Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært godt gift i snart 20 år med en fantastisk mann. Han er nå veileder for en student på 25 år og de skriver mye meldinger til hverandre. Han sier han hjelper henne da hun har en del problemer og har nettopp vært gjennom et samlivsbrudd. Jeg har møtt henne noen ganger, og hun er hyggelig. 
hun tar ofte kontakt med mannen min for å spørre om ting. 
han synes synd på henne, og føler ansvar da han er hennes veileder på jobb og hun er både beskjeden og har ikke så mange. Bor langt fra familien sin osv.

jeg tok opp med mannen at jeg litt litt «sjalu» og ikke liker alle disse mld. Men han ble nesten litt irritert på meg, da han bare hjelper henne. Han kunne vært faren liksom 

overreagerer jeg ? 

Anonymkode: d7585...a96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du overreagerer ikke. Menn er griser. Er hun pen?

Anonymkode: 376a8...d1c

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, du overreagerer ikke. Menn er griser. Er hun pen?

Anonymkode: 376a8...d1c

Helt ordinær... jeg stoler på mannen min. Det må jo gå an å være en venn med motsatt kjønn og være hyggelig også tenker jeg. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helt ordinær... jeg stoler på mannen min. Det må jo gå an å være en venn med motsatt kjønn og være hyggelig også tenker jeg. 

Da er det jo ikke noe å bekymre seg for. 

Du konkluderte jo fint her.

Anonymkode: 09b3b...c33

• Liker 3
Skrevet

Hvis det ikke er noe upassende i samtalene så overreagerer du. Det er jo jobben hans. Hvis jenta er litt masete så er det fullt forståelig han føler behov for å hjelpe kanskje mer enn det vanlige også.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ikke om mannen er eldre og kvinnen er ung og sårbar. Da går det ikke an å være venner. Og iallfall ikke om hun er stram og pen. Du overreagerer IKKE. 

Som en annen skrev, menn er griser. De færreste er trofast. Og dere som tror godt om mennene deres bør tenke dere om igjen. Det er veldig naivt.... 

Anonymkode: 03c34...e7f

• Liker 9
Skrevet
OlsenHansen skrev (4 minutter siden):

Hvis det ikke er noe upassende i samtalene så overreagerer du. Det er jo jobben hans. Hvis jenta er litt masete så er det fullt forståelig han føler behov for å hjelpe kanskje mer enn det vanlige også.

Det er ikke jobben hans å hjelpe henne med et samlivsbrudd??? Han er veileder via jobb og ikke en kompis eller daddy? 

Man må skille jobb og det personlige liv. Ærlig talt... 

• Liker 24
Skrevet

Hvor ofte tar hun kontakt?  Og selv om han er veileder på jobb, så er det ikke opplagt at han er det privat. Hun er 25 år, og bør vel respektere at han har et privatliv? Hvis han ikke oppfordrer henne. 

Men det jeg syns var rart, var at han NESTEN ble irritert på deg da du tok det opp. Du var faktisk ærlig og viste sårbarhet. Da skulle han selvfølgelig forstått og beroliget deg. Ikke komme med et idiotisk argument om at han kunne vært faren hennes. Som om det har noe å si. Han ER ikke faren.

Men for all del. Dette kan være helt uskyldig. Jeg bare forstår deg. 

• Liker 5
Skrevet

Hva slags veiledning er dette? 

Har jenta problemer så bør han være profesjonell og ikke gå inn i de, men heller oppmuntre til å søke hjelp. Det høres uprofesjonelt ut å involvere seg i hennes privatliv og å være privat selv. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg tenker det er 100% noe mer enn bare det. Uten tvil

denne unge jenta liker nok veldig oppmerksomheten mannen din gir henne🤭

og mannen din liker nok denne unge jenta han å. Menn kan fort finne en annen jente tiltrekkende når kona har vært gift i mange år og blitt som en av de gammle trusene.😂

Endret av Ishm
Skrevet

Hadde ikke likt dette om jeg var deg ts, men det jeg reagerer mest på er at han skal være veileder for denne jenta, men kontakten de har går jo langt utenfor det! Veileder/student-forhold skal være profesjonelt omkring arbeidet som skal gjøres og ikke omhandle privatliv. Han kan jo i verste fall miste jobben pga slikt.

Anonymkode: 2aa29...1cb

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke jobben hans å hjelpe henne med et samlivsbrudd??? Han er veileder via jobb og ikke en kompis eller daddy? 

Man må skille jobb og det personlige liv. Ærlig talt... 

Hvis han er veileder så er det jobben hans å samtale med jenta. Hvis hun utnytter dette utover det så er det vanskelig for ham å si nei. Litt som å forlate et skadet dyr i veien.

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som han trenger å skille på jobb og privatliv. 

Anonymkode: cfdd1...310

• Liker 2
Skrevet
OlsenHansen skrev (1 minutt siden):

Hvis han er veileder så er det jobben hans å samtale med jenta. Hvis hun utnytter dette utover det så er det vanskelig for ham å si nei. Litt som å forlate et skadet dyr i veien.

Tvert i mot. Hvis han er veileder er det viktig å være 100% profesjonell og holde veiledningen innenfor normal arbeidstid og ikke involvere seg utover det. Meldinger frem og tilbake høres ikke profesjonelt ut, spesielt ikke hvis det handler om samlivsbrudd.

Anonymkode: 88a12...cd0

• Liker 6
Skrevet
OlsenHansen skrev (3 minutter siden):

Ugh, jeg blir kvalm. Nei, det er ikke hans jobb å hjelpe henne med private problemer. Hans jobb er å være veilederen på arbeidsplassen deres. Men du er selvfølgelig mann og forsvarer dette, hvorfor er jeg ikke overrasket? Dette er ikke som å forlate et skadet dyr i veien, nei. Dette er en kåt mann som nyter oppmerksomheten en ung kvinne gir han, og holder det skjult for kona si. Hadde det vært andre veien hadde mannen flydd i flint. 

• Liker 6
Skrevet
OlsenHansen skrev (3 minutter siden):

Hvis han er veileder på universitet/høyskole så er det ikke jobben hans å være psykolog/støttekontakt nei.

Anonymkode: 97103...7c6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tvert i mot. Hvis han er veileder er det viktig å være 100% profesjonell og holde veiledningen innenfor normal arbeidstid og ikke involvere seg utover det. Meldinger frem og tilbake høres ikke profesjonelt ut, spesielt ikke hvis det handler om samlivsbrudd.

Det er en mann du siterer. Han mener så klart at dette er ålreit. Om de hadde pult hadde han vel forsvart det med at en god veileder tar vare på studenten sin på ordentlig måte... 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kvinner kan spinne en mann rundt lillefingeren. Derfor ville jeg ikke vært bekymret, men også veldig nysgjerrig på hva det faktisk gikk i. For det er jo mulig hun har ideer selv om mannen ikke har det (enda).

Skrevet
OlsenHansen skrev (1 minutt siden):

Kvinner kan spinne en mann rundt lillefingeren. Derfor ville jeg ikke vært bekymret, men også veldig nysgjerrig på hva det faktisk gikk i. For det er jo mulig hun har ideer selv om mannen ikke har det (enda).

Selvsagt har mannen ideer. Hvorfor skal han hjelpe henne med samlivsbruddproblemer ellers? Og kom ikke med den der "kanskje han er omsorgsfull"... Yeah, right. 

• Liker 3
Skrevet

Veldig uprofesjonelt av mannen din 😳 

Anonymkode: 09b3a...690

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...