Gå til innhold

Jeg ble voldtatt flere ganger på midten av 70-tallet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble voldtatt flere ganger på 70-tallet. Er en kvinne på 50, og det var en familievenn som utøvde overgrepene. Vedkommende som utøvde overgrep er død i dag. Jeg vet ikke hvor jeg kan ta dette dette videre. Jeg vet at hans datter også ble seksuelt misbrukt. Hvordan kan vi ta dette dette videre? Ønsker kun seriøse svar, da dette er så jævlig vanskelig for meg.

Spoiler

Anonymkode: 095aa...574

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med å ta dette videre? Dere kan ikke straffeforfølge en død mann, ikke få økonomisk erstatning heller. 

Anonymkode: cfd06...bd6

• Liker 6
Skrevet

Om du ikke har bearbeida det enda så burde du snakke med en psykolog. Jeg ville vært litt forsiktig med å begynne å snakke med datteren hans om dette. 

Anonymkode: 7e9cf...b18

• Liker 11
Skrevet

Snakk med en psykolog. Noe mer får du ikke gjort når personen er død 

Anonymkode: bd958...c4d

• Liker 2
Skrevet

Voldsoffererstatning har hun vel krav på?

Anonymkode: 5330d...a38

• Liker 3
Skrevet

Du bør først og fremst snakke med psykolog 

Anonymkode: edccb...f71

Skrevet

Har han sønner? 

Snakk med datteren hans om dette og bearbeid dette sammen. 

Anonymkode: db625...189

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvis forholdene aldri ble anmeldt, har hun dessverre ikke det.

Anonymkode: 0dce8...b93

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg ble voldtatt flere ganger på 70-tallet. Er en kvinne på 50, og det var en familievenn som utøvde overgrepene. Vedkommende som utøvde overgrep er død i dag. Jeg vet ikke hvor jeg kan ta dette dette videre. Jeg vet at hans datter også ble seksuelt misbrukt. Hvordan kan vi ta dette dette videre? Ønsker kun seriøse svar, da dette er så jævlig vanskelig for meg.

Vis skjult innhold

I og med at gjerningsmannen er død, er det jo ikke noen å straffeforfølge. Du kan selv få hjelp til å bearbeide dette hos en psykolog, men ellers så det det nok dessverre ikke så mye å gjøre hva. 
Hva andre ofre for gjerningsmannen ønsker og trenger å gjøre, bør være opp til dem.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.1.2021 den 1.20):
AnonymBruker skrev (På 24.1.2021 den 1.20):

Hvordan kan vi ta dette dette videre? Ønsker kun seriøse svar, da dette er så jævlig vanskelig for meg.

Skjul innhold

Hva er det du ønsker skal bli resultatet, hva er det du trenger og vil?

Skjul innhold

Anonymkode: 45c5b...ed4

Skrevet

Hva er det du ønsker skal bli resultatet, hva er det du trenger og vil?

Anonymkode: 45c5b...ed4

• Liker 2
Skrevet

tenker at dette kan jo ikke være et så mega stort problem etter 30 år? da burde du gjort dette før. nei du får ikke erstattning og sak når han allerede er død. beklager det du gjenommgikk men dette burde du tenkt på før han døde 

Anonymkode: 17b88...627

• Liker 3
Skrevet

Hva mener du med å ta videre? Hva vil du oppnå?

Anonymkode: ae9a7...3cf

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.1.2021 den 1.29):

Om man får voldsoffererstatning når gjerningspersonen er død, så er det temmelig uetisk og overhodet ikke riktig. Der foreligger jo ingen bevis, og det blir ord mot en død person. 

Anonymkode: cfd06...bd6

Gjest goodiva95
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 25.1.2021 den 8.21):

tenker at dette kan jo ikke være et så mega stort problem etter 30 år? da burde du gjort dette før. nei du får ikke erstattning og sak når han allerede er død. beklager det du gjenommgikk men dette burde du tenkt på før han døde 

Hva hun

Endret av goodiva95
Skrevet

Vil anbefale deg å gå til psykolog, for å få hjelp til dette. 

Ellers er det lite du får gjort. Jeg ble regelmessig voldtatt av min far på 80 tallet. Jeg anmeldte det da han levde, men saken ble henlagt. Pratet med en advokat om voldsoffererstatning. Men siden det skjedde på 80 tallet, så vil man få så lite, hvis man i det hele tatt får noe. At det føles mer ut som hån. Så jeg valgte å ikke søke. Tar gjerne 2 år og. 

Jeg har fått god hjelp av en psykolog, som er spesialist på traumer. Da behandlingen sto på, var det grusomt, men i ettertid har det blitt lettere.

Anonymkode: 039f4...ada

• Liker 1
Skrevet

Sender deg en stor klem. Vondt at du måtte gå igjennom dette. Jeg håper du får bearbeidet på best mulig med hjelp av en psykolog.

Har datteren sagt noe til deg? Kanskje dere kan finne støtte i hverandre hvis hun er åpen mot deg om dette 

Skrevet

Kan ikke være avgjørende om gjerningspersonen er død, siden flere (hans datter) også har opplevd overgrep, så må det være mulig i ettertid, når man endelig har blitt sterk og tøff nok, å ta opp denne saken og få erstatning fra staten!  Ingen barn skal oppleve overgrep hjemme eller på skolen!!!!

Anonymkode: bc4dc...276

Skrevet (endret)

Finn noen som kjenner til feltet og søk råd, er det første jeg vil råde deg til. Om det er en psykolog, eller en forening som har kompetanse på feltet.:hjerte:

Endret av Cordelia
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er en skikkelig unødvendig kommentar. Gjennomsnittet for å fortelle om overgrep ligger på rundt 15 år etter overgrepet skjedde, mange bruker lang tid både på å bearbeide det som har skjedd og å klare å legge skammen langt nok fra seg til å kunne snakke om det, kanskje særlig de som opplevde overgrep i ung alder. 

Jeg syns du skal oppsøke hjelp av en psykolog, TS ❤️ Du kan få henvisning gjennom fastlegen hvis du hvis du ønsker det, eller så kan du gå direkte til en psykolog, men det er nok lange ventetider. Smiso (smiso.no) har en rekke tilbud for de som har opplevd overgrep og er mer lavterskel. 

Anonymkode: 8276a...975

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...