Gå til innhold

Hvilken av Disneys nyinnspillinger likte du best?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Disney har de siste årene lagd svært mange nyinnspillinger av gamle Disney-klassikere. 

Jeg likte best Ole Brumm - Nye eventyr i Hundremeterskogen fra 2011. Det er en tegnefilm. 

Endret av Gjest
Videoannonse
Annonse
Skrevet
SVK skrev (1 minutt siden):

Disney har de siste årene lagd svært mange nyinnspillinger av gamle Disney-klassikere. 

Dumbo 😊 Tim Burton som lagde den på nytt. Kanskje ikke helt det du mente? 😀 

Anonymkode: 37234...17a

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg har ikke sett noen og kommer heller ikke til å gjøre det, syns det er dumt at de skal ødelegge allerede gode gamle klassikere. 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Dumbo 😊 Tim Burton som lagde den på nytt. Kanskje ikke helt det du mente? 😀 

Det var helt det jeg mente. :jepp:

Jeg har ikke sett Dumbo enda, men den er på listen over filmer jeg skal se. 

Skrevet
SVK skrev (2 minutter siden):

Det var helt det jeg mente. :jepp:

Jeg har ikke sett Dumbo enda, men den er på listen over filmer jeg skal se. 

Er favoritt Disney filmen min, og jeg er ikke så glad i Tim Burton, trodde det skulle bli en litt for sær og dyster versjon men den var søt. Likte den godt 😄 Så Mulan, men den var blitt en helt ordiner film, uten noe disney igjen, og det skulle jeg ønske det var. Men flott film likevel om du ikke forventer noe som minner om tegnefilmen 🙂

Skrevet

Det spørs hvor du mener "nyinnspillinger starter". 

Beauty and the beast
Maleficent 1 og 2
Alice in Wonderland 1 og 2

Disse har jeg sett bare en gang, men likte dem overaskende godt:
Dumbo
Lady and the tramp

Jeg foretrekker live action versjonen ovenfor den gamle animasjonsversjonen av disse. Det er jo noen som ikke falt i smak, av de nye av flere grunner. Jeg har enda ikke sett mulan eller alladin, men det er fordi jeg er 99,9% sikker på at jeg ikke vil like dem. Gleder meg til de andre som kommer. Er spent på Lilo & stitch, Bambi, Hercules og Pinocchio. For jeg er litt usikker på om de vil klare å gjøre dem bra som live action. 

Anonymkode: e9312...010

Skrevet

Likte Jungelboken og Christopher Walken som kong Louie.

• Liker 1
Skrevet

Skjønnheten og udyret, askepott, løvenes konge, 101 dalamatinere er noen av de jeg likte best ☺️

• Liker 1
Skrevet
Kågebruker skrev (Akkurat nå):

Likte Jungelboken og Christopher Walken som kong Louie.

Ja! Den var bra 😄 Walken var et godt valg.

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Er favoritt Disney filmen min, og jeg er ikke så glad i Tim Burton, trodde det skulle bli en litt for sær og dyster versjon men den var søt. Likte den godt 😄 Så Mulan, men den var blitt en helt ordiner film, uten noe disney igjen, og det skulle jeg ønske det var. Men flott film likevel om du ikke forventer noe som minner om tegnefilmen 🙂

Ole Brumm er en av Disney-favorittene mine og jeg likte svært godt nyinnspillingen fra 2011.  

Skrevet

Likte veldig godt Askepott, Skjønnheten og Udyret og til dels Løvenes konge. Selv om sistnevnte hadde sine svakheter, er jo historien like fin da :)

Jeg vet ikke om Pete's dragon har vært tegnefilm? Men den filmen elsker jeg  😍

Skrevet (endret)
51 minutter siden, Måneskinn said:

Likte veldig godt Askepott, Skjønnheten og Udyret og til dels Løvenes konge. Selv om sistnevnte hadde sine svakheter, er jo historien like fin da :)

Jeg vet ikke om Pete's dragon har vært tegnefilm? Men den filmen elsker jeg  😍

Har lyst til å se nyinnspillingen av den. Originalen er live action, det er virkelige mennesker mens dragen er animert. 

Endret av SVK
Skrevet

Skjønnheten og udyret var en av mine favoritter når jeg var liten og likte den nye versjonen og!!! 

Dumbo er også veldig bra!! 

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner at det ikke er lett å vite hvor grensen går. Men jeg er liberal og godtar alle svar. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Beauty and the beast
Maleficent 1 og 2
Alice in Wonderland 1 og 2

Disse har jeg sett bare en gang, men likte dem overaskende godt:
Dumbo
Lady and the tramp

Jeg foretrekker live action versjonen ovenfor den gamle animasjonsversjonen av disse. Det er jo noen som ikke falt i smak, av de nye av flere grunner. Jeg har enda ikke sett mulan eller alladin, men det er fordi jeg er 99,9% sikker på at jeg ikke vil like dem. Gleder meg til de andre som kommer. Er spent på Lilo & stitch, Bambi, Hercules og Pinocchio. For jeg er litt usikker på om de vil klare å gjøre dem bra som live action. 

Lenge siden jeg så Aladdin-filmen, men husker jeg var positivt overrasket. Mener å huske at den lå ganske tett opp mot orginalen, som er en av favorittene mine. Kunne gjerne sett den igjen. Likte godt Beauty and the beast og Cinderella også. Og Landy and the Tramp. Mulan er den jeg liker minst av de nyinnspillingene jeg har sett. Det var bare en helt ny film. Den var ikke dårlig, men det var bare ikke Mulan. 

Tror jeg generelt foretrekker de nyinnspillingene som ligger så nærme orginalen som mulig. Du kødder ikke med barndomsminnene mine, liksom. 😆 

Anonymkode: e6656...2b5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Lenge siden jeg så Aladdin-filmen, men husker jeg var positivt overrasket. Mener å huske at den lå ganske tett opp mot orginalen, som er en av favorittene mine. Kunne gjerne sett den igjen. Likte godt Beauty and the beast og Cinderella også. Og Landy and the Tramp. Mulan er den jeg liker minst av de nyinnspillingene jeg har sett. Det var bare en helt ny film. Den var ikke dårlig, men det var bare ikke Mulan. 

Tror jeg generelt foretrekker de nyinnspillingene som ligger så nærme orginalen som mulig. Du kødder ikke med barndomsminnene mine, liksom. 😆 

Enig i den. Lady and the tramp overasket meg der. Den er så lik som du får den. Eneste som ble utelatt er de to kattene. Men i orginalen så er de ganske så... rasistisk og lite politisk korrekt, så forstår at den ikke funker i 2021 (eller 2019 som da den ble lagt)😂 Men hele feelingen av filmen, er lik den orginalen og det elsket jeg. Den klarte det som løvenes konge ikke klarte. 

Skrevet

Har bare sett et par av live-action-filmene, og av de likte jeg best Cinderella og Beauty and the Beast.

Skrevet (endret)
5 hours ago, AnonymBruker said:

Vanskelig å gjøre de beste Disney-filmene bedre så skjønner at det der kan være lurt å legge seg tett på originalene. Da er kanskje det beste man kan gjøre å gi filmen et mer moderne utseende. Men om Disney lager nyinnspillinger av filmer som bare var OK eller direkte dårlige  så er det jo en del de kan fikse på. 

Spielberg som lagde Hook sa selv at det er mye han ville fikset på om han fikk en nye sjanse til å lage filmen. Taran og den sorte gryte hadde mye større potensiale enn det filmen endte med. De som lagde filmen sa også at de var misfornøyd med resultatet.  

Endret av SVK
Skrevet

Det har jo blitt riktig så mange nyinnspillinger i det siste til blandet resultat. Synes både The Lion King og Aladdin var småskuffende, The Jungle Book derimot var fantastisk. Er nok min favoritt.

Skrevet

Likte Dumbo greit nok.
Aladdin og Løvenes Konge er noen av de dårligste filmene jeg har sett på lenge. Veldig synd.
Helt unødvendig. Spesielt Løvenes Konge, aner ikke hva Jon Favreau tenkte med da han gjorde dette med en klassisk film. Fy skam!

Anonymkode: 56a63...3e4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...