Gå til innhold

Dere som venter baby i feb/mars. Ang besøk og treffe baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal dere ta imot besøk fra familie og nærmeste venner etter fødsel? Skal de få holde babyen? Må de bruke munnbind isåfall? 
Tenker da selvsagt at de er friske og symptomfrie.

Jeg er veldig i tvil. Vil gjerne la besteforeldre og tanter/onkler få treffe og holde babyen, samtidig vet jeg ikke om det er så lurt? Venter baby i februar 

Anonymkode: f4f2f...98a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Besøk går som normalt her, så lenge alle er friske :) ingen krav om munnbind eller håndsprit. 

Anonymkode: 1ed64...2fb

• Liker 7
Skrevet

Skal dere foreldre sitte med munnbind mens besøket er der også eller? 

Anonymkode: 0782c...895

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skal dere foreldre sitte med munnbind mens besøket er der også eller? 

Anonymkode: 0782c...895

Har som sagt ikke gjort meg opp noen mening om dette ennå :) Vi har ikke hatt besøk siden tidlig i høst da vi har vært redde for smitte :) 

Anonymkode: f4f2f...98a

Skrevet

Venter selv i slutten av mars. Vi kommer ikke til å sette restriksjoner annet enn det som er satt av staten. En fjerdedel av befolkningen vil være vaksinert innen den tid om en følger det som er satt nå, så jeg er ikke bekymret.

Anonymkode: 50ccb...3d0

• Liker 2
Skrevet

Venter i slutten av mars. Besteforeldre er nærkontakter fra før av her, vi ser dem nesten hver dag, så akkurat de tenker jeg ikke så mye på .. Men tror ikke at det blir noe særlig besøk av venninner og venner ogsånn? Litt usikker. Er jo 8ish uker igjen til jeg skal føde, så alt kan snu i alle retninger, men per nå så tenker jeg at vi holder det litt lowkey. Kan heller møte venninner ute på en gåtur feks. 

Anonymkode: 5dc83...c5a

• Liker 2
Skrevet

Håndsprit/rene hender er vanlig prosedyre for nyfødte uavhengig av pandemi, så det blir gjeldende denne gangen også uansett. Vi tar besøk av nærmeste familie (våre søsken og foreldre) så sant de er friske, og de vil også få holde baby. Forholder oss til kommunens regler rundt antall komtalter på én gang, så får vi se hva de er når baby bestemmer seg for å komme ut. 3 uker til termin nå

Anonymkode: 5f9ba...2ed

• Liker 4
Skrevet

Håndvask/spriting dersom man ønsker å holde liten baby var normalt selv før korona.

Her skal besteforeldre og tanter/onkler (kun 3 stk) få hilse på når de ønsker,  men naturligvis med forbehold om at de er friske. Jeg vet at alle respekterer retningslinjene.

Min største "bekymring" er han lille vi har fra før,  som både går i barnehage og er dårlig på håndvask. 

Termin i februar. 

Anonymkode: 7dfa3...1d8

Skrevet

Kommer til å la nær familie, som allerede er nærkontakter, + besteforeldre treffe baby, på helt normal måte, holde hvis de vil også. Venner og perifer familie får tas pø om pø, med godt mellomrom mellom besøkene sånn at det verken blir masete eller smittefarlig:)

Anonymkode: b60db...a90

• Liker 3
Skrevet

Termin i februar, og vi ønsker ikke at besteforeldre skal holde babyen i første omgang. Dette fordi vi mener det ikke er verdt risikoen om de plutselig klarer å smitte babyen. Men de skal få komme på besøk, alle med munnbind, og få se babyen selvfølgelig :) med god avstand. Hvertfall sånn som situasjonen er nå (bor i Viken).

Anonymkode: e06b4...8b3

• Liker 1
Skrevet

Hjelper mye med håndsprit dersom man har corona og holder en baby 30 cm unna munnen ja 😂

Anonymkode: 01f07...2a7

• Liker 1
Skrevet

Venter i mars/april. Skal ikke ha barselbesøk. Hadde ikke hatt det uansett 

Anonymkode: 4e380...d1a

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Håndsprit/rene hender er vanlig prosedyre for nyfødte uavhengig av pandemi, så det blir gjeldende denne gangen også uansett. Vi tar besøk av nærmeste familie (våre søsken og foreldre) så sant de er friske, og de vil også få holde baby. Forholder oss til kommunens regler rundt antall komtalter på én gang, så får vi se hva de er når baby bestemmer seg for å komme ut. 3 uker til termin nå

Anonymkode: 5f9ba...2ed

8 hours ago, AnonymBruker said:

Håndvask/spriting dersom man ønsker å holde liten baby var normalt selv før korona.

Her skal besteforeldre og tanter/onkler (kun 3 stk) få hilse på når de ønsker,  men naturligvis med forbehold om at de er friske. Jeg vet at alle respekterer retningslinjene.

Min største "bekymring" er han lille vi har fra før,  som både går i barnehage og er dårlig på håndvask. 

Termin i februar. 

Håndsprit før man er nær nyfødt er ikke normalt nei. Men å vaske hender er en selvfølge ja.

Anonymkode: f190a...271

• Liker 1
Skrevet

Mtp amming og tilknytning så bør ikke andre enn foreldre og eventuelt besteforeldre holde babyen uansett. Babyen har ingen glede av å holdes av fremmede, den vil ikke huske det senere, og det forstyrrer kun mor og barn tilknytningen som er så viktig for blant annet amming. 

Og angående andre besøk bør man være mer redd RS-viruset som er vanlige forkjølelser som kan være svært farlige for babyer. Alle med vettet i behold bør unngå å slippe ekstra mennesker inn som nærkontakter. Hva om mor blir syk, og fullammer? Tenkt på hvilken skade det kan få selv om mor kanskje får 2-3 dager med feber, så kan hun miste melken om det er i starten etc. 

Skal man ha besøk så prioriter 1-2 faste som man treffer videre gjennom, feks besteforeldre. Venner kan vi FaceTime! 

(Jeg fikk baby i mars i fjor, en uke etter nedstengning. Og det her høres vanvittig ut, men det er mitt fjerde barn, og den beste barseltiden jeg noensinne har hatt. Null besøk, null folk som gav babyen min en fremmed lukt, ingen som holdt min gråtende baby slik at jeg måtte be om å få henne igjen, ingen som forstyrret. Helt nydelig! Tok første besøk da babyen var tre måneder og hadde fått sine to første vaksiner og fått amming godt på plass.)

Anonymkode: 12153...7ba

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kommer til å la nær familie, som allerede er nærkontakter, + besteforeldre treffe baby, på helt normal måte, holde hvis de vil også. Venner og perifer familie får tas pø om pø, med godt mellomrom mellom besøkene sånn at det verken blir masete eller smittefarlig:)

Anonymkode: b60db...a90

Samme her! 

Anonymkode: eeec1...2a2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mtp amming og tilknytning så bør ikke andre enn foreldre og eventuelt besteforeldre holde babyen uansett. Babyen har ingen glede av å holdes av fremmede, den vil ikke huske det senere, og det forstyrrer kun mor og barn tilknytningen som er så viktig for blant annet amming. 

Og angående andre besøk bør man være mer redd RS-viruset som er vanlige forkjølelser som kan være svært farlige for babyer. Alle med vettet i behold bør unngå å slippe ekstra mennesker inn som nærkontakter. Hva om mor blir syk, og fullammer? Tenkt på hvilken skade det kan få selv om mor kanskje får 2-3 dager med feber, så kan hun miste melken om det er i starten etc. 

Skal man ha besøk så prioriter 1-2 faste som man treffer videre gjennom, feks besteforeldre. Venner kan vi FaceTime! 

(Jeg fikk baby i mars i fjor, en uke etter nedstengning. Og det her høres vanvittig ut, men det er mitt fjerde barn, og den beste barseltiden jeg noensinne har hatt. Null besøk, null folk som gav babyen min en fremmed lukt, ingen som holdt min gråtende baby slik at jeg måtte be om å få henne igjen, ingen som forstyrret. Helt nydelig! Tok første besøk da babyen var tre måneder og hadde fått sine to første vaksiner og fått amming godt på plass.)

Anonymkode: 12153...7ba

Høres ikke helt vanvittig ut, det høres helt fantastisk ut! Endelig kan jeg få holde min egen baby når jeg selv ønsker det, uten at halve slekta skal bli dødelig fornærmet da de forventer at babyen skal gå på rundgang fra fang til fang. Nå kan corona være den store, stygge ulven og ikke meg 🙄

Anonymkode: bd766...6fd

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Håndsprit før man er nær nyfødt er ikke normalt nei. Men å vaske hender er en selvfølge ja.

Vi fikk en flaske håndsprit utlevert på sykehuset (og ikke de aller minste) 😉

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

En skikkelig håndvask er stort sett alltid et bedre alternativ enn håndsprit. 

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Så rart, vi fikk beskjed om at vi ikke skulle bruke håndsprit rundt de små.

Skrevet

Jeg har termin om to uker med tvillinger, syntes dette er skikkelig vanskelig! Tenker vi gjerne skulle hatt hjelp, men med besteforeldre som er sammen med barnebarn som går i barnehage på begge sider er det ikke sikkert det er forsvarlig... 😢

Anonymkode: 15a27...ef5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...