Gå til innhold

Utdrikningslag over alle støvleskaft

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym idag
Skrevet

:forvirret: Jeg får sterke vibber om at det er jeg som er smålig og bitchy her, så jeg ville bare lufte det for dere, og høre hva dere synes.

Gubben og jeg bor i et nytt, riiimelig belånt hus med fem små barn. Han er i jobb, jeg jobber hjemmefra når jeg ikke steller barna. Egentli har jeg zipp fritid, og jobber stussen av meg for at vi skal få litt ekstra peng til å opparbeide tomten rundt huset vårt. Vi bor nå i en skikkelig steinrøys, noe som er litt vel nervepirrende når man har fem små, syns jeg.

Da vi giftet oss for to år siden, ble alt gjort så billig som mulig. Jeg var ganske så fornøyd med å klare budsjettet på 17 000, med full middag, 3 etasjers kake og 55 gjester som fikk vin til maten, og øl og vin til festen etterpå (sløyfet brennevinet)

Min far er kokk og laget maten (deilig oksesteik)og dagen ble perfekt, selv om jeg var så utslitt av all organiseringen og maset for å komme ut så billig så mye, at jeg kubba som en stein på bryllupsnatta ;-)

Gubben ønsket ikke utdrikningslag, så forloveren hans, som jobbet i London på den tiden, tok ham med dit fra torsdag til søndag. De hadde det kjempeflott, og det unner jeg selvsagt gubben. men jeg var rimelig pissed, da jeg satt hjemme med 40 i feber, tre syke barn og en baby som ikke hadde sovet en natt på en måned ;-) Men, men ,det var da....

Nå skal forloveren gifte seg, og gubben har bestemt at de skal ut på tur igjen....

Det jeg har problemer med er at flybillettene koster 4000, itillegg skal de ha hotell for to personer i to netter, penger til middager, drikke osv. Under 9000 kommer de neppe.

Det kan da umulig være normalt å bruke 9000 kr på et utdrikningslag?

Itillegg kommer reisen til bryllupet, klær til oss og gave(pluss det samme til et annet bryllup vi skal i) Rullegardinen min gikk rett ned, og jeg sa at dette er laaaaangt over grensen. Eller er jeg smålig nå? Greit at bestevennen bare gifter seg en gang, men dette er da vitterlig over halvparten av vårt eget bryllupsbudsjett?

Billettene kan ikke kanselleres da det var såkalte billigbilletter, så han får jo ikke pengene tilbake for dem. Jeg kjenner jeg kooooker, men kanskje jeg abre er misunnelig ;-) Har ikke vært på tur siden 1996, jeg :-)

Hilsen skikkelig smålig møkkakone, eller...?

Videoannonse
Annonse
Gjest tommeline ii.
Skrevet

Å bruke 9000 når man er i et forhold med felles økonomi, syns jeg uansett er drøyt (om pengene nå går til det ene eller andre).

9000 på et utdrikningslag er laaangt over det jeg forventer at noen skulle ha brukt på meg, eller jeg vil bruke på andre (ville vært et STORT innhugg i vår økonomi). Det er jo litt spesielt dette, ettersom det kun er forloveren og brudgommen som skal på tur (hvis jeg skjønner deg rett).

Skrevet

Skjønner deg også veldig godt! Men du sier at billettene er allerede betalt, og dere kan ikke få igjen disse pengene. Så det løpet er kjørt. Er det ikke mulig å finne på en "billigvariant"? Et billigere hotell, og billigere mat/drikke?? Men jeg skjønner det jo også. Han vil vel kanskje gi tilbake det samme som han fikk den gangen dere giftet dere. Men det var dyrt.

Til slutt vil jeg si at jeg er imponert over at du klarte å ha et bryllup for 55 gjester med 17.000!!!! Helt utrolig!!

Gjest anonym idag
Skrevet
Skjønner deg også veldig godt! Men du sier at billettene er allerede betalt, og dere kan ikke få igjen disse pengene. Så det løpet er kjørt. Er det ikke mulig å finne på en "billigvariant"? Et billigere hotell, og billigere mat/drikke??  Men jeg skjønner det jo også. Han vil vel kanskje gi tilbake det samme som han fikk den gangen dere giftet dere. Men det var dyrt.

Til slutt vil jeg si at jeg er imponert over at du klarte å ha et bryllup for 55 gjester med 17.000!!!! Helt utrolig!!

Nå skjønner jeg ikke hvordan det gikk, men det var skikkelig tøft mens planleggingen stod på ;-)

Bakte kakene selv, importerte kjole og utstyr til meg og mannen min. Min mor laget buketten osv. Men alle gjestene var fornøyde, de merket ikke at alt var gjort på billigste måte. Sa de iallefall da ;-)

Skrevet

Jeg fortstår deg godt. Hadde nok også blitt irritert.

Skrevet

Jeg hadde ikke bare blitt irritert, men fly forbanna. Får være grenser for hva en skal måtte betale for et utdrikingsslag. Jeg hadde kanselert flybillettene, om han ikke hadde klart å finne et billigere boalternativ.

Skrevet

Jeg skjønner veldig godt at du blir frustrert, og jeg skjønner at han vil gi tibake det samme som han fikk av sin beste venn da han giftet seg. Tipper dere har en travel hverdag med så mange barn og jobb og nytt hus, så mannen din trenger nok å komme seg bort litt. Men det hadde kanskje du også trengt?

Ikke enkelt dette, så jeg har faktisk ikke noe godt forslag. Kanskje at du prøver å komme deg bort selv en helg uten at det koster så mye, mens mannen er hjemme og passer barna. Pengene som er planlagt brukt kan du jo ikke gjøre noe med, så det hjelper ikke å iritere seg. Og så billig som du klarte å få bryllupet, så klarer du sikkert på finne klær og bryllupsgaver som ikke ødelegger økonomien helt? Derer trenger jo ikke forskjellige antrekk til de to bryllupene, så der er jo litt spart.

Skrevet

Fakse

Mener du at den ene i et forhold skal kunne bruke så mye penger h*n ønsker, mens den andre skal spinke og spare? Hvorfor skal hun finne seg en billig tur, når han klarer å bruke ca 9000 for en helg?

Skrevet

Men bestilte han bare billetter uten å konferere med deg på forhånd? Her hjemme er det ikke aktuelt at en av partene bruker så mye penger uten at vi er enige om det. Synes du har all rett til å være pissed. Hva med at du overtar billettene og tar med en venninne? Så kan vel han og kompisen låne en hytte? :ler:

Skrevet (endret)

Dette hadde jeg ikke funnet meg i! :frustrert:

For oss, (og de fleste andre vil jeg tro), er 9000 kr MYE penger! Og absolutt ikke noe man bare bruker uten å snakke med den andre! Man er da partnere, er man ikke?

Endret av Milah
Skrevet

Du har min fulle støtte! Dette synes jeg er frekt og veldig dårlig gjort. 9000, -.??? Vanvittig.

Skrevet

Jeg hadde ikke bare blitt irritert, men som allerede nevnt av andre, fly forbanna. Kjæresten min kunne ikke bare ha bestilt flybilletter og forventet at han kunne bruke 9000 kroner av vår økonomi til et utdrikningslag som ikke engang er hans. 9000 kroner er tross alt mye penger, og bør definitivt diskuteres før en part bruker dem over en helg.

Skrevet

Jeg støtter de andre. Jeg hadde blitt skikkelig sur. Man kan ikke bare bestemme slik, uten å konferere me dden andre. Særlig ikke når man har mange barn og ikke supergod råd.

Og jeg er riiiimelig liberal til det meste slik ellers.

Skrevet

Enig med de andre.

Vi har god råd, men 9000 er MYE penger... Er det ingen måte for han å kansellere turen? Selge billettene til en annen kamerat feks?

Skrevet

Jeg hadde blitt sur ja.

9000 kr er mye penger det ja..

og selv om hans forlover gjorde det for han så hadde han vel ikke trengt å gjøre det samme for han igjen.

folk har forskjellig økonomi og man trenger jo ikke alltid å gi like dyrt tilbake igjen.

Skrevet

Oh, my DOG! Jeg hadde blitt så sur! OK, greit at man vil "gi igjen" det man fikk, men det kunne jo vært gjort på en litt rimeligere måte. Poenget er vel opplevelsen av tur, ikke at det skal veies opp økonomisk krone for krone. Men gjort er gjort og spist er spist, siden de ikke kan bytte bilettene. Så får gubben kanskje heller gjøre det godt igjen med en koselig tur for dere to uten barn, betale noen for å ta seg av dem hvis dere ikke har nettverk nok etc. Må vel spare en stund, men det burde han vel klare.

Catzy

Skrevet

Nei jeg synes ikke du er smålig! Du trenger ikke å finne deg i dette, sett foten ned med god samvittighet!

Gjest Brudeberta 2006/07?
Skrevet

Fy flate! Dette hadde ikke jeg godtatt! De pengene hadde jeg forlangt at han brukte på en kjærlighetstur i stedet! Med kun dere to!

:forvirret::tristbla:

Jeg hadde blitt skikkelig sur!

Samboeren min kunne nok vært like håpløs! Det er liksom ingen grenser når gutta skal på tur...!

Synes på ingen måte at du er smålig!!! :sur::frustrert:

Skrevet

Jeg hadde ikke blitt blid om min mann hadde brukt 9000 groner på denne typen ting uten å diskutere saken med meg først, nei.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...