Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ufør og skal prøve meg ut i jobb. Jeg kan tjene 40 000 i året uten at det går ut over uføretrygd beløp. Må dette skattes? Det er snakk om 3 000 kr i måneden. Nesten latterlig å trekke skatt av 3 000 kr. 

Anonymkode: 407d0...5eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden det blir lagt til uføretrygden som inntekt, hvordan er det da latterlig?

Anonymkode: 8b165...407

Skrevet

Ja, men skatteprosenten blir lavere siden inntekten blir lav, blir vel ikke mange kronene du må betale.

Anonymkode: 3bd0b...c14

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Siden det blir lagt til uføretrygden som inntekt, hvordan er det da latterlig?

Anonymkode: 8b165...407

Har minste av det minste. 3000 utenom hadde betydd utrolig mye. Derfor er det latterlig for meg at dette skal skattes. 

Anonymkode: 407d0...5eb

Skrevet

Det er skattepliktig inntekt på linje med annen inntekt. Det er ikke noe unntatt for inntekt ved siden av pensjon.

Hvis det ikke trekkes skatt på det vil du få restskatt ved skatteoppgjøret.

Anonymkode: 59daa...456

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke noe skattefritak på inntekten for uføretrygdede. Så ja, du må selvsagt skatte av inntektene dine som alle andre. Bare rett og rimelig, det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan og jobbe ved siden av ufør men da er det skatteprosent det trekkes av inntekt og den er på 34%

Anonymkode: 97a86...a8f

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg kan og jobbe ved siden av ufør men da er det skatteprosent det trekkes av inntekt og den er på 34%

Anonymkode: 97a86...a8f

Merk at disse 34% er forhåndstrekk og ikke hva du faktisk betaler i skatt. Den faktiske skatteprosenten avhenger av hva du har tjent totalt og hvilke fradrag du har.

Anonymkode: 864d3...7ab

Skrevet

Ja, man skatter at inntekt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...