Ira6 Skrevet 23. januar 2021 #1 Skrevet 23. januar 2021 (endret) For noen dager siden kommenterte en venn av eksen min et av innleggene mine på SoMe. Har ikke hørt fra noen av hans venner på mange år før dette. Nå klarer jeg ikke å slutte tenke på alt jeg vil si til denne person. Bakgrunn: jeg var 17 da jeg ble sammen med eksen. Han var midt i 20-årene, og alle vennene hans var også det. Helt fra starten var det et voldelig forhold. Han var nedsettende, brøt ned selvtilliten min, gjorde narr av utseendet mitt (også foran venner), kalte meg gal, “silent treatment”, skrek og kalte meg skjellsord osv i tillegg til seksuell vold (han slo, bet, tok kveldertak til jeg mistet bevisstheten, voldtok meg mens jeg sov og gjorde narr av meg da jeg var opprørt over dette), fysisk vold utenfor sex (dytting, slag mot kroppen), tok tak i meg og truet med å kaste meg over en bro, truet meg på livet osv… Jeg var bare 20 da jeg kom ut av det forholdet, og levde i flere år med post-traumatisk stress. Det går egentlig bedre nå, men jeg sliter veldig med følelsen av urettferdighet og har behov for å konfrontere vennene hans. Jeg gikk fortsatt på skolen, men de var voksne mennesker med jobber og i noen tilfeller tom egne barn. Etter at jeg selv ble 25 har jeg tenkt på hvor utenkelig det ville vært for meg å akseptere at en kompis tok med en 17 åring på fest, og enda verre om det var en 17 åring han gjorde narr av og var nedlatende mot, kalte “ustabil” og “gal” osv…. Jeg var veldig sårbar i den alderen pga familiesituasjon og slet med psykisk helse. Spørsmålet mitt er: er det helt uakseptabelt å sende en melding til denne personen og si dette? Vet det er “lenge siden” og de kanskje har kommet seg videre, men jeg har behov for en eller annen slags rettferdighet. Endret 27. januar 2021 av Ira6
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #2 Skrevet 23. januar 2021 Jeg ville latt det ligge. Du sier det er lenge siden, og du kjenner ikke personen så godt. Han vil mest sannsynlig enten allerede vite det eller ikke tro deg. Det kommer nok ikke noe godt ut av å ta opp dette nå, hadde vært noe annet om han var en del av det. Anonymkode: 9be6b...267 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #3 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg ville latt det ligge. Du sier det er lenge siden, og du kjenner ikke personen så godt. Han vil mest sannsynlig enten allerede vite det eller ikke tro deg. Det kommer nok ikke noe godt ut av å ta opp dette nå, hadde vært noe annet om han var en del av det. Anonymkode: 9be6b...267 Enig i dette. Og dersom han ikke tror på deg, vil det forsterke eksens kritikk om at du var/er gal, ustabil. Jeg skjønner at dette er veldig vondt for deg. Har selv vært i et lignende forhold. Man får dessverre aldri en unnskyldning/forståelse, og må gi det til oss selv for å gå videre. Anonymkode: 76f70...ee0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå