AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #1 Skrevet 23. januar 2021 Har noen tips? Eeeeelsker kjæresten min virkelig, og for både meg og han er sex viktig, men jeg sliter med lyst til å ha sex 😕 det er irriterende for han og for meg. Mistenker at korona situasjon ikke har gjort det bedre, fordi man bare er på hjemmekontor hele dagen, og "dasser" rundt i kosetøy. I tillegg har jeg slitt med prevensjonsmidler, så kan vel være derfor lysten er DELVIS borte. What to do? Anonymkode: 639a7...2ba
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #2 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har noen tips? Eeeeelsker kjæresten min virkelig, og for både meg og han er sex viktig, men jeg sliter med lyst til å ha sex 😕 det er irriterende for han og for meg. Mistenker at korona situasjon ikke har gjort det bedre, fordi man bare er på hjemmekontor hele dagen, og "dasser" rundt i kosetøy. I tillegg har jeg slitt med prevensjonsmidler, så kan vel være derfor lysten er DELVIS borte. What to do? Anonymkode: 639a7...2ba En ting å gjøre er i ikke «dasse rundt i kosetøy». Noe som er utrolig viktig når man har hjemmekontor, er nettopp det p kle seg for å «gå på jobb». Du må få en helt vanlig struktur i hverdagen. Daffer du hele dagen, blir du daff hele dagen. Om du går på hormon-prevansjonsmiddel, så kan det i stor grad påvirke sekslysten. Er en av grunnen til at menn nekter å bruke den «mannlige p-pillen» de holder på å utvikle. Om din partner bryr seg om deg og sex så trer han på et kondom mens du slutter på hormonene. Med mindre du bruker dem av en annen grunn (enn prevansjon) som endometriose ol. Anonymkode: 72a27...b7f
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #3 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): En ting å gjøre er i ikke «dasse rundt i kosetøy». Noe som er utrolig viktig når man har hjemmekontor, er nettopp det p kle seg for å «gå på jobb». Du må få en helt vanlig struktur i hverdagen. Daffer du hele dagen, blir du daff hele dagen. Om du går på hormon-prevansjonsmiddel, så kan det i stor grad påvirke sekslysten. Er en av grunnen til at menn nekter å bruke den «mannlige p-pillen» de holder på å utvikle. Om din partner bryr seg om deg og sex så trer han på et kondom mens du slutter på hormonene. Med mindre du bruker dem av en annen grunn (enn prevansjon) som endometriose ol. Anonymkode: 72a27...b7f Godt poeng. Får slutte med det i grunn. Har sluttet på prevensjonsmiddel (p pille) da jeg ikke tålte den, men etter jeg slutta har kroppen vært i ulage. Skal snart prøve ny prevensjon, og håper ting blir bedre.. skulle jo tro at siden det er så lengensiden jeg sluttet på pillen at ting skulle normalisert seg.. og jeg stresser dette sikkert unødvendig også 😕 og det gjør jo ikke bedre Anonymkode: 639a7...2ba
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #4 Skrevet 23. januar 2021 Samme her. Null sexlyst ikke gått på hormoner på 10 år så det er heller ikke problemet. det er liksom tabu i vårt samfunn å ikke ha særlig lyst på sex. gift kvinne i 30 årene Anonymkode: bea47...a83 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #5 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Samme her. Null sexlyst ikke gått på hormoner på 10 år så det er heller ikke problemet. det er liksom tabu i vårt samfunn å ikke ha særlig lyst på sex. gift kvinne i 30 årene Anonymkode: bea47...a83 TS her Huff, det er slitsomt. Jeg vil jo så gjerne ha, men klarer ikke ta initiativ. Men ikkenoe problem å gjennomføre dersom han tar initiativ Anonymkode: 639a7...2ba
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #6 Skrevet 24. januar 2021 Samme her! Ønsker ikke sex i det hele tatt. Men mistenker hos meg er det nok på underliggende problemer i forholdet og at depresjonen min har begynt å komme tilbake. Kan det være noe annet du ikke har tenkt på som ligger bak? Anonymkode: bea9c...5fa 1
ruskejento Skrevet 24. januar 2021 #7 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Samme her! Ønsker ikke sex i det hele tatt. Men mistenker hos meg er det nok på underliggende problemer i forholdet og at depresjonen min har begynt å komme tilbake. Kan det være noe annet du ikke har tenkt på som ligger bak? Anonymkode: bea9c...5fa TS Garantert et eller annet, men jeg klarer ikke sette ord på det. Forholdet er fantastisk, men jeg har nok mye å stri med, som kanskje kan sette en demper for min del. Tenker ofte at det ikke påvirker meg, men gjør nok mer det enn jeg trur..
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #8 Skrevet 24. januar 2021 p sprøyta gjorde noe med meg, fikk aldri tilbake sexlysten ordentlig. bivirkningen var tydeligvis varig livet ut... Anonymkode: a05e6...363
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #9 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Samme her. Null sexlyst ikke gått på hormoner på 10 år så det er heller ikke problemet. det er liksom tabu i vårt samfunn å ikke ha særlig lyst på sex. gift kvinne i 30 årene Anonymkode: bea47...a83 Jeg syns ikke man dyrker høy sex-drive som "normalt". Men jeg syns slike diskusjoner preges mye av fordommer, der man lager en myte om at alle menn har høy sexlyst og alle kvinner har lav sexlyst som alltid skal forbedres fremfor å bare la folk være som de er. Sexlyst har lite med kjønn å gjøre og handler mest av alt om at folk har ulikt behov, akkurat som at de har ulike behov på andre felter. Jeg tror ingenting på å prøve å "forbedre" sexlyst, men heller være litt kompromissløs og stå for at "sånn er jeg!". På den måten får man både satt klare grenser og tatt bort press som kan gjøre en lav sexlyst til null sexlyst. Det fins ikke noe rett og galt svar her, ant enn at det er best å holde seg til partnere som er litt lik en selv på dette feltet. Anonymkode: 5be99...b3e 1
Fioljenta Skrevet 24. januar 2021 #10 Skrevet 24. januar 2021 Det er forskjell på spontan og responsiv sexlyst. Da jeg skjønte forskjellen, ble jeg veldig lettet. I starten av forholdet hadde jeg mye spontan lyst. Den bare dukket opp og var der. Trengte liksom ikke gjøre noe for å ha den. Den bare var der. Etterhvert har det gått over til mer responsiv sexlyst. Den er like fin, men den må vekkes. Den kommer liksom som respons på noe. I går spurte mannen min om jeg ville elske og jeg svarte: «Jeg er ikke helt i det humøret nå, men jeg kan kanskje komme dit.» Og da smilte han lurt og vi gjorde de tingene som vi begge vet kan vekke lysten min. Vi vet begge at lysten min kan vekkes. Så hvis du har lyst på mer sexlyst, prøv å finne dine triggere. Hva er det som legger til rette for lysten din? Ikke jag etter den, men legg til rette. For meg handler det ofte om hva jeg tenker, men den kan også vekkes av at han kjærtegner meg eller prater med meg. 💜 4 1
Geojak Skrevet 24. januar 2021 #11 Skrevet 24. januar 2021 Fioljenta skrev (6 timer siden): Det er forskjell på spontan og responsiv sexlyst. Da jeg skjønte forskjellen, ble jeg veldig lettet. I går spurte mannen min om jeg ville elske og jeg svarte: «Jeg er ikke helt i det humøret nå, men jeg kan kanskje komme dit.» Og da smilte han lurt og vi gjorde de tingene som vi begge vet kan vekke lysten min. Vi vet begge at lysten min kan vekkes. Dersom du egentlig ikke har lyst i utgangspunktet når han spør, må du vel da ha lyst til å bli tent? opplever med min kone at om jeg spør direkte slik som Fiolmannen om vi skal elske, kan hun svare at hun ikke har lyst, og da er det ikke noe poeng å snakke henne videre. Men om jeg starter på en annen måte, med å snakke om de gode stundene vi har hatt, og hvor godt forskjellige ting har vært, så vekkes ofte lysten hennes, og hun blir tent. På denne måten virker hennes responsive lyst, den må vekkes litt ubevist, gjennom å snakke henne litt varm. Når vi har snakket på denne måten en liten stund, kan enkle kjærtegn, på erogene soner sette hennne «igang». Dette er ikke for å argumentere deg i mot, men gjøre oppmerksom på at den responsive lysten kan virke forskjellig. Om hun ikke har lyst i starten, er kjærtegnene nytteløse, virker mer som de irriterer, men etter en verbal stimulering, med å fortelle på en måte dom kanskje skaper bilder av nytelse i hennes hode, er kjærtegnene mer velkommene. Frusterende mange ganger når hun sier nei på direkte spørsmål. Og vi begge vet at lysten kan vekkes, men da må hun ha lyst til å få lyst, og det virker som den lysten er borte mange ganger. Derfor forsøker jeg ofte andre måter å vekke lysten hennes på. Lykkes oftere og oftere, så vi er på vei tilbake til et mer aktivt sexliv 😊 1
Fioljenta Skrevet 24. januar 2021 #12 Skrevet 24. januar 2021 Geojak skrev (4 timer siden): Dersom du egentlig ikke har lyst i utgangspunktet når han spør, må du vel da ha lyst til å bli tent? opplever med min kone at om jeg spør direkte slik som Fiolmannen om vi skal elske, kan hun svare at hun ikke har lyst, og da er det ikke noe poeng å snakke henne videre. (...) Dette er ikke for å argumentere deg i mot, men gjøre oppmerksom på at den responsive lysten kan virke forskjellig. (...) Ja, du har selvfølgelig helt rett! Den responsive lysten virker forskjellig både fra person til person, men også fra gang til gang. Og det er mye, mye enklere når jeg har lyst til å bli tent! Tror det gjelder å finne ut hva som kan trigge partneren (og seg selv). Og godta at lysten ikke kan jages, men bare legges til rette for. Det er i alle fall min erfaring. 💜 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #13 Skrevet 25. januar 2021 Jeg har alltid hatt sterk sexdrift og mistet omtrent sexlysten over natten etter at jeg fikk lagt inn hormonspiral for to uker siden. Fant denne tråden etter å ha googlet leeenge etter informasjon rundt dette. Skremmende lite opplysninger det er å finne om hormonprevensjonenes mulige påvirkning av sexlysten. Ikke en gang i pakningsvedlegget til Jaydess spiralen jeg fikk, står det nedsatt sexlyst nedskrevet som en mulig bivirkning. Men i forum, hos Lommelegen, ung.no osv osv kommer det jo frem at dette er en særdeles VANLIG bivirkning. Så nå er begynner jeg å lure på om kvinners dårlige sexlyst svært ofte, og mye oftere enn vi aner handler om hormonprevensjonene våre.. Bare Google litt rundt, så skjønner du hva jeg prater om. Bruker du noen form for hormonprevensjon? Hvordan var sexlysten før..og etter dette? Tenker også det kan være kryssinteraksjoner av andre hormoner i kroppen i ulike livsfaser som kan påvirke sammen med hormonprevensjonen..og dermed gå utover sexlivet. Anonymkode: eae7f...521
Bamseklemmer Skrevet 25. januar 2021 #14 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg har alltid hatt sterk sexdrift og mistet omtrent sexlysten over natten etter at jeg fikk lagt inn hormonspiral for to uker siden. Fant denne tråden etter å ha googlet leeenge etter informasjon rundt dette. Skremmende lite opplysninger det er å finne om hormonprevensjonenes mulige påvirkning av sexlysten. Ikke en gang i pakningsvedlegget til Jaydess spiralen jeg fikk, står det nedsatt sexlyst nedskrevet som en mulig bivirkning. Men i forum, hos Lommelegen, ung.no osv osv kommer det jo frem at dette er en særdeles VANLIG bivirkning. Så nå er begynner jeg å lure på om kvinners dårlige sexlyst svært ofte, og mye oftere enn vi aner handler om hormonprevensjonene våre.. Bare Google litt rundt, så skjønner du hva jeg prater om. Bruker du noen form for hormonprevensjon? Hvordan var sexlysten før..og etter dette? Tenker også det kan være kryssinteraksjoner av andre hormoner i kroppen i ulike livsfaser som kan påvirke sammen med hormonprevensjonen..og dermed gå utover sexlivet. Anonymkode: eae7f...521 Det stemmer på en prikk det du skriver, og stikkordet er Testosteron... Hormonprevensjon tar knekken på den normale testosteron som kroppen utvikler, dvs den tar knekken på sexlysten. Og uten å vite det 100% tror jeg også at hormonprevensjonen er ment å fjerne testosteronet, altså fjerne sexlysten som gjør at kvinner også har mindre sex... I den perioden den blir brukt, er det lite som kan påvirke sexlysten fordi for det medisinske overtar systemet. Det hjelper iallefall ikke å ha en mann som maser og bare peiser på, og "tror" du har sexlyst fordi du slapper av for at du ikke bli gravid. Medaljens bakside på mangevis kan du si, så sexlysten må diskuteres på to forskjellig vis. Og det er med og uten hormonprevensjon. Manglende sexlyst, dårlig kommunikasjon og forståelse om hva som skjer i kroppen, har sendt mange par til frustrasjon, krangel og brudd. Så sexlysten med hormonprevensjon er mere komplisert, da man har sex uten full nytelse fordi det ligger noen å holder igjen... Sexlysten uten hormonprevensjon er et eget kapittel🙄
Pingvinen Skrevet 25. januar 2021 #15 Skrevet 25. januar 2021 Jeg har null sexlyst. Orker ikke tanken. Synes det er temmelig oppskrytt. 1
