Gå til innhold

Lønn som butikksjef - hva kan jeg forvente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra 1. mars går sjefen min ut i mammapermisjon og jeg skal vikariere for henne. Til uka skal jeg møte distriktssjefen for å skrive kontrakt og jeg lurer på hva jeg kan forvente i lønn. Noen nøkkelopplysninger:

• Jeg har lønnstrinn 6 nå, 34.371,-/mnd. I tillegg har jeg et ansvarstillegg på 1500 kr/mnd fordi jeg er butikksjefens høyre hånd. Alt av varebestillinger, oppfølging av kundebestillinger og reklamasjoner er mitt ansvar.  Med UB-tillegg for kvelds- og helgejobbing ender jeg normalt på ca 38.500,- før skatt/mnd.
  • Butikken har fem ansatte inkl. butikksjefen. Butikksjefen og jeg jobber 100%, de tre andre går i mindre stillinger.
  • Interiørbutikk i kjede med årsomsetning på ca 7 millioner.

Hvor mye kan jeg forvente i lønn som butikksjef med ansvaret for driften av butikken?

Anonymkode: 8ee4d...546

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fra 1. mars går sjefen min ut i mammapermisjon og jeg skal vikariere for henne. Til uka skal jeg møte distriktssjefen for å skrive kontrakt og jeg lurer på hva jeg kan forvente i lønn. Noen nøkkelopplysninger:

• Jeg har lønnstrinn 6 nå, 34.371,-/mnd. I tillegg har jeg et ansvarstillegg på 1500 kr/mnd fordi jeg er butikksjefens høyre hånd. Alt av varebestillinger, oppfølging av kundebestillinger og reklamasjoner er mitt ansvar.  Med UB-tillegg for kvelds- og helgejobbing ender jeg normalt på ca 38.500,- før skatt/mnd.
  • Butikken har fem ansatte inkl. butikksjefen. Butikksjefen og jeg jobber 100%, de tre andre går i mindre stillinger.
  • Interiørbutikk i kjede med årsomsetning på ca 7 millioner.

Hvor mye kan jeg forvente i lønn som butikksjef med ansvaret for driften av butikken?

Er det Nille? Går du over på fastlønn?

Anonymkode: 945e6...2ba

Skrevet

Lederlønninger er veldig individuelle.
Er også mange steder at leder ikke får helgetillegg og kveldstillegg, heller ikke overtid om man står ekstra.
Så vær obs på den biten der.

Anonymkode: e5420...089

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det Nille? Går du over på fastlønn?

Anonymkode: 945e6...2ba

Nei, en annen kjede. 

Ja, jeg går over på fastlønn og lurer derfor på hva jeg kan forvente/be om i lønn når jeg skal ha butikksjefansvaret. Jeg bør vel gå opp i lønn når jeg går over i en stilling som innebærer mye mer ansvar?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lederlønninger er veldig individuelle.
Er også mange steder at leder ikke får helgetillegg og kveldstillegg, heller ikke overtid om man står ekstra.
Så vær obs på den biten der.

Anonymkode: e5420...089

Det er jeg klar over. Derfor lurer jeg på hva som er realistisk å forvente/be om i fastlønn.

Skrevet

550.000

Anonymkode: 97b13...532

Skrevet

Mannen min var butikk sjef i en periode og han hadde fastlønn, problemet med det er jo at uansett jobbing = ikke mer i lønn. Han hadde ansvaret for 9 og han hadde 56000 i mnd. 

• Liker 1
  • 2 år senere...
Skrevet
gmail skrev (På 24.1.2021 den 2.51):

Mannen min var butikk sjef i en periode og han hadde fastlønn, problemet med det er jo at uansett jobbing = ikke mer i lønn. Han hadde ansvaret for 9 og han hadde 56000 i mnd. 

Kan jeg spørre hvilken kjede din mann jobbet i?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...