AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #1 Skrevet 23. januar 2021 Hei, Jeg har bodd sammen med kjæresten i 2 år. Egentlig har vi det fint sammen.. Men det er ting som irriterer meg. Han jobber, jeg er student. Da han var student hadde han ikke så mye å rutte med, slik som meg. Vi har nesten alltid delt alle utgifter, kan være at en uke kjøper han mer matvarer enn meg, mens neste uke er det jeg som kjøper mer. Snart kommer han til å ha opp mot 13 000 kr - 15 000 mer enn meg i mnd. Han vet at jeg er student, har ca 4000 kr ekstra hver mnd etter husleie. Ikke noe på sparekonto, heller ikke foreldre som pøser ut penger. Jeg er som regel veldig redelig når det kommer til å dele utgifter.. Jeg flyttet inn i hans leide leilighet, som allerede var møblert med ting han har kjøpt før jeg flyttet inn, før vi kjente hverandre. Jeg bodde med en studie venninne og hadde kun et møblert rom, det var mitt rom. Hun hadde sitt i sitt rom og resten var der fra utleier. Derfor som ung student, har jeg ikke hatt penger til å kjøpe masse møbler. I dag sa kjæresten at han har sett på senger, fordi han syntes vår er for liten.. kjæresten min er 2 meter høy. Jeg sover som en stein i den sengen og har ikke forstått før nå at han plages av sengen. Han kommer med forslag til en seng som er over mitt budsjett.. Jeg spør om det er billigere forslag, han sier at "dette må jeg jo ha råd til.." , jeg sier at jeg ikke har råd til det. Forteller han nok en gang hvor mye jeg har å rutte med hver mnd. Da sier han, "Det er jo ikke så mye for en seng..." . Jeg sier beklager, at jeg ikke har råd. Han sier "da betaler jeg nå, så betaler du meg tilbake i sommer når du får penger til bursdag..siden ja, du har ikke akkurat betalt for møbler i leiligheten vår.." Er enig at han har et poeng at vi skal dele utgiften på sengen. Men jeg kan ikke holde meg selv fra å tenke, at når han kommer til å ha så mye mer enn meg å rutte med, så syntes jeg det blir litt kjipt.. Da det ikke er jeg som har lyst på en ny seng oppå det hele.. Han visste når vi ble sammen, at jeg ikke kom med et lass med møbler. Han visste at jeg var student, med lite support fra foreldre. Jeg tenker om det var meg, i hans sko, ville jeg tenkt.. Ok, han er student.. Jeg tjener flere tusen mer enn henne.. jeg tar den senga, fordi jeg vet at hun trenger penger å leve på.. Er jeg dødskjip som tenker dette? Anonymkode: ab2cc...c11
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #2 Skrevet 23. januar 2021 Jeg syns kjæresten din er kjip. Om han har et stort behov for ny seng, så får han betale for den. Som du sier, han vet om din økonomiske situasjon, og kan ikke kreve at du betaler for møbler etter hans ønsker. Dele husleie, strøm, mat osv, skal dere selvsagt dele på. (Ikke boliglån, eller andre låneutgifter). Og om dere begynner å kjøpe felles møbler, oppussing osv, så MÅ dere skrive en samboeravtale. Kanskje dere bør opprette en felles sparekonto? Noen hundrelapper hver, hver måned blir fort mye penger. Anonymkode: 8ccb7...aeb 12
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #3 Skrevet 23. januar 2021 Du må bare fortsette å si at du ikke har råd. Ikke nå, ikke til sommeren. Vil han kjøpe må han betale selv. Anonymkode: 945f1...06f 6
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #4 Skrevet 23. januar 2021 Kjæresten er kjip, ikke du. Anonymkode: c9ae7...b5b 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #5 Skrevet 23. januar 2021 Han er megakjip! Anonymkode: 66199...0a5
Gjest Lama_Drama Skrevet 23. januar 2021 #7 Skrevet 23. januar 2021 Da hadde jeg sagt: nei, vil du ha seng så må du betale. Jeg er blakk. Og så hadde jeg gjentatt det hver gang han nevnte den fuckings senga.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #8 Skrevet 23. januar 2021 Sånn går det ikke an å gjøre det. Dere må bli enige om seng som du også har råd til, så legger dere av penger hver måned og så kjøper dere seng. Evt hvis det er helt krise kjøper han sengen nå og så betaler du til han samme beløp til du har betalt din del. Da må det jo selvfølgelig være en seng som er oppnåelig, med kun fire tusen i måneden sier det seg selv at du ikke kan kjøpe seng til feks ti tusen. Anonymkode: 7a7a2...3e9 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #9 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hei, Jeg har bodd sammen med kjæresten i 2 år. Egentlig har vi det fint sammen.. Men det er ting som irriterer meg. Han jobber, jeg er student. Da han var student hadde han ikke så mye å rutte med, slik som meg. Vi har nesten alltid delt alle utgifter, kan være at en uke kjøper han mer matvarer enn meg, mens neste uke er det jeg som kjøper mer. Snart kommer han til å ha opp mot 13 000 kr - 15 000 mer enn meg i mnd. Han vet at jeg er student, har ca 4000 kr ekstra hver mnd etter husleie. Ikke noe på sparekonto, heller ikke foreldre som pøser ut penger. Jeg er som regel veldig redelig når det kommer til å dele utgifter.. Jeg flyttet inn i hans leide leilighet, som allerede var møblert med ting han har kjøpt før jeg flyttet inn, før vi kjente hverandre. Jeg bodde med en studie venninne og hadde kun et møblert rom, det var mitt rom. Hun hadde sitt i sitt rom og resten var der fra utleier. Derfor som ung student, har jeg ikke hatt penger til å kjøpe masse møbler. I dag sa kjæresten at han har sett på senger, fordi han syntes vår er for liten.. kjæresten min er 2 meter høy. Jeg sover som en stein i den sengen og har ikke forstått før nå at han plages av sengen. Han kommer med forslag til en seng som er over mitt budsjett.. Jeg spør om det er billigere forslag, han sier at "dette må jeg jo ha råd til.." , jeg sier at jeg ikke har råd til det. Forteller han nok en gang hvor mye jeg har å rutte med hver mnd. Da sier han, "Det er jo ikke så mye for en seng..." . Jeg sier beklager, at jeg ikke har råd. Han sier "da betaler jeg nå, så betaler du meg tilbake i sommer når du får penger til bursdag..siden ja, du har ikke akkurat betalt for møbler i leiligheten vår.." Er enig at han har et poeng at vi skal dele utgiften på sengen. Men jeg kan ikke holde meg selv fra å tenke, at når han kommer til å ha så mye mer enn meg å rutte med, så syntes jeg det blir litt kjipt.. Da det ikke er jeg som har lyst på en ny seng oppå det hele.. Han visste når vi ble sammen, at jeg ikke kom med et lass med møbler. Han visste at jeg var student, med lite support fra foreldre. Jeg tenker om det var meg, i hans sko, ville jeg tenkt.. Ok, han er student.. Jeg tjener flere tusen mer enn henne.. jeg tar den senga, fordi jeg vet at hun trenger penger å leve på.. Er jeg dødskjip som tenker dette? Anonymkode: ab2cc...c11 Han er kjip Anonymkode: 3a175...e50 1
Ctrl Skrevet 23. januar 2021 #10 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hei, Jeg har bodd sammen med kjæresten i 2 år. Egentlig har vi det fint sammen.. Men det er ting som irriterer meg. Han jobber, jeg er student. Da han var student hadde han ikke så mye å rutte med, slik som meg. Vi har nesten alltid delt alle utgifter, kan være at en uke kjøper han mer matvarer enn meg, mens neste uke er det jeg som kjøper mer. Snart kommer han til å ha opp mot 13 000 kr - 15 000 mer enn meg i mnd. Han vet at jeg er student, har ca 4000 kr ekstra hver mnd etter husleie. Ikke noe på sparekonto, heller ikke foreldre som pøser ut penger. Jeg er som regel veldig redelig når det kommer til å dele utgifter.. Jeg flyttet inn i hans leide leilighet, som allerede var møblert med ting han har kjøpt før jeg flyttet inn, før vi kjente hverandre. Jeg bodde med en studie venninne og hadde kun et møblert rom, det var mitt rom. Hun hadde sitt i sitt rom og resten var der fra utleier. Derfor som ung student, har jeg ikke hatt penger til å kjøpe masse møbler. I dag sa kjæresten at han har sett på senger, fordi han syntes vår er for liten.. kjæresten min er 2 meter høy. Jeg sover som en stein i den sengen og har ikke forstått før nå at han plages av sengen. Han kommer med forslag til en seng som er over mitt budsjett.. Jeg spør om det er billigere forslag, han sier at "dette må jeg jo ha råd til.." , jeg sier at jeg ikke har råd til det. Forteller han nok en gang hvor mye jeg har å rutte med hver mnd. Da sier han, "Det er jo ikke så mye for en seng..." . Jeg sier beklager, at jeg ikke har råd. Han sier "da betaler jeg nå, så betaler du meg tilbake i sommer når du får penger til bursdag..siden ja, du har ikke akkurat betalt for møbler i leiligheten vår.." Er enig at han har et poeng at vi skal dele utgiften på sengen. Men jeg kan ikke holde meg selv fra å tenke, at når han kommer til å ha så mye mer enn meg å rutte med, så syntes jeg det blir litt kjipt.. Da det ikke er jeg som har lyst på en ny seng oppå det hele.. Han visste når vi ble sammen, at jeg ikke kom med et lass med møbler. Han visste at jeg var student, med lite support fra foreldre. Jeg tenker om det var meg, i hans sko, ville jeg tenkt.. Ok, han er student.. Jeg tjener flere tusen mer enn henne.. jeg tar den senga, fordi jeg vet at hun trenger penger å leve på.. Er jeg dødskjip som tenker dette? Anonymkode: ab2cc...c11 Dritkjip type du har. 🙄
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #11 Skrevet 23. januar 2021 TS her. Avsluttet samtalen ved å si at jeg syntes det var arrogant av han å si at jeg "bør ha råd til det når han vet at jeg ikke har råd.." Og at jeg ikke kan gjøre noe med det. Gikk tilbake til rommet for å studere nå i en times tid. Han kom nettopp innom med en smoothie og sa at vi burde ikke være det paret som krangler over penger.. Og at han kan betale det.. Og at han skjønner at jeg ikke har råd og at han beklager for at han var dustete der. :') TS Anonymkode: ab2cc...c11 12
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #12 Skrevet 23. januar 2021 Oi, han er kjip ja! Jeg synes det var helt greit å eie alle møbler, da samboer flyttet inn til meg. Ved brudd så ville det ikke vært noe å diskutere, det hadde vært mine møbler som hadde stått igjen. Da vi kjøpte sammen så betalte vi også alle møbler hver for oss (vi brukte totalt ca like mye), var vel først da vi bestemte oss for barn at vi begynte å betale evt nye møbler sammen/fra felleskonto. Du får gjenta at du dessverre ikke har råd nå, og at du ikke bruker opp bursdagspenger på forskudd på noe du egentlig ikke behøver. Og minne han på at dette er en midlertidig situasjon, og at du på sikt naturligvis både ønsker å dette annerledes. Anonymkode: 24960...0f8 1
Trolltunge Skrevet 23. januar 2021 #13 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS her. Avsluttet samtalen ved å si at jeg syntes det var arrogant av han å si at jeg "bør ha råd til det når han vet at jeg ikke har råd.." Og at jeg ikke kan gjøre noe med det. Gikk tilbake til rommet for å studere nå i en times tid. Han kom nettopp innom med en smoothie og sa at vi burde ikke være det paret som krangler over penger.. Og at han kan betale det.. Og at han skjønner at jeg ikke har råd og at han beklager for at han var dustete der. :') TS Anonymkode: ab2cc...c11 Så bra! ♥️ 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #14 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): TS her. Avsluttet samtalen ved å si at jeg syntes det var arrogant av han å si at jeg "bør ha råd til det når han vet at jeg ikke har råd.." Og at jeg ikke kan gjøre noe med det. Gikk tilbake til rommet for å studere nå i en times tid. Han kom nettopp innom med en smoothie og sa at vi burde ikke være det paret som krangler over penger.. Og at han kan betale det.. Og at han skjønner at jeg ikke har råd og at han beklager for at han var dustete der. :') TS Anonymkode: ab2cc...c11 Bra jobba. Anonymkode: 44049...ef3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #15 Skrevet 23. januar 2021 Bra det ordnet seg. Her hadde samboeren lyst på dyrere seng enn meg. Så da kjøpte han den og om det skulle bli slutt så er det hans seng. Anonymkode: 316f1...b00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå