Gå til innhold

Er 80 kvm nok?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det vil bli en omstilling, men det er ikke umulig! 

Dere får jo betraktelig mindre plass, så hvordan dere kommer overens er viktig! Jeg og broren min var i full krig igjennom hele oppveksten, så hadde vi skulle bodd såpass trangt er det spørs om vi hadde overlevd 🙈 andre søskenpar er perlevenner, og ville tilogmed godtatt dele soverom. 

Dette med ett bad og omgangssyke, hvor ofte har dere omgangssyke? Jeg personlig har hatt det en gang siden jeg gikk på barneskolen for 25-30 år siden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du mulighet til dette?

Anonymkode: 9e40c...c3f

Nei. Å bli boende er ikke aktuelt. Det er enten å flytte til den leiligheten eller noe annet. 

Carrot skrev (1 time siden):

hjemme osv for å gjøre det lettere for deg, kanskje de alt er flinke hjemme? 

Ja, men de har lange dager på skolen og masse lekser. 

Taluno skrev (1 time siden):

Dette med ett bad og omgangssyke, hvor ofte har dere omgangssyke? Jeg personlig har hatt det en gang siden jeg gikk på barneskolen for 25-30 år siden...

Du har helt rett, veldig sjelden. 

Anonymkode: 5051e...45d

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Nei. Å bli boende er ikke aktuelt. Det er enten å flytte til den leiligheten eller noe annet. 

Ja, men de har lange dager på skolen og masse lekser. 

Du har helt rett, veldig sjelden. 

Nå vet jeg ikke hvor gamle de er, men en del av det å lære sine barn hva de trenger for å leve dsom selvstendige voksne er akkurat det - å planlegge for lange dager og liekevel greie alt man skal. En god start er å være ryddig av seg, ta ting etterhvert slik at det ikke samler seg opp osv - beste måten er rett og slett å la de få ansvar for egne rom, eget bad osv. Noen tar det lett, andre klarer det ikke og går inni voksenlivet som noen notoriske surrehuer som det flyter rundt hvor andre må plukke opp etter dem resten av livet, men som forelder gjør man slikjeg ser det i allefall en solid innsats for et godt grunnlag eller ikke.. Å bruke unnskyldningen "men de har lange dager" er liksom ikke noe mer enn enn unnskyldning, det er ikke en forklaring på hvorfor ting ikke blir gjort, eller hvorfor man skal få slippe - selv om man som mor gjerne vil dulle med dem..

Siden det å bli boende ikke er aktuelt tenker jeg at 80 kvm må funke, så blir det din jobb å forberede dem og lage kjøreregler som gjør at det vil fungere. 

Skrevet
Carrot skrev (3 timer siden):

. Å bruke unnskyldningen "men de har lange dager" er liksom ikke noe mer enn enn unnskyldning, det er ikke en forklaring på hvorfor ting ikke blir gjort, eller hvorfor man skal få slippe - selv om man som mor gjerne vil dulle med dem..

Jeg skjønner det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...