AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #1 Skrevet 23. januar 2021 Hei. Da corona brøt ut, var jeg endelig ferdig med amming og begynte å føle meg som meg selv igjen. Planen var å "slå ut håret" litt og gjøre ting jeg ikke kunne mens han var baby. Så prøve på et søsken om 1-2 år. Men nå har jeg snart "brukt opp" det året, uten å ha fått kjenne på den friheten.. Begynner å angre på at vi ikke kjørte på med nr 2 mens vi var lenket til hjemmet uansett... Nå er jeg redd for at baby nr 2 kommer når samfunnet åpner igjen, og at jeg vil gå på en psykisk smell og få helt klaustrofobi etter så mange år "hjemme"... Vet at dette er et skikkelig luksus problem. Men noen som kjenner seg igjen, eller som har noen oppmuntringer? Anonymkode: c8436...5b3 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #2 Skrevet 23. januar 2021 Har vært mer eller mindre hjemme med barn siden 2016. Jeg trives med det. Så blir man ferdig med det også. Anonymkode: b224d...3b9 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #3 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har vært mer eller mindre hjemme med barn siden 2016. Jeg trives med det. Så blir man ferdig med det også. Anonymkode: b224d...3b9 Hvis du trives med det, er det jo topp! Jeg trives med barnet mitt, men trenger også ytre impulser Anonymkode: c8436...5b3 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #4 Skrevet 24. januar 2021 Jeg tror du kan være glad for at du ikke fikk baby under corona-nedstengningen, jeg, for dersom du «behøver ytre impulser» så hadde du kjedet deg i hel. Du måtte kanskje ha født alene, barselgruppa hadde blitt avlyst, babysangen og babysvømming utgår og du hadde fått lite/ingen besøk. En av mine beste venninner fikk baby i sommer og jeg har fortsatt ikke møtt babyen, da mor var redd for at babyen skulle bli smittet i begynnelsen og nå er jo alt stengt ned igjen. Anonymkode: a7764...c59 13
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #5 Skrevet 24. januar 2021 Jeg tror at du skal vente litt med nr to uansett, vent til du kommer deg å beina etter nr 1. Det er ingen krise om det går et ekstra år.. Det er krise om du går på en smell. Anonymkode: f369e...663 10
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #6 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 24.1.2021 den 1.00): Jeg tror du kan være glad for at du ikke fikk baby under corona-nedstengningen, jeg, for dersom du «behøver ytre impulser» så hadde du kjedet deg i hel. Du måtte kanskje ha født alene, barselgruppa hadde blitt avlyst, babysangen og babysvømming utgår og du hadde fått lite/ingen besøk. En av mine beste venninner fikk baby i sommer og jeg har fortsatt ikke møtt babyen, da mor var redd for at babyen skulle bli smittet i begynnelsen og nå er jo alt stengt ned igjen. Anonymkode: a7764...c59 Joda, men da var det hverdagen for de fleste. Jeg hadde ikke gått glipp av noe hvis du skjønner. Anonymkode: c8436...5b3 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #7 Skrevet 25. januar 2021 Å få baby under korona er ikke så kult det heller. Alt er stengt, og det sosiale livet er ikke-eksisterende. Det er også delvis stengt og redusert åpningstid i barnehagen samt ekstremt lav toleranse for symptomer. Det er mye av tiden fastlåst i hjemmet med en baby som ikke sover og søsken som er hjemme på dag hvem-vet. Ingen stimuli, voksenkontakt eller aktiviteter. Det er faktisk veldig slitsomt. Jeg hadde ventet med baby hvis jeg hadde visst dette, men fikk baby rett etter nedstengingen. Mange uker hjemme syk og høygravid, alene med barna og ingenting å gjøre for deretter å fortsette slik etter fødsel. Anonymkode: 3a894...d26 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #8 Skrevet 25. januar 2021 For meg som liker meg best hjemme uansett, så har det vært supert å få nummer to nå. Det har bare vært tungt å gå gravid mens barnehagen til 2 åringen var stengt. Og barsel med 2 åring hjemme. Anonymkode: 01d39...ea9
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #9 Skrevet 25. januar 2021 Jeg kan knapt tenke meg noe mer ansvarsløst enn å sette flere barn til verden i dagens verden. Anonymkode: f3543...35a 4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #10 Skrevet 25. januar 2021 Dere snakker som om samfunnet ikke er preget av corona lenger? Så vidt jeg har fått med meg, vil ikke 2021 være særlig anderledes fra 2020. Dersom man ønsker en normal baby-tid (som om det eksisterer😂✌🏼), så bør man vel vente med å bli gravid i det hele tatt til samfunnet er som «normalt» i gjen. Tipper det lett tar 1-2 år. Anonymkode: 17d47...0d8 2
Sirinna Skrevet 25. januar 2021 #11 Skrevet 25. januar 2021 Vi kjørte på med karantene-baby. Er veldig glad for det, skal straks føde nå og føler at jeg ikke har gått glipp av noe dette året. Å være hjemme litt isolert med nyfødt er uansett å foretrekke for min del, så det passer meg perfekt at folk ikke kan renne ned dørene når bebis kommer☺️ 4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #12 Skrevet 25. januar 2021 Sirinna skrev (1 time siden): Vi kjørte på med karantene-baby. Er veldig glad for det, skal straks føde nå og føler at jeg ikke har gått glipp av noe dette året. Å være hjemme litt isolert med nyfødt er uansett å foretrekke for min del, så det passer meg perfekt at folk ikke kan renne ned dørene når bebis kommer☺️ Det er akkurat dette jeg tenker! TS Anonymkode: c8436...5b3 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #13 Skrevet 25. januar 2021 Sirinna skrev (1 time siden): Vi kjørte på med karantene-baby. Er veldig glad for det, skal straks føde nå og føler at jeg ikke har gått glipp av noe dette året. Å være hjemme litt isolert med nyfødt er uansett å foretrekke for min del, så det passer meg perfekt at folk ikke kan renne ned dørene når bebis kommer☺️ Samme her - er generelt glad i stille og rolige dager og har ikke levd annerledes siden karantenen begynte i mars i fjor, så det skal gå veldig fint. Har alltid jobbet hjemmefra også, så den eneste store avvikelsen er vel at far ikke fikk være med på ultralyd/kontroller. Selvfølgelig er det ting jeg kunne tenkt meg slik som gravidyoga eller babysvømming- men det er veldig fint slik det er og man får god tid til å kose seg med svangerskap og ventetid^^ Anonymkode: 3c2ff...273 1
Gjest Bet-t-ina Skrevet 25. januar 2021 #14 Skrevet 25. januar 2021 (endret) Jeg har aldri hatt permisjon på lengre enn 6 uker. Jeg er glad i å jobbe, så for meg å ha lang permisjon er ikke riktig. Mens det siste året har jeg hatt hjemmekontor minst 3 dager i uka, og jeg holder på å gå på veggen. Heldigvis har jeg hunder og hester og styre med. Jeg er ikke vant til å ha så mye tid til overs. Gjør det som er rett for deg. Folk er forskjellige, jeg hadde ikke orket å gått hjemme hver dag. Dag inn og dag ut i flere år. Jeg vil ha en karriere. Endret 25. januar 2021 av Bet-t-ina
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #15 Skrevet 25. januar 2021 Bet-t-ina skrev (5 minutter siden): Jeg har aldri hatt permisjon på lengre enn 6 uker. Jeg er glad i å jobbe, så for meg å ha lang permisjon er ikke riktig. Mens det siste året har jeg hatt hjemmekontor minst 3 dager i uka, og jeg holder på å gå på veggen. Heldigvis har jeg hunder og hester og styre med. Jeg er ikke vant til å ha så mye tid til overs. Gjør det som er rett for deg. Folk er forskjellige, jeg hadde ikke orket å gått hjemme hverdag dag inn og dag ut i flere år. Jeg vil ha en karriere. Altså, 3 uker før fødsel og 3 uker etter fødsel? Hvorfor i alle dager ville du ha barn da? Hva med amming, våkenetter og slikt? Anonymkode: 675a5...40b 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #16 Skrevet 25. januar 2021 Bet-t-ina skrev (4 minutter siden): Jeg har aldri hatt permisjon på lengre enn 6 uker. Jeg er glad i å jobbe, så for meg å ha lang permisjon er ikke riktig. Mens det siste året har jeg hatt hjemmekontor minst 3 dager i uka, og jeg holder på å gå på veggen. Heldigvis har jeg hunder og hester og styre med. Jeg er ikke vant til å ha så mye tid til overs. Gjør det som er rett for deg. Folk er forskjellige, jeg hadde ikke orket å gått hjemme hverdag dag inn og dag ut i flere år. Jeg vil ha en karriere. Men Bet-t-ina da, du er ikke relevant for dette tema siden du omtrent driter penger og har en au-pair for hvert barn. Vi vanlige mennesker lever ikke luksuslivet du har vettu. Anonymkode: b224d...3b9 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #17 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere snakker som om samfunnet ikke er preget av corona lenger? Så vidt jeg har fått med meg, vil ikke 2021 være særlig anderledes fra 2020. Dersom man ønsker en normal baby-tid (som om det eksisterer😂✌🏼), så bør man vel vente med å bli gravid i det hele tatt til samfunnet er som «normalt» i gjen. Tipper det lett tar 1-2 år. Anonymkode: 17d47...0d8 Så hvis man kjører på nå, er det fortsatt mulig å få korona baby tenker du?😊 Anonymkode: c8436...5b3
Gjest Bet-t-ina Skrevet 25. januar 2021 #18 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Altså, 3 uker før fødsel og 3 uker etter fødsel? Hvorfor i alle dager ville du ha barn da? Hva med amming, våkenetter og slikt? Anonymkode: 675a5...40b Nei. 1 uke før og 5 uker etter. Bortsett fra med første. Hvorfor skulle jeg ikke ønske barn når jeg først ble gravid, fordi jeg også ønsker å ha en karriere? Hva er galt med å ville ha både familie og en karriere? Kun fordi man bor i Norge, må man ikke slavisk følge janteloven. Hørt om pumpe? Hørt om nanny? Og jeg har tross alt en mann.
Gjest Bet-t-ina Skrevet 25. januar 2021 #19 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Men Bet-t-ina da, du er ikke relevant for dette tema siden du omtrent driter penger og har en au-pair for hvert barn. Vi vanlige mennesker lever ikke luksuslivet du har vettu. Anonymkode: b224d...3b9 Du tar feil. Vi har ikke au-pair. Og Bettina er ikke mitt virkelige navn. Du er svært bitter og misunnelig. Jeg har ikke sansen for slike som deg.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #20 Skrevet 25. januar 2021 Skjønner hva du mener. Jeg ble gravid i november i 2019 og fødte nå i august. Synes det er helt greit å være hjemme med babyen. Får liksom ikke gjort all verden med en nyfødt på slep uansett. Har en toåring i fra før av. Det som er litt synd er at slekt har gått litt glipp av babytiden til vår lille datter. Det er alltid lett å være etterpåklok. Det var vel ingen son trodde i fjor st situasjonen skulle bli slik den er i dag. Hvis det kommer en baby hos dere når samfunnet åpner igjen så tror jeg du uansett vil føle deg mer fri. Anonymkode: 5d950...77d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå