Gå til innhold

«Du er så lik faren din» - som noe frekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor sier alltid dette i negativ setting. Enten er jeg for pirkete, at jeg ikke snakker nok, at jeg ikke er nok «på» i enkelte situasjoner osv. Min far er stillferdig, sjenert, rolig og avbalansert. Min mor er et fyrverkeri av følelser. Jeg har arvet de fleste av fars kvaliteter, og er dermed ganske motsatt av min mor. Og dette kommenterer hun ved HVER eneste anledning hun får! Jeg bryr meg i utgangspunktet ikke, men hun bruker det utelukkende negativt. «Du føyer deg som vanlig ja, AKKURAT som faren din. 

Eller ift husarbeid; «du blir jo aaaaaaldri fornøyd, akkurat som faren din». 

«Du sitter der som en mumie ja, aakkurat som faren din» 

osv. 

Dette irriterer meg grenseløst. Jeg har sagt det hundre ganger, men får alltid bortforklaringer og tull i retur. Hva skal jeg gjøre? Jeg og far har et veldig godt forhold, men dette plager meg. De éneste gangene jeg har noen gener etter far, er det de negative. Alt det positive kommer fra henne og hennes familie. Hvorfor? 😛 

Anonymkode: 5867c...3fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville tatt det opp med henne når dere har en normal hyggelig samtale. Kanskje hun skjønner mer da? Og tuller hun det vekk sier du at du liker faren din og ønsker ikke at slikt skal tulles med. 

Anonymkode: 59042...b64

• Liker 4
Skrevet

Så kjedelig. Hun tar sikkert ikke innover seg at du ikke synes det er greit.

Skjønner det kan være vanskelig, men prøv å si at du er faktisk glad og stolt for at du har arvet mest fra din far. 

Anonymkode: 1aded...896

Skrevet

Noen foreldre som ikke ser så mange av sine likhetstrekk i barna sine blir usikre, misunnelige og barnslige. Mamma var også sånn. 

Anonymkode: 96156...2a7

• Liker 2
Skrevet

Hvis du har prøvd å si fra på en ordentlig måte flere ganger uten at hun tar det til seg og slutter, er det på tide å si fra så hun kjenner det: Ja, gudskjelov, jeg er virkelig glad det er han jeg slekter på!

Skrevet

Min mormor pleie også å si det til meg, hver gang jeg står opp for meg selv eller prøver å få kontroll over en situasjon. «Du er så lik faren din at jeg får helt vondt». Min far er hennes svigersønn🤪 Ellers er hun en herlig bestemor altså

Anonymkode: 076fe...255

Gjest Lama_Drama
Skrevet

Jeg ville bare svart "Og takk og lov for det" hver eneste gang.

Skrevet

Jeg ville ganske enkelt ha parert med: «Så flott, for min far er en flott og rolig mann!»

Anonymkode: fecde...bab

• Liker 1
Skrevet

Hvis de ikke er skilt så er dette utsagnet virkelig ille. 

Da ville jeg spurt om hun ikke liker mannen sin

Anonymkode: 9da11...802

• Liker 1
Skrevet

Hun anser nok sine personlighetstrekk som bedre. Hadde bare svart noe ala "takk" eller "ja, heldigvis". 

• Liker 1
Skrevet

Du er akkurat som faren din var det verste skjellsordet moren min brukte mot oss barna da vi var små. Når hun sa det visste vi at vi virkelig hadde gjort noe utilgivelig.

Anonymkode: f0aef...1c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...