Gå til innhold

Minnesamvær nær familie

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal bisette pappa neste uke. Mamma ønsker sterkt å samle nær familie(barn, svigerfar og barnebarn) hjemme i sitt hus etter bisettelsen for å spise snitter og mimre litt over pappa. Vi bli 12 stk Totalt, 3 barn med sine familiene og mamma. Hun planlegger å spise ved forskjellige bord med god avstand til familiene. Vi var sist samlet for 1 uke siden da pappa døde. Barna vil nok leke litt sammen. 

Jeg bor med min familie i en av de 10 kommunene som er nabo til Nordre Follo. 

Jeg har forsøkt å få mamma til å droppe denne samlingen etterpå, men det vil hun ikke. Forestår det er viktig for henne da hun akkurat har mister sin ektemann. Vi vurdere å ikke delta, men jeg kjenner da på en forferdelig dårlig samvittighet i dag mamma, og er redd for å bli sett på som familiens sorte får og skape en enda mørkere dag for min kjære mamma.

Innspill? 

Anonymkode: 7bccf...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, dette er din fars begravelse, ikke en random fest. Jeg ville ha dratt. Den dagen får du aldri igjen. 

Anonymkode: 305ff...33b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hva med å teste dere på forhånd?

Anonymkode: 3d4ab...ccf

I min kommune må du ha hatt symptomer i 48 t før du kan bestille test....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov da? Siste jeg hørte var 50 i kirken, max 10 i minnesamvær. Er det lov hadde jeg deltatt.

Anonymkode: b9ee7...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

I min kommune må du ha hatt symptomer i 48 t før du kan bestille test....

Nå etter nordre follo også? Er du sikker på det?  Det gjelder ingen av nabokommunene jeg vet om. Og i verste fall si du var på kiwi i frogn i helgen. Så blir du testet.

Anonymkode: b9ee7...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dratt. 
Og hvis mulig, holdt husstanden unna alle andre i mellomtiden. Og kanskje løyet på meg noen symptomer for å ta test. 

Anonymkode: f6201...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva de du skal i minnesamvær med jobber med, men jeg får 10 dager karantene om jeg har samvær med noen fra Nordre Follo

Anonymkode: 31cce...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer TS! 

Selv om 10 er maks inne tenker jeg at 12 i minnesamvær er helt innafor. Begravelser kan ikke flyttes på og din mamma trenger all den støtten hun kan få akkurat nå ❤️ Hun har antakelig allerede måttet kutte ut det aller meste av familie og venner fra å delta - så synes godt dere kan gjennomføre dette uten dårlig samvittighet.

(Og jeg er ellers ganske streng på smittevern og å overholde reglene altså, men mistet selv pappaen min i høst og følte på hvor viktig det er å være med akkurat denne dagen. Det er «skal bare» folket disse tiltakene er rettet mot!)

Anonymkode: e533d...071

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...