Resignert Skrevet 25. januar 2021 #16 Skrevet 25. januar 2021 7 hours ago, Pingvinen said: Jeg har null sexlyst. Orker ikke tanken. Synes det er temmelig oppskrytt. Da må man jo bare håpe at du er singel, og tenker å forbli singel. Eller finne en like tafatt mann å spleisr på utgiftene med.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #17 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 24.1.2021 den 1.54): Jeg syns ikke man dyrker høy sex-drive som "normalt". Men jeg syns slike diskusjoner preges mye av fordommer, der man lager en myte om at alle menn har høy sexlyst og alle kvinner har lav sexlyst som alltid skal forbedres fremfor å bare la folk være som de er. Sexlyst har lite med kjønn å gjøre og handler mest av alt om at folk har ulikt behov, akkurat som at de har ulike behov på andre felter. Jeg tror ingenting på å prøve å "forbedre" sexlyst, men heller være litt kompromissløs og stå for at "sånn er jeg!". På den måten får man både satt klare grenser og tatt bort press som kan gjøre en lav sexlyst til null sexlyst. Det fins ikke noe rett og galt svar her, ant enn at det er best å holde seg til partnere som er litt lik en selv på dette feltet. Anonymkode: 5be99...b3e Enig. Jeg er mann, har relativt høyt teststeronnivå for alderen, utmerket potens, bra fysisk og mental form og god helse. Men sex står nokså langt nede på min prioriteringsliste - det er veldig mye jeg heller vil bruke overskudd og tid på. Rent bortsett fra den moralske plikten til å tilfredstille et rimelig minimum av partners seksuelle behov, kan jeg faktisk ikke se at sex har noen særlig verdi sammenlignet med andre aktiviteter. Anonymkode: d0db9...010
Pingvinen Skrevet 26. januar 2021 #18 Skrevet 26. januar 2021 (endret) Resignert skrev (På 25.1.2021 den 14.52): Da må man jo bare håpe at du er singel, og tenker å forbli singel. Eller finne en like tafatt mann å spleisr på utgiftene med. Jeg er singel og stortrives. Har voksne barn og gode venner. Alt jeg trenger. Var gift med en snill mann i 24 år. Var bare venner siste årene. Etter det har menn kun gitt meg stress og problemer. Derav forsvant sexlysten og. Pga mas og press. Jeg er ingen tafatt person, bare synes sex er oppskrytt Endret 26. januar 2021 av Pingvinen
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #19 Skrevet 27. januar 2021 On 1/25/2021 at 7:40 AM, Pingvinen said: Jeg har null sexlyst. Orker ikke tanken. Synes det er temmelig oppskrytt. Enig. Jeg har sex med mannen når han har lyst, men får ingenting utav det selv. Synes prat om sex er kleint, og kommer jeg over en sex-scene i en bok blar jeg forbi. Anonymkode: b99fc...917
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #20 Skrevet 27. januar 2021 Bamseklemmer skrev (På 25.1.2021 den 6.00): Det stemmer på en prikk det du skriver, og stikkordet er Testosteron... Hormonprevensjon tar knekken på den normale testosteron som kroppen utvikler, dvs den tar knekken på sexlysten. Og uten å vite det 100% tror jeg også at hormonprevensjonen er ment å fjerne testosteronet, altså fjerne sexlysten som gjør at kvinner også har mindre sex... I den perioden den blir brukt, er det lite som kan påvirke sexlysten fordi for det medisinske overtar systemet. Det hjelper iallefall ikke å ha en mann som maser og bare peiser på, og "tror" du har sexlyst fordi du slapper av for at du ikke bli gravid. Medaljens bakside på mangevis kan du si, så sexlysten må diskuteres på to forskjellig vis. Og det er med og uten hormonprevensjon. Manglende sexlyst, dårlig kommunikasjon og forståelse om hva som skjer i kroppen, har sendt mange par til frustrasjon, krangel og brudd. Så sexlysten med hormonprevensjon er mere komplisert, da man har sex uten full nytelse fordi det ligger noen å holder igjen... Sexlysten uten hormonprevensjon er et eget kapittel🙄 Leste at hormonspiralen reduserer testosteronproduksjonen, samt gjør at eggstokkene ‘går i dvale’. Og det er jo her selve testosteron produksjonen foregår hos kvinner. Og siden det er testosteronet i oss som styrer sexlysten...så sier jo resten seg selv. Egentlig rart at der finnes noen på hormonprevesjoner med høy sexlyst i det hele tatt😅 Men sikkert ikke alle hormonprevensjoner som kverker testosteron produksjonen like mye vil jeg tro. Anonymkode: eae7f...521 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå