AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #1 Skrevet 23. januar 2021 Kommunen gir digital undervisning til 3.klassingen. Jeg har samfunnskritisk jobb, ektefelle har hjemmekontor som innebærer en del møter på digitale plattformer. Hvordan sikre at barnet ikke blir sittende å spille på iPad, eller se på TV etc fra undervisning er ferdig ca 1130 og til ektefelle er ferdig på jobb kl 16? Hans jobb er ikke fleksibel, så kveldsjobbing utgår.... Anonymkode: a2dcd...55f
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #2 Skrevet 23. januar 2021 Tenker at det er unntakstilstand, og at det går helt fint med mer skjermtid nå! Barnet vil nok ikke ta skade av det, og heller fokuser på mer aktivitet etter arbeidstid. Kanskje kan barnet og faren ta seg 15min rundt om i nabolaget om det er rom for det (matpause har jo alle krav på), og ellers oppfordre barnet til litt luft. Hadde ikke stilt så mye mer krav til barnet i denne tiden som er nå, og heller tenk at det er for en kort periode. Anonymkode: d5eb8...6e9 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #3 Skrevet 23. januar 2021 Det der er et helvete!! Det blir dessverre ofte til at barna går for lut og kaldt vann. Det er jo umulig å være to steder samtidig. Jeg har sagt hele tiden at hvis det blir hjemmekontor og hjemmeskole igjen så sykmelder jeg meg. Det hadde jeg seriøst ikke taklet!! Holdt på å gå dukken forrige lock down. Tre barn hjemme. Lærerne maste om oppgaver ikke ble levert inn i tide. Folk på jobben som maste om å få ting gjort av meg!!! Nei, virkelig!! Det der orker jeg ikke igjen! Anonymkode: 50003...7a0
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #4 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Tenker at det er unntakstilstand, og at det går helt fint med mer skjermtid nå! Barnet vil nok ikke ta skade av det, og heller fokuser på mer aktivitet etter arbeidstid. Kanskje kan barnet og faren ta seg 15min rundt om i nabolaget om det er rom for det (matpause har jo alle krav på), og ellers oppfordre barnet til litt luft. Hadde ikke stilt så mye mer krav til barnet i denne tiden som er nå, og heller tenk at det er for en kort periode. Anonymkode: d5eb8...6e9 Lærerne stiller krav. De må jo følge undervisningen. Kan ikke ta ferie. Anonymkode: 50003...7a0 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #5 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Lærerne stiller krav. De må jo følge undervisningen. Kan ikke ta ferie. Anonymkode: 50003...7a0 Beklager, leste ikke hovedinnlegget tydelig visstnok. 🙈 spørsmålet var jo hva med tiden ETTER undervisningen. Da er jeg 100 % enig med deg! 👍🏼☺️ Anonymkode: 50003...7a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå