Anca Skrevet 15. august 2005 #1 Skrevet 15. august 2005 Jeg kjøpte en kurv nekatriner(1kg) da jeg handlet på fredag. De er allerede begynnt å bli mye og må enten spises eller lages noe av fort... Noen som har noen kakeforslag el.l.??
ashera Skrevet 15. august 2005 #2 Skrevet 15. august 2005 Nektarinbåter i hvitvin er en deilig desssert. Du kan også lage nektarinsyltetøy, Skjær i biter, tilsett 3/4 dl vann, juice eller hetvin (best), evt en vaniljetang (sprettet) eller en kanelstang, la koke til mos og ha i sukker (halve vekta av frukten). La koke 7 - 8 minutter på full guffe videre. Ha på rene glass. Denne framgangsmåten gir også deilig plommesyltetøy.
Gjest Sesselja Skrevet 15. august 2005 #3 Skrevet 15. august 2005 Jeg lagde nektarin-syltetøy i helgen (fått sylte-dilla). Luktet nydelig!
MiniMjau Skrevet 15. august 2005 #4 Skrevet 15. august 2005 Skjær nektarinene i småbiter og frys de ned. Kan brukesd som ingrediens i smoothie, eller moses til en fruktsaus til f.x is
Gjest Sesselja Skrevet 15. august 2005 #5 Skrevet 15. august 2005 Eller kjør dem i en stavmixer e.l. og frys mosen i ispinne-former. God og sunn is!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå