AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #1 Skrevet 23. januar 2021 Link til annonsen For det første; en ettroms bolig på 37m2 er ikke en leilighet, det er en HYBEL. Det er ikke SOVEROM der en gang! Det er bare ett lite kjøkken med en krok de kaller sovealkove. Og hvor stua er hen vet nå fuglene! Må være under vinduskarmen det da 🙈😂😂 "stor og romslig" ja - hvis du er kortvokst kanskje! 10 000,- mnd for ett føkkings hvitmalt kott med en liten kjøkkenbenk. Ran på lys dag - Grünerløkka eller ei. Jeg håper for guds skyld ingen går i fella og betaler flesk for denne hybelen bestående av ett lite kjøkken og ett bad man såvidt kan snu seg på. Anonymkode: a155b...dc5 19
Gjest ti10 Skrevet 23. januar 2021 #2 Skrevet 23. januar 2021 Ja, det var en, hva skal man si, en optimistisk beskrivelse. Det meste kan jo beskrives som romslig når det er helt tomt Tror dessverre ikke det blir like romslig når man har fått inn møbler, uansett hvor sparsomt man møblerer. En sofa og et bord vil jo ta ganske mye plass, og noen vil vel kanskje ha skrivebord, kjøkkenbord og noen stoler også. Men når de kaller en leilighet på 37 kvm for "stor og romslig", da lurer jeg jo på hva de kaller en leilighet på 200 kvm? Abnormt gigantisk megaleilighet? Og hvor mange kvm må det være for at de kaller lite?
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #3 Skrevet 23. januar 2021 Hva kan man si om 15 kvadrat da som folk betaler 3 millioner for? Anonymkode: 60c10...31a 7
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #4 Skrevet 23. januar 2021 Jeg klarer ikke, STOR OG ROMSLIG?! Det står den leies ut umøblert, det er jo logisk når det ikke et plass til annet enn en krakk! Man skal bære jævlig desperat her, stue og soverom i ett, det er så vidt plass til camping bord og stoler på det kjøkkenet Anonymkode: dc04c...e7b 5
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #5 Skrevet 23. januar 2021 De kunne kanskje valgt andre ord, men jeg ble overrasket over at det var så billig så sentralt! Når du ikke deler kjøkken eller bad, så er det en leilighet, og ikke hybel forresten. Og det så rent og ordentlig ut, skjønner ikke hva problemet er. Anonymkode: 6eeb7...e69 21
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #6 Skrevet 23. januar 2021 Folk er villige til å betale helt sinnsyke summer for å få lov til å bo i Oslo. Jeg har sett boligannonser hvor boligen er på under 20 kvadrat som går for mellom 2 og 3 millioner. Jeg eier selv et nedbetalt hus ( barndomshjem ) på Nordberg og har lenge vurdert å bygge om underetasjen da deler av den ikke er i bruk for å innrede dem til to mindre hybler på ca 40 kvadrat hver. Det kunne jeg nok tjent sykt mye penger på i leieinntekter . Anonymkode: d113c...4cf 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #7 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Folk er villige til å betale helt sinnsyke summer for å få lov til å bo i Oslo. Jeg har sett boligannonser hvor boligen er på under 20 kvadrat som går for mellom 2 og 3 millioner. Jeg eier selv et nedbetalt hus ( barndomshjem ) på Nordberg og har lenge vurdert å bygge om underetasjen da deler av den ikke er i bruk for å innrede dem til to mindre hybler på ca 40 kvadrat hver. Det kunne jeg nok tjent sykt mye penger på i leieinntekter . Anonymkode: d113c...4cf Ja. Man må spise, sove, dusje og bæsje i et og samme rom 😁 «Leilighet». Anonymkode: 60c10...31a 4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #8 Skrevet 23. januar 2021 Ja, en selger er og forblir en selger 🤬. Der er ord makt, selv om det er løgn eller overdrivelser. Og kundene biter på! Det må jo være positivt, ikke negativt, ved negativitet viser ikke kunden interesse. Utrolig nok. Altså tolererer folk løgn og overdrivelser bedre, fremfor sannhet. Anonymkode: f7345...99e 3
Gjest Jente- Skrevet 23. januar 2021 #9 Skrevet 23. januar 2021 Den er romslig til å være 1-roms. Mange 1-roms i Oslo er bare på 25 kvm. Hadde det vært en 2-roms så hadde den vært liten.
Jensine Skrevet 23. januar 2021 #10 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Link til annonsen For det første; en ettroms bolig på 37m2 er ikke en leilighet, det er en HYBEL. Det er ikke SOVEROM der en gang! Det er bare ett lite kjøkken med en krok de kaller sovealkove. Og hvor stua er hen vet nå fuglene! Må være under vinduskarmen det da 🙈😂😂 "stor og romslig" ja - hvis du er kortvokst kanskje! 10 000,- mnd for ett føkkings hvitmalt kott med en liten kjøkkenbenk. Ran på lys dag - Grünerløkka eller ei. Jeg håper for guds skyld ingen går i fella og betaler flesk for denne hybelen bestående av ett lite kjøkken og ett bad man såvidt kan snu seg på. Anonymkode: a155b...dc5 Mange trenger vel ikke mer enn ett bad og ett kjøkken? Var det meningen å bruke "et" her? 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #11 Skrevet 23. januar 2021 Om leiligheten faktisk er 37 kvadratmeter er det en vanvittig sløsing med plass. Vår er bare 39, men fremstår dobbelt så stor med en relativt stor, adskilt gang, større bad, separat, stort nok soverom (plass til stor garderobe, dobbeltseng, nattbord og avlastningsbord), og stue med plass til ganske stor seksjon, sofa med bord og lenestol, spisegruppe og litt + kjøkkenkrok som i praksis gir 2-3 ganger så mye kjøkkenplass vs. avbildet i annonsen. Anonymkode: c10d0...725 7
Gjest Jente- Skrevet 23. januar 2021 #12 Skrevet 23. januar 2021 Den er nok kvalifisert som en leilighet i prospektet og i kjøpekontrakten. Hybel er vel oftest en liten leilighet i en enebolig? Eller hybel er et rom hvor man ofte deler kjøkken, eller bad med en annen? Dette er nok en leilighet ja, selv om den for mange kan minne om en hybel.
Gjest Jente- Skrevet 23. januar 2021 #13 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om leiligheten faktisk er 37 kvadratmeter er det en vanvittig sløsing med plass. Vår er bare 39, men fremstår dobbelt så stor med en relativt stor, adskilt gang, større bad, separat, stort nok soverom (plass til stor garderobe, dobbeltseng, nattbord og avlastningsbord), og stue med plass til ganske stor seksjon, sofa med bord og lenestol, spisegruppe og litt + kjøkkenkrok som i praksis gir 2-3 ganger så mye kjøkkenplass vs. avbildet i annonsen. Anonymkode: c10d0...725 Mulig at eieren har skrevet 37 kvm som P-rom, men egentlig er det 37 BRA og kanskje bare 32 i P-rom .
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #14 Skrevet 23. januar 2021 Jensine skrev (14 minutter siden): Mange trenger vel ikke mer enn ett bad og ett kjøkken? Var det meningen å bruke "et" her? 🚔🚨🚨GRAMMAR POLICE!! 🚨🚨🚔 Anonymkode: a155b...dc5 9
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #15 Skrevet 23. januar 2021 Vel, alt er relativt. I forhold til mye annet som er til leie på Grünerløkka (mange små rom i kollektiv fra 7000 kr og oppover), så fremstår nok dette som romslig. Bor selv på 38 kvadrat i Oslo (vel og merke i en leilighet med god planløsning). Har atskilt soverom, 4-seters sofa, stort klesskap, spiseplass til 6 personer, samt et kjøkken med god benkeplass. Helt passelig for 1 person. Anonymkode: 338b8...e93 8
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #16 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): 🚔🚨🚨GRAMMAR POLICE!! 🚨🚨🚔 Anonymkode: a155b...dc5 🤣🤣 Anonymkode: 60c10...31a 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #17 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ja. Man må spise, sove, dusje og bæsje i et og samme rom 😁 «Leilighet». Anonymkode: 60c10...31a Badet var vel strengt tatt i ett eget rom. Anonymkode: d113c...4cf 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #18 Skrevet 23. januar 2021 Optimistisk beskrivelse, men jeg synes ikke prisen var så gal, særlig når man tar beliggenheten i betrakning; i hjertet av Grünerløkka ved Olav Ryes plass. Særlig når man sammenligner med f.eks. disse: Her er en "romslig" leilighet på 22 m2 i samme gate til 10.200 kr: https://www.finn.no/realestate/lettings/ad.html?finnkode=204652688 Hva med 14 m2 til 12.000 kr? https://www.finn.no/realestate/lettings/ad.html?finnkode=199402715 Rom i kollektiv i området koster som noen skriver over fra 7.000 kr og oppover. Jeg hadde gladelig betalt litt ekstra for å få min egen leilighet. Anonymkode: c494f...b08 6
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #19 Skrevet 23. januar 2021 Og så kaller de det Beste Grunerløkka. Hvorfor ikke bare Grunerløkka? Anonymkode: 749a0...53b
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #20 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og så kaller de det Beste Grunerløkka. Hvorfor ikke bare Grunerløkka? Anonymkode: 749a0...53b Attention seekers jo.... Anonymkode: 60c10...31a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå