Gjest lillemy36 Skrevet 24. januar 2021 #1 Skrevet 24. januar 2021 SĂ„ en annen trĂ„d her om hennes barndom og fikk lyst til og fortelle om min for og se om hva dere mener og kanskje prĂžve og legge det bak meg.  NĂ„r jeg var vokste opp var mamma alltid kald og er fremdeles, hun har aldri i mitt liv gitt meg klem.... Aldri! Hun var heller aldri oppe pĂ„ rommene vĂ„res for og leste for oss sĂžsknene, gi oss klem eller Ăžnske oss god natt... Aldri... Hun var ikke Engang pĂ„ rommet vĂ„res med den rene klesvasken engang... Kan faktisk ALDRI huske henne i 2 etg der vi barna hadde soverom. Pappa var et rasshĂžl i oppveksten, han slo oss mye, psyket oss ned med stygge ord, sa at vi var udugelige og kunne bare droppe ut av skole for vi var sĂ„ sykt dumme. Han kom ofte opp pĂ„ rommet hvis jeg og veninnene mine lekte og brĂ„ket, sĂ„ han lĂžp bort til meg mens han skrek og bannet, lĂžftet meg opp etter hĂ„ret og brukte meg som en bokse sekk mens veninne mine sĂ„ pĂ„ (de kom aldri pĂ„ besĂžk mer) Tiden gikk og jeg begynte pĂ„ VGS, jeg fikk ikke mat hjemme, var underernĂŠrt, syltynn og sulten... Fikk beskjed av pappa og ikke fortelle noen hva som foregikk hjemme for da mĂ„tte jeg pĂ„ barnehjem... LĂŠrerene sĂ„ jeg ikke spiste, var tynn og blek og jeg klarte aldri fĂžlge med i timen... Den ene lĂŠreren fikk meg til og begynne pĂ„ dps... Der sier psykologen at jeg kan fortelle alt til henne for hun hadde taushetsplikt... Jeg Ă„pnet meg, fortalte alt og det var godt og endelig kunne Ă„pne meg... Jeg fortalte at jeg ikke fikk noe sĂŠrlig med mat eller drikke, ikke penger, og ble mobbet pĂ„ skolen, og mĂ„tte skulke fra skolen for og gjĂžre husarbeid ellers fikk jeg bĂ„de bank og kjeft av pappa. Noe jeg fikk uansett, jeg fikk bank om jeg ikke var pĂ„ skolen og jeg fikk bank om det ikke var ryddig nĂ„r han kom hjem... Det var en gang jeg dro tidligere fra skolen for jeg slet med barne migrene (sikkert fordi jeg ikke spiste eller drakk noe sĂŠrlig) Da kom pappa hjem fra jobb og ble drit sur fordi jeg ikke hadde tatt oppvaska, det hjalp ingen ting sa han for jeg var jente og det var min jobb, han dro meg til kjĂžkkenet... Jeg grĂ„t av bĂ„de smerte og ble sĂ„ret av at han ikke tok hensyn.... Da moste han hue mitt i overskapet til kjĂžkkenet flere ganger og skrek at jeg bare kunne grine, for det brydde ikke han seg om uansett!!  Jeg ville bare rĂžmme fra alt, for uansett sĂ„ var jeg ikke verdt noen ting... Vel denne psykologen anbefalte et mĂžte med min far og sa hun ikke skulle si hva jeg hadde sagt... Dette gjorde hun uansett... Jeg sĂ„ at pappa ga meg et blikk inne pĂ„ kontoret nĂ„r psykologen snudde seg.... Jeg skjĂžnte at nĂ„ fikk jeg bank og ble psyket ned igjen.... Det gikk ikke lange tiden sĂ„ fikk jeg en sĂ„ stor Ăžrefik at jeg skallet hodet sykt hardt i vinduet i bilen (utenfor dps) ... Ble psyket ned som faen nĂ„r jeg kom hjem... Vi barna turte ikke brĂ„ke, vi gikk pĂ„ nĂ„ler stĂžtt.... Vi turte ikke engang og gĂ„ pĂ„ do pĂ„ natta sĂ„ vi tisset pĂ„ bĂžtter eller noe vi hadde pĂ„ rommet. Han teipet doen igjen med gaffateip og sa vi bare var en stor kostnad og mĂ„tte gĂ„ pĂ„ utedoen. Jeg var sĂ„ utmagret og sulten at magen vrengte seg nĂ„r jeg skulle sove, jeg mĂ„tte ligge med magen ned pĂ„ madrassen og ligge oppĂ„ hodeputa som presset magen innover slik at jeg ikke kjente sulten sĂ„ godt... Vist vi drakk "for mye" Saft eller melk sĂ„ klikket det for han og han helte ut hele kartongen eller flasken i vasken og sa vi kunne drikke vann for vi var bare en haug dritt unger som gjorde han blakk.. Vi ble rett og slett nervevrak og mĂ„tte snike oss ned pĂ„ natta for og prĂžve og spise noe... Som regel gammelt brĂžd med liyy mugg pĂ„ som vi skrapte av og hadde pĂ„ smĂžr og sukker pĂ„ brĂždskiven... Det var ikke sĂ„ mye utvalg av PĂ„legg.  Jeg kunne skrevet enda mer... Men dette har formet meg sĂ„ mye i voksen alder .... Ikke kjĂŠrlighet fra mor og masse nedpsyking og bank fra far... Jeg kjenner jeg trenger MASSE kjĂŠrlighet i et forhold... Masse kjĂŠrlighet og omsorg og kjenner jeg knytter meg ALTFOR mye... Jeg er ufĂžr den dagen i dag for jeg er et stort nĂŠrve vrak og sliter med masse angst.... Jeg blir sĂ„ sjalu nĂ„r jeg ser gode varme og sammenspleisede familier â€ïžÂ Â
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #2 Skrevet 24. januar 2021 lillemy36 skrev (7 minutter siden): SĂ„ en annen trĂ„d her om hennes barndom og fikk lyst til og fortelle om min for og se om hva dere mener og kanskje prĂžve og legge det bak meg.  NĂ„r jeg var vokste opp var mamma alltid kald og er fremdeles, hun har aldri i mitt liv gitt meg klem.... Aldri! Hun var heller aldri oppe pĂ„ rommene vĂ„res for og leste for oss sĂžsknene, gi oss klem eller Ăžnske oss god natt... Aldri... Hun var ikke Engang pĂ„ rommet vĂ„res med den rene klesvasken engang... Kan faktisk ALDRI huske henne i 2 etg der vi barna hadde soverom. Pappa var et rasshĂžl i oppveksten, han slo oss mye, psyket oss ned med stygge ord, sa at vi var udugelige og kunne bare droppe ut av skole for vi var sĂ„ sykt dumme. Han kom ofte opp pĂ„ rommet hvis jeg og veninnene mine lekte og brĂ„ket, sĂ„ han lĂžp bort til meg mens han skrek og bannet, lĂžftet meg opp etter hĂ„ret og brukte meg som en bokse sekk mens veninne mine sĂ„ pĂ„ (de kom aldri pĂ„ besĂžk mer) Tiden gikk og jeg begynte pĂ„ VGS, jeg fikk ikke mat hjemme, var underernĂŠrt, syltynn og sulten... Fikk beskjed av pappa og ikke fortelle noen hva som foregikk hjemme for da mĂ„tte jeg pĂ„ barnehjem... LĂŠrerene sĂ„ jeg ikke spiste, var tynn og blek og jeg klarte aldri fĂžlge med i timen... Den ene lĂŠreren fikk meg til og begynne pĂ„ dps... Der sier psykologen at jeg kan fortelle alt til henne for hun hadde taushetsplikt... Jeg Ă„pnet meg, fortalte alt og det var godt og endelig kunne Ă„pne meg... Jeg fortalte at jeg ikke fikk noe sĂŠrlig med mat eller drikke, ikke penger, og ble mobbet pĂ„ skolen, og mĂ„tte skulke fra skolen for og gjĂžre husarbeid ellers fikk jeg bĂ„de bank og kjeft av pappa. Noe jeg fikk uansett, jeg fikk bank om jeg ikke var pĂ„ skolen og jeg fikk bank om det ikke var ryddig nĂ„r han kom hjem... Det var en gang jeg dro tidligere fra skolen for jeg slet med barne migrene (sikkert fordi jeg ikke spiste eller drakk noe sĂŠrlig) Da kom pappa hjem fra jobb og ble drit sur fordi jeg ikke hadde tatt oppvaska, det hjalp ingen ting sa han for jeg var jente og det var min jobb, han dro meg til kjĂžkkenet... Jeg grĂ„t av bĂ„de smerte og ble sĂ„ret av at han ikke tok hensyn.... Da moste han hue mitt i overskapet til kjĂžkkenet flere ganger og skrek at jeg bare kunne grine, for det brydde ikke han seg om uansett!!  Jeg ville bare rĂžmme fra alt, for uansett sĂ„ var jeg ikke verdt noen ting... Vel denne psykologen anbefalte et mĂžte med min far og sa hun ikke skulle si hva jeg hadde sagt... Dette gjorde hun uansett... Jeg sĂ„ at pappa ga meg et blikk inne pĂ„ kontoret nĂ„r psykologen snudde seg.... Jeg skjĂžnte at nĂ„ fikk jeg bank og ble psyket ned igjen.... Det gikk ikke lange tiden sĂ„ fikk jeg en sĂ„ stor Ăžrefik at jeg skallet hodet sykt hardt i vinduet i bilen (utenfor dps) ... Ble psyket ned som faen nĂ„r jeg kom hjem... Vi barna turte ikke brĂ„ke, vi gikk pĂ„ nĂ„ler stĂžtt.... Vi turte ikke engang og gĂ„ pĂ„ do pĂ„ natta sĂ„ vi tisset pĂ„ bĂžtter eller noe vi hadde pĂ„ rommet. Han teipet doen igjen med gaffateip og sa vi bare var en stor kostnad og mĂ„tte gĂ„ pĂ„ utedoen. Jeg var sĂ„ utmagret og sulten at magen vrengte seg nĂ„r jeg skulle sove, jeg mĂ„tte ligge med magen ned pĂ„ madrassen og ligge oppĂ„ hodeputa som presset magen innover slik at jeg ikke kjente sulten sĂ„ godt... Vist vi drakk "for mye" Saft eller melk sĂ„ klikket det for han og han helte ut hele kartongen eller flasken i vasken og sa vi kunne drikke vann for vi var bare en haug dritt unger som gjorde han blakk.. Vi ble rett og slett nervevrak og mĂ„tte snike oss ned pĂ„ natta for og prĂžve og spise noe... Som regel gammelt brĂžd med liyy mugg pĂ„ som vi skrapte av og hadde pĂ„ smĂžr og sukker pĂ„ brĂždskiven... Det var ikke sĂ„ mye utvalg av PĂ„legg.  Jeg kunne skrevet enda mer... Men dette har formet meg sĂ„ mye i voksen alder .... Ikke kjĂŠrlighet fra mor og masse nedpsyking og bank fra far... Jeg kjenner jeg trenger MASSE kjĂŠrlighet i et forhold... Masse kjĂŠrlighet og omsorg og kjenner jeg knytter meg ALTFOR mye... Jeg er ufĂžr den dagen i dag for jeg er et stort nĂŠrve vrak og sliter med masse angst.... Jeg blir sĂ„ sjalu nĂ„r jeg ser gode varme og sammenspleisede familier â€ïžÂ  FĂžler med deg. kjenner meg godt igjen i den siste setningen selv om jeg ikke har hatt sĂ„ fĂŠl oppvekst. Lever isolert i dag og vet ikke hvordan jeg skal komme ut av det. Psykolog kan kanskje hjelpe etter laaang tid..  Anonymkode: 568d0...5af
Gjest lillemy36 Skrevet 24. januar 2021 #3 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): FĂžler med deg. kjenner meg godt igjen i den siste setningen selv om jeg ikke har hatt sĂ„ fĂŠl oppvekst. Lever isolert i dag og vet ikke hvordan jeg skal komme ut av det. Psykolog kan kanskje hjelpe etter laaang tid..  Anonymkode: 568d0...5af â€ïžâ€ïžâ€ïž PrĂžv psykolog.... Jeg syntes ikke det hjelper... Blir bare stresset av tiden og den generaliserte angsten kommer sĂ„ jeg sitter der drit dĂ„rlig og klarer ikke konsentrere meg â€ïž
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #4 Skrevet 24. januar 2021 Jeg ser hvor heldig jeg har vĂŠrt og hvor heldige mine to barn er. SĂ„ mye kjĂŠrlighet jeg har fĂ„tt og sĂ„ mye kjĂŠrlighet jeg har Ă„ gi â€ïž Anonymkode: 462fe...1e9 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #5 Skrevet 24. januar 2021 lillemy36 skrev (29 minutter siden): â€ïžâ€ïžâ€ïž PrĂžv psykolog.... Jeg syntes ikke det hjelper... Blir bare stresset av tiden og den generaliserte angsten kommer sĂ„ jeg sitter der drit dĂ„rlig og klarer ikke konsentrere meg â€ïž Nei. Har ogsĂ„ prĂžvd flere ganger.  Har vĂŠrt hos 5-6 stk. Har ogsÄ GAD ++. Derfor jeg kjenner meg sĂ„ godt igjen og fĂžler med deg.  â€ïž. Anonymkode: 568d0...5af
Gjest lillemy36 Skrevet 24. januar 2021 #6 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei. Har ogsĂ„ prĂžvd flere ganger.  Har vĂŠrt hos 5-6 stk. Har ogsÄ GAD ++. Derfor jeg kjenner meg sĂ„ godt igjen og fĂžler med deg.  â€ïž. Anonymkode: 568d0...5af Jeg har ogsĂ„ GAD diagnose â€ïž
Gjest lillemy36 Skrevet 24. januar 2021 #7 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg ser hvor heldig jeg har vĂŠrt og hvor heldige mine to barn er. SĂ„ mye kjĂŠrlighet jeg har fĂ„tt og sĂ„ mye kjĂŠrlighet jeg har Ă„ gi â€ïž Anonymkode: 462fe...1e9 â€ïžâ€ïžâ€ïžâ€ïž
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #8 Skrevet 24. januar 2021 Dette mÄ ha vÊrt fÞr 2000-tallet ihvertfall. Slikt blir nok fanget i mye stÞrre grad opp i dag. Selv om det er mange historier hvor barnevernet har fokuserert for mye av tiden sin pÄ saker som er tynn luft uten vold eller rus, for sÄ Ä forsÞmme saker som er langt mer alvorlig og som de burde sjekket ut.  Anonymkode: 6798e...597 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #9 Skrevet 24. januar 2021 lillemy36 skrev (6 minutter siden): Jeg har ogsĂ„ GAD diagnose â€ïž Vet ikke hvordan det er med deg, men jeg fĂžler at jeg ikke lever fult ut. SĂ„nn jeg vil, savner og Ăžnsker. Er sĂ„ mye mer jeg ville ha ut av livet jeg ikke kan â€ïž Anonymkode: 568d0...5af 1
NĂ„leputa Skrevet 24. januar 2021 #10 Skrevet 24. januar 2021 Helt forferdelig lesingâ€ïžâ€ïžâ€ïž  Og det vĂŠrste er at det er fra virkelighetenâ€ïž 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #11 Skrevet 24. januar 2021 Anmeldelse og sÞk om voldsoffer erstatning. I tillegg ville jeg ha sÞkt om erstatning for at ingen hjalp deg. Psykologer har ikke taushetsplikt nÄr det gjelder vold og omsorgssvikt. Dette skulle ha blitt sendt videre til bv. SÄ sant dette ikke var pÄ 50-60 talle? Da var det jo faktisk lov. Anonymkode: 4b416...308 3
Gjest Fnuggolina Skrevet 24. januar 2021 #12 Skrevet 24. januar 2021 HĂžres ut som du har virkelig hatt det helt grusomt â€ïžÂ Det jeg forstĂ„r aller minst her er hvordan DPS kunne gi videre denne informasjonen uten at det var et ledd i en rettssak og anmeldelse fra din side? Det er jo bare Ă„ legge fyr pĂ„ bĂ„let - ALLE vet det. Kan ikke si annet enn at jeg hĂ„per du kan fĂ„ det sĂ„ godt som mulig fremover â€ïžâïž Â
Khloe P.T Skrevet 24. januar 2021 #13 Skrevet 24. januar 2021 Det var ille lesing. Har du kontakt med foreldrene dine i dag?
sommerfugl154 Skrevet 24. januar 2021 #14 Skrevet 24. januar 2021 (endret) Uff sĂ„ forferdelig đ At alle rundt utenom familien ogsĂ„ sviktet sĂ„ stort đ„ jeg kan kjenne meg igjen i noen av tingene du skriver, jeg har heller ikke hatt en trygg oppvekst. Heldigvis ikke sĂ„ ille som deg, men forstĂ„r mye av fĂžlelsene du sitter med nĂ„. Vil bare gi deg en stor klem đ du er bra nok som du er og fortjener Ă„ bli respektert og satt pris pĂ„. HĂ„per du har mennesker i livet ditt den dag i dag som verdsetter deg! OgsĂ„ er du heldigvis din egen herre nĂ„ og kan skape ditt liv som du Ăžnsker selv utifra dine forutsetninger. Fortell deg selv at du er er et BRA menneske, du har overlevd en krig og vĂŠrt sĂ„ utrolig sterk midt oppe i det hele. Ă slite med ettervirkninger skjĂžnner jeg godt at du gjĂžr, sĂ„ at du er ufĂžr skal du aldri skamme deg over. HĂ„per du har noe i livet ditt du kan utfolde fĂžlelsene dine i nĂ„r ting blir vanskelig. Jeg fĂ„r f.eks. ofte behov for Ă„ uttrykke meg kreativt hvis jeg sliter i en periode. Stor klem til deg, hvem enn du er đ Endret 24. januar 2021 av sommerfugl154
minister-mio Skrevet 24. januar 2021 #15 Skrevet 24. januar 2021 Grusomt. HĂ„per du kan legge det bak deg og fĂ„ det godtÂ
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #16 Skrevet 24. januar 2021 Helt jÊvlig Ä hÞre om! At det finnes sÄ ondskapsfulle mennesker! Du bÞr vÊre stolt over at du har klart Ä holde deg pÄ beina fortsatt! Jeg hÄper inderlig du kan oppleve og fÄ all den omsorgen du trenger! Anonymkode: 9b384...f27
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #17 Skrevet 24. januar 2021 FĂžler med deg. â€ïžâ€ïž Anonymkode: 1408c...33c
SoWhat? Skrevet 24. januar 2021 #18 Skrevet 24. januar 2021 Dette var tĂžff lesing. For en forferdelig ondskapsfull mann faren din var. Man skjĂžnner jo at de er helt skadet slike mennesker, men likevel er det helt ufattelig at man kan behandle barna sine pĂ„ den mĂ„ten. Og moren din som var en helt distansert skikkelse. Jeg lurer pĂ„ hvorfor ingen koblet inn barnevernet? For det var barnevern den gang ogsĂ„ eller? Syns det er rart jeg fant ord i det hele tatt her. Blir sĂ„ rystet over hvordan noen barn vokser opp. â€ïž
Gjest lillemy36 Skrevet 24. januar 2021 #19 Skrevet 24. januar 2021 Fnuggolina skrev (12 timer siden): HĂžres ut som du har virkelig hatt det helt grusomt â€ïžÂ Det jeg forstĂ„r aller minst her er hvordan DPS kunne gi videre denne informasjonen uten at det var et ledd i en rettssak og anmeldelse fra din side? Det er jo bare Ă„ legge fyr pĂ„ bĂ„let - ALLE vet det. Kan ikke si annet enn at jeg hĂ„per du kan fĂ„ det sĂ„ godt som mulig fremover â€ïžâïž Â Tusen takk â€ïžâ€ïž
Gjest lillemy36 Skrevet 24. januar 2021 #20 Skrevet 24. januar 2021 Khloe P.T skrev (12 timer siden): Det var ille lesing. Har du kontakt med foreldrene dine i dag? Hei, ja jeg har det. Kaldt forhold til mor. Har faktisk bedre forhold til pappa og pappa er en helt annen person nĂ„... Jeg er faktisk mer glad i pappa enn mamma, for pappa har vist bĂ„de sinne og banket men han er den av foreldrene som har vist kjĂŠrlighet og hjulpet oss med mye gjennom livet, selvom dette hĂžres helt merkelig ut pga det jeg har skrevet og fortalt. â€ïž Vi snakker aldri om oppveksten og jeg vil bare glemme det, legge det bak meg og prĂžve og leve livet sĂ„ godt jeg kan â€ïž
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