AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #1 Skrevet 23. januar 2021 Ja, tittelen taler for seg selv. Hva skal du studere? Jeg er på mange måter ferdigstudert, men har lyst på mer videreutdanning. Kanskje mer innen helse, men usikker på hva. Det kan hende jeg tar helserett. Anonymkode: dceb9...8c0
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #2 Skrevet 23. januar 2021 Master i intensiv eller barnesykepleie så fremt jeg får utdanningsstilling. Skal også søke på helserett som jeg da tar ved siden av jobb om jeg ikke får utdanningsstilling på de to første. Anonymkode: 73b29...dc1 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #3 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Master i intensiv eller barnesykepleie så fremt jeg får utdanningsstilling. Skal også søke på helserett som jeg da tar ved siden av jobb om jeg ikke får utdanningsstilling på de to første. Anonymkode: 73b29...dc1 Hvor tenker du å ta helserett, hvis det blir det? Ser det finnes i ulike former, fra enkeltemne til ettårig. Anonymkode: dceb9...8c0
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #4 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvor tenker du å ta helserett, hvis det blir det? Ser det finnes i ulike former, fra enkeltemne til ettårig. Anonymkode: dceb9...8c0 Høyskolen innlandet da det er nærmest. Rart det ikke finnes i Oslo området. Er vel 1årig den jeg tenkte å søke på. Hva med deg? Anonymkode: 73b29...dc1
SPOCA Skrevet 24. januar 2021 #5 Skrevet 24. januar 2021 (endret) Jeg kommer til å skrive ferdig bacheloroppgaven min slik at jeg blir ferdigutdannet lærer høsten 2021. Ellers tenker jeg å begynne på studier innen folkehelsevitenskap, webprogrammering eller informatikk (systemutvikling). Endret 24. januar 2021 av SPOCA 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #6 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Høyskolen innlandet da det er nærmest. Rart det ikke finnes i Oslo området. Er vel 1årig den jeg tenkte å søke på. Hva med deg? Anonymkode: 73b29...dc1 Samme, Høyskolen innlandet (Lillehammer)! Kanskje vi ses Anonymkode: dceb9...8c0
myjn Skrevet 25. januar 2021 #7 Skrevet 25. januar 2021 Tenker å bytte fra medisin til psykologi (profesjon) Er fortsatt usikker da, så jeg bruker mye tid å tenke over dette.. Har skjønt at jeg har ikke så lyst til å jobbe med somatikk og å ha pasientkontakt som lege. Vil heller ikke jobbe natt, turnus, osv. Er veldig interessert i psykiatri men vil ikke skrive ut medisiner og ha ansvar for at pasienten skal få riktige medisiner med riktige doser. Kunne også ha tenkt meg å bli hjerneforsker eller gjøre noe med nevrovitenskap etterhvert, og føler at veien dit er enklere og greiere med en profesjonsutdanning i psykologi - spesielt fordi at hvis jeg finner ut at jeg vil ikke forske allikevel, så kan jeg enten jobbe klinisk som psykolog eller finne på noe annet som ikke har noe med klinikken å gjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #8 Skrevet 25. januar 2021 myjn skrev (4 timer siden): Tenker å bytte fra medisin til psykologi (profesjon) Er fortsatt usikker da, så jeg bruker mye tid å tenke over dette.. Har skjønt at jeg har ikke så lyst til å jobbe med somatikk og å ha pasientkontakt som lege. Vil heller ikke jobbe natt, turnus, osv. Er veldig interessert i psykiatri men vil ikke skrive ut medisiner og ha ansvar for at pasienten skal få riktige medisiner med riktige doser. Kunne også ha tenkt meg å bli hjerneforsker eller gjøre noe med nevrovitenskap etterhvert, og føler at veien dit er enklere og greiere med en profesjonsutdanning i psykologi - spesielt fordi at hvis jeg finner ut at jeg vil ikke forske allikevel, så kan jeg enten jobbe klinisk som psykolog eller finne på noe annet som ikke har noe med klinikken å gjøre. Hvor langt har du kommet på medisinstudiet da? Anonymkode: dceb9...8c0
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #9 Skrevet 26. januar 2021 Jeg skal begynne på en PhD i teknisk kybernetikk ved NTNU til høsten, grugleder meg litt siden det jeg skal skrive om er litt anerledes enn det jeg gjorde på mastergraden. Anonymkode: ecfda...411
myjn Skrevet 26. januar 2021 #10 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvor langt har du kommet på medisinstudiet da? Anonymkode: dceb9...8c0 Førsteåret! Det er litt ekkelt at medisinstudiet er så langt, for hvis det kun var 3 år eller noe så ville jeg ha gått det ferdig bare for å ha gjort det og prøvd det. Men 6 år blir litt for mye - både pga tid men også penger som jeg heller kunne ha brukt på et annet studie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå