Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har liksom lest alle steder at det er normalt å få mer sexlyst når man er gravid, pga kvinnelige kjønnshormoner. Jeg er 11 uker på vei nå, og har NULL lyst! Vi har faktisk ikke hatt ordentlig sex siden unnfangelsen av dette barnet. Har prøvd et par ganger etterpå, men det har bare endt med en runk enten fordi jeg ikke får lyst, eller den ene gangen jeg hadde lyst så ble jeg aldri våt nok. 

Vi er ikke et par som har veldig mye sex, kanskje bare et par ganger i mnd, og det funker greit for oss (er mye fysisk og koser/tar hverandre på rumpa ellers). Men nå er det som sagt 2 mnd siden sist, og kjæresten begynner å bli litt frustrert. Nå er lysten min såå på bånn at jeg ikke en gang orker å gi han en bj/runk, og ingenting seksuelt frister. 

Nå hjelper det vel ikke at jeg er ganske kvalm i tillegg, men det er også som om en knapp bare har blitt skrudd av.

Flere som har opplevd dette? Ble det bedre i 2. Trimester? 

Anonymkode: fbb0c...408

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er normalt

Anonymkode: 0d7ba...e76

• Liker 4
Skrevet

Min erfaring er at den omtalte sexlysten kom i 2.trimester. :) Hos meg varte den nesten frem til termin, men jeg hadde lite plager etter 1.trimester, det har jo mye å si. De første 12 ukene gikk jeg ned flere kilo, var kvalm og ekstremt trøtt og litt nedstemt/matt. 

Anonymkode: 2bc05...c11

• Liker 1
Skrevet

Har hatt lite lyst i 1. og 2., men nå halvveis uti 3.trimester er den høyere enn vanlig igjen. Har lyst hver dag, vanligvis kanskje 2-3 ganger i uka.

Anonymkode: a4433...3ba

Skrevet

Du tar på glidemiddel og har sex, verre er det ikke. Trenger ikke ha lyst. 

Anonymkode: e76fe...850

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Du tar på glidemiddel og har sex, verre er det ikke. Trenger ikke ha lyst. 

Sånn funker det ikke for oss. Både jeg og kjæresten er enige i at begge må ha lyst for å ha sex, og vi stopper alltid "akten" hvis en mister lysten. (Jeg har prøvd å "presse" meg til sex et par ganger i livet, og det bare ødelegger all fremtidig sexlyst for meg. heldigvis har jeg en kjæreste med samme verdier som meg😊)

Men er glad for de andre som deler erfaringer her! Satser på at lysten kommer tilbake ila noen måneder :)

Ts

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Sånn funker det ikke for oss. Både jeg og kjæresten er enige i at begge må ha lyst for å ha sex, og vi stopper alltid "akten" hvis en mister lysten. (Jeg har prøvd å "presse" meg til sex et par ganger i livet, og det bare ødelegger all fremtidig sexlyst for meg. heldigvis har jeg en kjæreste med samme verdier som meg😊)

Men er glad for de andre som deler erfaringer her! Satser på at lysten kommer tilbake ila noen måneder :)

Ts

Den kan fort komme tilbake etterhvert ja :) Det blir jo tyngre og ikke alle stillinger som funker like bra lenger når magen blir stor og bekkenet krangler 😅 Men vi gjør det når lysten er der. Etter fødsel er det andre ting i fokus, så tenker vi får kose oss litt mens vi kan :)

Anonymkode: a4433...3ba

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ts

Høres berikende ut. Må ikke bli for overrasket om han går et annet sted. Hadde en venninne som mente at i deres forhold trengte de ikke ha sex så ofte, vel, det viste seg at mannen var et helt annet sted og ordnet seg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres berikende ut. Må ikke bli for overrasket om han går et annet sted. Hadde en venninne som mente at i deres forhold trengte de ikke ha sex så ofte, vel, det viste seg at mannen var et helt annet sted og ordnet seg. 

Vanligvis er det kjæresten som har minst lyst på sex av oss to, da han går på medisiner som nedsetter sexlysten. Et par ganger i måneden holder for ham.

Uansett ville jeg aldri tvingt kroppen min til å gjennomføre noe seksuelt i frykt for at han skulle være utro. Det bryter virkelig med alt jeg står for, og ville gjort forholdet vårt mye svakere. 

Sikkert mange på KG som har dårlige erfaringer med sexgale og utro menn, og mange som vil le når jeg sier at min mann ikke er slik. Jeg har selv vært utro og fortalte ham om det umiddelbart, så jeg stoler også på at han hadde fortalt meg det om han hadde gjort en tabbe (jeg vet at ingen er beskytta fra å gjøre tabber her i verden).

Men som sagt, jeg vil aldri utsette kroppen min for sex uten lyst fordi jeg ikke stoler på mannen min, og jeg syns veldig synd på de damene som føler at de må det. 

(Til de andre med fornuftige svar her beklager jeg at dette ble litt personlig, men blir litt provosert over slike kommentarer!)

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Då var jo han ein dust, ikkje ho som trudde ho hadde eit bra forhold 🙄

Sexlysta mi var heilt fråværande frå unnfangelse til rundt veke 16-17 pga kvalme. Etter dette har det vore litt i rykk og napp pga diverse svangerskapsplager som ryggsmerter og diverse. Noko mannen min forstår og har difor verken masa eller prøvd når han forstår kvifor eg ikkje alltid vil. Sex når ein ikkje vil, er ikkje digg! Eg har heldigvis ein mann med same tankar om sex som meg! :)  Tenkjer at det ordnar seg TS. Når kvalmen og den første tida er over, føler du deg kanskje litt betre, og sex blir eit tema igjen. Viss ikkje går det over etter nokre mnd. Tvilar uansett på at menna hadde orka sex hadde dei hatt alle dei digge graviditetssymptoma som vi får 🤷‍♀️😅

• Liker 3
Skrevet
RockyRose skrev (1 minutt siden):

Då var jo han ein dust, ikkje ho som trudde ho hadde eit bra forhold 🙄

Sexlysta mi var heilt fråværande frå unnfangelse til rundt veke 16-17 pga kvalme. Etter dette har det vore litt i rykk og napp pga diverse svangerskapsplager som ryggsmerter og diverse. Noko mannen min forstår og har difor verken masa eller prøvd når han forstår kvifor eg ikkje alltid vil. Sex når ein ikkje vil, er ikkje digg! Eg har heldigvis ein mann med same tankar om sex som meg! :)  Tenkjer at det ordnar seg TS. Når kvalmen og den første tida er over, føler du deg kanskje litt betre, og sex blir eit tema igjen. Viss ikkje går det over etter nokre mnd. Tvilar uansett på at menna hadde orka sex hadde dei hatt alle dei digge graviditetssymptoma som vi får 🤷‍♀️😅

Godt å høre at det er flere ålreite menn her i verden som ikke tvinger damene sine til sex😅

Ts

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Godt å høre at det er flere ålreite menn her i verden som ikke tvinger damene sine til sex😅

Ts

Ingen har snakket om tvang. Det handler om å gi og ta 😉 Koster meg null kalorier å ta en kjappis i doggy. Det er 2 minutter, det klarer alle. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ingen har snakket om tvang. Det handler om å gi og ta 😉 Koster meg null kalorier å ta en kjappis i doggy. Det er 2 minutter, det klarer alle. 

Alle klara det, ja. Men ikkje alle menn syns det er digg å ha sex med folk som ikkje vil :)  Eg merka jo fort dersom mannen ikkje er heilt gira, og då misser liksom eg litt tenninga og. Går heldigvis begge vegane i vår heim ;) 

• Liker 4
Skrevet

Ekstrem Sexlyst 1 trimester...men fikk ikke lov av lege pga diverse ting, 2 trimester nada...heldigvis er ikke mannen stressa over det , tror han også synes det er litt rart med voksende mage

Anonymkode: b0d49...127

• Liker 2
Skrevet

Ja det er like normalt som å være mer kåt. Selv hadde jeg ikke lyst eller ork til mer enn 2-3 g i løpet av svangerskapet.

Anonymkode: e9ca2...3c4

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ingen sexlyst, har slitt med blødninger gjennom svangerskapet og vært skikkelig dårlig til tider.. Jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger vi har hatt sex. Vet ikke hvilke idioter noen av dere er sammen med, men det finner mannen min seg fint i, jeg bærer frem barnet hans!!! Går an å være intim på andre måter, og om han må ta seg en runk fordi jeg er galkvalm så går det helt fint. Til deg ts: de fleste får igjen lysten i løpet av andre trimester, og viss ikke det skjer deg, så snakk med mannen din. Han høres ut som en fin fyr som sikkert forstår det 🧡

Anonymkode: 44bfa...67e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei! Jeg har liksom lest alle steder at det er normalt å få mer sexlyst når man er gravid, pga kvinnelige kjønnshormoner. Jeg er 11 uker på vei nå, og har NULL lyst! Vi har faktisk ikke hatt ordentlig sex siden unnfangelsen av dette barnet. Har prøvd et par ganger etterpå, men det har bare endt med en runk enten fordi jeg ikke får lyst, eller den ene gangen jeg hadde lyst så ble jeg aldri våt nok. 

Vi er ikke et par som har veldig mye sex, kanskje bare et par ganger i mnd, og det funker greit for oss (er mye fysisk og koser/tar hverandre på rumpa ellers). Men nå er det som sagt 2 mnd siden sist, og kjæresten begynner å bli litt frustrert. Nå er lysten min såå på bånn at jeg ikke en gang orker å gi han en bj/runk, og ingenting seksuelt frister. 

Nå hjelper det vel ikke at jeg er ganske kvalm i tillegg, men det er også som om en knapp bare har blitt skrudd av.

Flere som har opplevd dette? Ble det bedre i 2. Trimester? 

Slapp av det blir nok bedre. Jeg ville tatt dette med jordmor sånn at hun kan hjelpe og prate så mannen din forstår at det handler ikke om han men om kvalme og hormoner.

Anonymkode: b5ca8...0dc

Skrevet

Jeg har hatt så og si null lyst hele svangerskapet. I tillegg har det vært fysisk ubehagelig og ført til kynnere fra helvete de få gangene vi har fått til noe. Sånn er det bare for en periode. 

Anonymkode: 998c7...78f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Må bare si det så ingen tror at sånn er det bare.
En kjappis i doggi kan for noen være smertefullt alt kommer an på hvilken plassering livmoren din har om den er foroverlent, bakoverlent, lang eller kort livmorhals og hvordan din partner er utrustet så doggi.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Må bare si det så ingen tror at sånn er det bare.
En kjappis i doggi kan for noen være smertefullt alt kommer an på hvilken plassering livmoren din har om den er foroverlent, bakoverlent, lang eller kort livmorhals og hvordan din partner er utrustet så doggi.

Da må jeg bare få si at du har vært borti usedvanlig dårlige elskere. Min mann er meget godt utstyrt, vi snakker 20 cm, men han klarer da å bare ta tuppen inn om noe annet skulle være smertefullt. 

Men men, dere får kose dere og ende opp med skilsmisse. Tror det er en grunn til at min mann og meg har vært i et fantastisk forhold i 23 år, vi gir og tar. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...