeg angrer på. Gråt når jeg fikk bryllupsbildene våre og orket ikke snakke om det før flere måneder senere. Det burde ikke bety så mye, men hvis jeg er ærlig med meg selv så gjør det det allikevel. Ekteskapet er viktigere enn bryllupet! Men likevel kjipt at ikke feiringen ble en lykkelig dag. Endret 24. januar 2021 av prestefrue
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #8 Skrevet 24. januar 2021 Det bir litt kleint altså. Jeg beklager om du er uenig med meg, men dette er min ærlige mening. Jeg skal ha et bittelite bryllup med kun oss og forlovere i mai. Hvorfor? Fordi å bli gift er det viktigste, ikke festen rundt. Du er allerede gift nå. At du ikke er fornøyd med dagen er selvsagt trist, men du kan ikke kreve at alle møter opp igjen og bruker penger på antrekk, reise, overnatting, og skriver nye taler. Gjort er gjort, dette var bryllupet deres på godt og vondt. Ja, dere var uheldige, men dere fikk tross alt giftet dere. Ville heller hatt en fin dåp, eller "fornyet løfter" om 10 år. Jeg tipper veldig mange kommer til å gifte seg i 2022, la de som ventet få lov å bli feiret skikkelig før du skal ha ny fest. Du er gift, du skal få barn, nå må du la andre slippe til Vær glad for alt du har, og ta heller en stor feiring om en del år. Anonymkode: 88a43...ce7 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #9 Skrevet 24. januar 2021 En mindre feiring i Australia høres jo ikke så dumt ut, for dem blir jo det det eneste bryllupet. Men synes ikke man kan invitere de samme personene i et nytt bryllup.. Synes også det høres lurt ut å ta nye brudebilder om mannen er med på det Enten i forbindelse med feiring i Australia eller bare her hjemme nå med en gang. Ville funnet en annen anledning til å kalle inn til fest med alle, feks stor bursdag eller noe. Dåp er jo også en fin anledning til å samle slekt men etter min mening kjedeligere (på dagtid, ikke alkohol, barn og babyer tilstede...) + at det er vel ikke så vanlig å invitere venner i dåp. Anonymkode: 393e5...063
Snop Skrevet 24. januar 2021 #10 Skrevet 24. januar 2021 prestefrue skrev (1 time siden): Ja, det er veldig sant! Men en annen faktor er at en del familie og venner har gitt uttrykk for at de forventer at vi feirer med dem. Fordi andre har valgt bare vielse i år og å utsette festen, så tenker de at vi bør gjøre det samme. Men vi hadde jo fest. et alternativ er jo mindre feiring i Australia feks. Vet mange som er fra forskjellige land feirer begge steder edit: er utrolig glad for å være gift og takknemlig for mannen min hver dag ❤️ Men fokuserte så mye på at det ikke trengte å være en perfekt dag i forkant av bryllupet at jeg tok så mange valg jeg angrer på. Gråt når jeg fikk bryllupsbildene våre og orket ikke snakke om det før flere måneder senere. Det burde ikke bety så mye, men hvis jeg er ærlig med meg selv så gjør det det allikevel. Ekteskapet er viktigere enn bryllupet! Men likevel kjipt at ikke feiringen ble en lykkelig dag. Ser den altså - og tviler ikke på at du er takknemlig for mannen din Men du kan altså velge å legge mindre energi i hvordan den dagen gikk, selv om det er vanskelig. Så jeg hadde heller jobbet med det, enn å jobbe med å finne ut hvordan du skal ha et andre bryllup. Bedre (og billigere) for alle. Er enige med de andre her som skriver at det er ålreit om du feks har en andre fest i australia med de som ikke var der i det første, men jeg hadde ikke bedt de som var i det første i det andre. I bunn og grunn gjør du selvfølgelig akkurat som du vil, men om spørsmålet ditt var om mange kommer til å synes det er rart eller feil så er svaret ja. Jeg har for øvrig flere venninner som sier at de hadde det fælt på bryllupsdagen sin, men ingen av de har hatt et andre bryllup. Gå heller videre i livet, lær fra feilene i den festen og gjør neste feiring (av noe annet) bedre 😄 Kjenn på hvor mye du gleder deg til framtiden med mannen din og alt det dere skal få feire sammen
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #11 Skrevet 24. januar 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: En mindre feiring i Australia høres jo ikke så dumt ut, for dem blir jo det det eneste bryllupet. Men synes ikke man kan invitere de samme personene i et nytt bryllup.. Synes også det høres lurt ut å ta nye brudebilder om mannen er med på det Enten i forbindelse med feiring i Australia eller bare her hjemme nå med en gang. Ville funnet en annen anledning til å kalle inn til fest med alle, feks stor bursdag eller noe. Dåp er jo også en fin anledning til å samle slekt men etter min mening kjedeligere (på dagtid, ikke alkohol, barn og babyer tilstede...) + at det er vel ikke så vanlig å invitere venner i dåp. Anonymkode: 393e5...063 Helt enig. En resepsjon i Australia er en fin ide, når det en gang blir mulig. Ditto med nye bryllupsbilder. Anonymkode: 6d3e9...3db 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #12 Skrevet 24. januar 2021 Bestill drømmefotografen, kjøp en skikkelig lekker hvit kjole (som fu kan bruke igjen), og finn en bedre stylist. Ha en romantisk photoshoot, og gå på fin restaurant sammen i finstasen etterpå. Man kan ikke skru tiden tilbake, men nye bilder kan dere få. Anonymkode: 18aa1...b98 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #13 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): En mindre feiring i Australia høres jo ikke så dumt ut, for dem blir jo det det eneste bryllupet. Men synes ikke man kan invitere de samme personene i et nytt bryllup.. Synes også det høres lurt ut å ta nye brudebilder om mannen er med på det Enten i forbindelse med feiring i Australia eller bare her hjemme nå med en gang. Ville funnet en annen anledning til å kalle inn til fest med alle, feks stor bursdag eller noe. Dåp er jo også en fin anledning til å samle slekt men etter min mening kjedeligere (på dagtid, ikke alkohol, barn og babyer tilstede...) + at det er vel ikke så vanlig å invitere venner i dåp. Anonymkode: 393e5...063 Vi hadde feiring i begge våre hjemland da vi har stor familie og venner begge steder og alle ville veldig gjerne feire oss. Anonymkode: 563a3...ef7
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #14 Skrevet 24. januar 2021 Plasserte brudgommens familie langt unna og dine i nærheten, hvordan er det mulig!? Anonymkode: ea381...55b 3
Gjest prestefrue Skrevet 25. januar 2021 #15 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Plasserte brudgommens familie langt unna og dine i nærheten, hvordan er det mulig!? Anonymkode: ea381...55b Det var andre som pyntet lokalet og satt opp bord, og jeg hadde ikke presisert hvor bordene skulle stå i forhold til hverandre, bare hvem som skulle sitte sammen med hvem (viktig pga corona og avstand). Men det vet jo ikke hans familie. nå satt ikke vi på bord med familie, men forlovere, og mannen har ingen nær familie. Men likevel! Det ble veldig feil.
Gjest prestefrue Skrevet 25. januar 2021 #16 Skrevet 25. januar 2021 Takk for innspill, alle sammen 😊
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #17 Skrevet 26. januar 2021 Hva blir det til? Anonymkode: 07e6e...d5b
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #18 Skrevet 30. januar 2021 Dette er grunnen til at man enten utsetter hele bryllupet, eller sier seg fornøyd med tingenes tilstand tross corona. Man kan ikke doble bryllupsfeiringen, selv synes jeg det hadde vært kleint bare det å ha vielse og middag med de nærmeste og så utsette festen til et år senere. Å ha bryllupsfest to år på rad er bare... Nei. Anonymkode: e07a3...ae2
Sophonax Skrevet 30. januar 2021 #19 Skrevet 30. januar 2021 Ja, det ville jeg syntes var merkelig. Du ble jo gift med riktig mann, selv om alt ikke gikk som du ønsket deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå