Gå til innhold

Jeg gir opp, orker ikke ha venner mer! Drittlei.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Må bare buse ut med et par ting når det gjelder vennskap og slikt. Kjenner jeg har nådd et punkt hvor jeg ikke orker å forholde meg til folk mer. Orker ikke binde meg eller skape et vennskap med noen, for det alltid er NOE som gjør at jeg enten blir holdt utfor, baksnakket, utnyttet osv.. Kort fortalt så er jeg så lei av at folk lyver, utnytter etc. F eks. Jeg hadde planer med tre venninner ikveld, plutselig sender hun ene en melding til meg om at faren hennes er hjemme og at det ikkje blir noe av sammenkomsten.. på snapchat ser jeg plutselig hun ene sender snapper av at de tre er hjemme hos hun det er snakk om. Og de drikker og hører på musikk UTEN meg.. Har liksom tenkt hele tiden at vi var gode venner alle fire, men nå føler jeg meg bare sykt såret og at de ikke vil være med meg alikavell. 

Sånn har det egentli vært hele livet mitt, og jeg kjenner jeg ikke orker å forholde meg til folk mer. Er drittlei. Enten så blir jeg baksnakket eller så blir jeg utnyttet eller så blir jeg holdt utfor/utfryst.. Er ingenting med meg som tilsier at jeg er annerledes enn andre. Folk liker meg en stund også finner de noe å plukke på/unnskylde med at de ikke vil være med meg.. På barneskolen også, var det tydeligvis alltid noe folk kunne klage på når det gjaldt meg, selvom jeg var som alle andre. Ble utfryst, baksnakket, mobbet osv.

Noen andre som har en lignende historie? Jeg har bare nådd bunnen akkurat nå.. Jeg har en kjæreste heldigvis så er ikke helt fortapt heller. Men er bare så lei av hvordan mange mennesker er. 80 % av folk jeg har møtt er vanskelig og utrolig sleipe eller har mobbe tendenser og er utrolig frekke og nedlatende. Har sett meg i speilet og er ikke nor annerledes enn andre som jeg har skjønt. Det har til og med typen min sagt til meg.

Hilsen jente 22 år.

Anonymkode: 6b737...a59

Videoannonse
Annonse
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Men sa du i fra? Still opp for deg selv, da jente! Ikke la deg bli tråkka på sånn!

Skrevet
Lama_Drama skrev (1 minutt siden):

Men sa du i fra? Still opp for deg selv, da jente! Ikke la deg bli tråkka på sånn!

Jeg prøver. Men da kommer de bare med en haug med unnskyldninger «Vi har ikke plass til flere», «ops ble ikke noe av alikavell (selvom snapchat viser noe annet og det er en haug med mennesker der de er)», «vi har ikke tid alikavell» også henger de ute og har tydligvis tid..  jeg er lei.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei! Må bare buse ut med et par ting når det gjelder vennskap og slikt. Kjenner jeg har nådd et punkt hvor jeg ikke orker å forholde meg til folk mer. Orker ikke binde meg eller skape et vennskap med noen, for det alltid er NOE som gjør at jeg enten blir holdt utfor, baksnakket, utnyttet osv.. Kort fortalt så er jeg så lei av at folk lyver, utnytter etc. F eks. Jeg hadde planer med tre venninner ikveld, plutselig sender hun ene en melding til meg om at faren hennes er hjemme og at det ikkje blir noe av sammenkomsten.. på snapchat ser jeg plutselig hun ene sender snapper av at de tre er hjemme hos hun det er snakk om. Og de drikker og hører på musikk UTEN meg.. Har liksom tenkt hele tiden at vi var gode venner alle fire, men nå føler jeg meg bare sykt såret og at de ikke vil være med meg alikavell. 

Sånn har det egentli vært hele livet mitt, og jeg kjenner jeg ikke orker å forholde meg til folk mer. Er drittlei. Enten så blir jeg baksnakket eller så blir jeg utnyttet eller så blir jeg holdt utfor/utfryst.. Er ingenting med meg som tilsier at jeg er annerledes enn andre. Folk liker meg en stund også finner de noe å plukke på/unnskylde med at de ikke vil være med meg.. På barneskolen også, var det tydeligvis alltid noe folk kunne klage på når det gjaldt meg, selvom jeg var som alle andre. Ble utfryst, baksnakket, mobbet osv.

Noen andre som har en lignende historie? Jeg har bare nådd bunnen akkurat nå.. Jeg har en kjæreste heldigvis så er ikke helt fortapt heller. Men er bare så lei av hvordan mange mennesker er. 80 % av folk jeg har møtt er vanskelig og utrolig sleipe eller har mobbe tendenser og er utrolig frekke og nedlatende. Har sett meg i speilet og er ikke nor annerledes enn andre som jeg har skjønt. Det har til og med typen min sagt til meg.

Hilsen jente 22 år.

De er umodne. Finn andre venner😘❤️ De finnes. 

Anonymkode: 72456...386

• Liker 5
Skrevet

Så leit. Forstår kjempegodt at det er en fæl opplevelse! Men kan det være noe du gjør som du ikke er klar over? Sosiale ferdigheter kan være utfordrende å oppnå. Ellers er selvfølgelig alternativet å finne venner som aksepterer deg akkurat som du er. Men da må nok også du svelge noen kameler og akseptere vennene dine som de er på godt og vondt.

Anonymkode: 7bba4...30d

• Liker 2
Skrevet

Helt lignende historie opp til jeg var litt yngre enn deg. Så for noen år siden tok jeg et oppgjør med meg selv. Jeg var selvutslettende som gjorde meg kjedelig og litt sosialt usikker. Etter jeg jobbet med det har jeg fått meg mange nye gode venninner. Jeg tror det alltid er en grunn til at noen alltid havner utenfor, og selv om det er stygt av de andre kan vi bare forbedre oss selv. 

Anonymkode: e6c57...d68

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan garantere at om du jobber med din selvtillit og selvfølelse så vil du se forandringer. Sett grenser, sett deg selv som første prioritet og hev selvtillit og selvfølelse mange hakk opp.

• Liker 2
Skrevet

Kommenter snapen hennes.. så synd du ikke kunne møtes, kos deg hjemme med pappan din.. 

Anonymkode: 1e077...f81

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.1.2021 den 20.10):

Hilsen jente 22 år.

Jeg vet åssen du har det. Jeg møter også ofte på sleipe folk som prøver seg Og oppfører seg som de vil. Det blir verre når jeg setter de hardt på plass også. Folk flest er bare ute etter å utnytte noen og en søppelbøtte de kan bruke. Aldri noen som hjelper og unner en et bra liv. Venner og kjæreste får man heller ikke i disse tider, da folk bare ikke er interessert i venner og kjæreste. Det er bare plassen jeg bor på Som er sånn. 

hold fast på typen din så lenge du kan om han er en bra person.

Anonymkode: b5f25...93b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.1.2021 den 20.49):

Helt lignende historie opp til jeg var litt yngre enn deg. Så for noen år siden tok jeg et oppgjør med meg selv. Jeg var selvutslettende som gjorde meg kjedelig og litt sosialt usikker. Etter jeg jobbet med det har jeg fått meg mange nye gode venninner. Jeg tror det alltid er en grunn til at noen alltid havner utenfor, og selv om det er stygt av de andre kan vi bare forbedre oss selv. 

Anonymkode: e6c57...d68

Dette er ganske vanlig og jeg ville nevne det til deg også TS; mennesker som har blitt vant til å behandles på en spesifikk (dårlig) måte gjennom tidlige sosiale relasjoner, utvikler en reaksjonsmåte og oppfører seg på et vis som gjør at andre sosialt sterkere mennesker plukker opp dette instinktivt og gjerne fortsetter mønsteret. Ofte gjør de ikke dette med vilje, men hvis 1 av f.eks de 3 "venninnene" dine er en dominerende/har vært slik mot andre før, er det trolig denne 1 som legger opp til behandlingen av deg.

Det er ikke en unnskyldning og det er ikke greit at du blir behandlet slik, men det kan være veldig lurt å se på hvilke reaksjonsmønstre du har lagt til deg og lære deg å hevde deg sosialt slik at du fremstår som ei som ikke lar seg pille på nesen:) Kjæresten min har samme barndomsopplevelse som deg og han har en litt lignende dynamikk med enkelte mennesker, og når han føler seg dårlig behandlet forsterker han opplevelsen ved å gå veldig i forsvar og det blir til at de samme folkene behandler ham på samme måte. Dessverre. 

Når det er sagt, så er dette skikkelig drittoppførsel fra disse jentene, og du er i din fulle rett til å si fra og gi beskjed om at det ikke er greit og at du forventer en unnskyldning/forklaring ellers dropper du bare å henge med disse 3 igjen. Ville droppet dem uansett forsåvidt.

Lykke til ❤️ 

Anonymkode: abb1b...fd0

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...