Gå til innhold

Galleblærebetennelse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har hatt det? Vart du innlagt på sykehus, og hvor lang tid tok det før du ble bra igjen?

Anonymkode: c264f...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir som regel lagt inn på gastrokirurgisk sengepost. Er det ille havner du hos oss på radiologisk hvor vi legger inn et dren til galleblæren så den får tømt seg. Som regel ligger pasientene med drenet 3-7 dager før det blir fjernet. Man får antibiotikabehandling samtidig. Er man heldig slipper man unna mye av dette med en ab-kur

Anonymkode: 473cc...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Blir som regel lagt inn på gastrokirurgisk sengepost. Er det ille havner du hos oss på radiologisk hvor vi legger inn et dren til galleblæren så den får tømt seg. Som regel ligger pasientene med drenet 3-7 dager før det blir fjernet. Man får antibiotikabehandling samtidig. Er man heldig slipper man unna mye av dette med en ab-kur

Takk for svar☺️ Min bestemor er nå innlagt med galleblærebetennelse og får antibiotika intravenøst, jeg er så bekymret for hun! Hun har mye smerter og får morfin. Tar det lang tid før antibiotika virker og en blir bedre? Synest svar fra de som jobber der er så flytende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for svar☺️ Min bestemor er nå innlagt med galleblærebetennelse og får antibiotika intravenøst, jeg er så bekymret for hun! Hun har mye smerter og får morfin. Tar det lang tid før antibiotika virker og en blir bedre? Synest svar fra de som jobber der er så flytende....

Finner man årsaken til betennelsen, så behandler man det. Som regel er det steiner i veien som blokkerer. Da kan man gjøre ERCP (går inn via munnen og ned i gallegangene og fisker ut steinene) samtidig som man avlaster med dren inn i galleblæra. Da er man som regel frisk igjen i løpet av 14 dager. Men, det er mange årsaker til galleblærebetennelse, så ikke sikkert dette er årsaken til din bestemor

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde betennelse og ble innlagt og operert hvor de fjernet hele galleblæra. Fikk antibiotika intravenøst og var hjemme etter en uke. 

Anonymkode: 94e60...335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...