Iselilja Skrevet 15. august 2005 #1 Skrevet 15. august 2005 Er det noen her som har erfaring med å gå til innvandrerfrisør? Det er jo mye billigere enn hos andre, men jeg er litt skeptisk
Gjest 1111 Skrevet 15. august 2005 #2 Skrevet 15. august 2005 Ikke no problem det. Jeg har ikke vært der, men min søster og min bror går til innvandrerfrisør fordi det er så mye billigere.
Gypsy Skrevet 15. august 2005 #3 Skrevet 15. august 2005 Ja og jeg har ikke veldig god erfaring. Det er billig, ja, men de jeg har vært hos har virket enten veldig usikre, eller de har ikke fjernet alt det løse håret som blir igjen inne blandt resten av håret etter tynning, eller klippet skeivt.
mabe Skrevet 15. august 2005 #4 Skrevet 15. august 2005 Har ingen erfaring selv,men diskuterte dette faktisk med frisøren min for noen dager siden. Hun anbefalte det ikke, og grunnen til dette er at de ikke har erfaring med nordisk hår...Så når de skal farge eller stripe nordisk hår,så går det ofte galt! Et eksempel hun fortalte er at hun tar striper på meg med 1,5% blekemiddel,mens for å få stripet f.eks.asiatisk hår,så må de bruke hvertfall 15%!Da sier det seg selv at hvis frisøren ikke er utdannet frisør i Norge og kjenner til nordisk hår, så kan det gå veeeldig galt!
Gjest Gjest_lillemy_* Skrevet 15. august 2005 #5 Skrevet 15. august 2005 Har ingen erfaring selv,men diskuterte dette faktisk med frisøren min for noen dager siden. Hun anbefalte det ikke, ikke rart til at en nordisk frisør ikke anbefaler de utenlandske, de er rimeligere og dermed en av deres største konkurrenter!!! klipper meg heller hos de utenlandske. de er mye mye billigere, tar seg bedre tid og mer serviceinnstilt!
mabe Skrevet 16. august 2005 #6 Skrevet 16. august 2005 Nå diskuterte ikke jeg med henne om jeg skulle begynne hos en utenlandsk frisør! Kom inn på temaet når vi snakket om blekemiddel. Ville i hvertfall aldri byttet!
lillesky Skrevet 16. august 2005 #7 Skrevet 16. august 2005 Da sier det seg selv at hvis frisøren ikke er utdannet frisør i Norge og kjenner til nordisk hår, så kan det gå veeeldig galt! ← Jeg tror de har fått endel erfaring med nordisk hår, og de vet jo at de bor i Norge... Men jeg er likevel usikker på om jeg ville latt noen bleike håret mitt... Men også norske frisører gjør bleike/stripe feil! Pappa klipper seg hos innvandrer-frisør, og har alltid vært fornøyd. Tror nok jeg ville klipt tuppene hos dem.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2005 #8 Skrevet 17. august 2005 Sprøs jo hva slags klipp man skal ha det. For å kun stusse/klippe tupper hadde jeg ikke hatt problemer å gå til en slik frisør. Nå går jeg aldri til frisør for å stusse håret, da lar jeg heller min far klippe litt. Og når selv han klarer det er jeg sikker på at en billigfrisør vil klare det. Min erfaring med å gå til billigere frisører er at de ikker er så flinke til å finne frisyre som passer deg. Da må du selv være helt klar på hvordan du vil ha det. Og så synes jeg heller ikke de er så flinke rent håndverksmessig. Jeg går nå til frisører som koster rundt en 500-lapp for klipp. Har aldri blitt direkte misfornøyd hos de litt dyrere frisørene. Mens hos frisører som tar en 200-lapp (norske eller utenlandske), har jeg ikke blitt fornøyd.
ashera Skrevet 17. august 2005 #9 Skrevet 17. august 2005 Klipper gutta for 80 kroner hos en syrer i Hausmannsgate. Selv ville jeg ikke ha klippet meg der, men når jeg sparer 150 kroner pr. guttehue og de ser like fine ut som hos den dyre frisøren her jeg bor, velger jeg syreren.
Gjest GreenSky Skrevet 17. august 2005 #10 Skrevet 17. august 2005 Jeg får en venninne til å klippe meg, men ellers hadde jeg nok gått til innvandrerfrisør. Mamma gjør det, og er storfornøyd. Skal du bare klippe deg, er det helt ok. Skal du gjøre andre ting enn klippe/farge, ville jeg også gått til annen frisør, nettopp fordi "vanlige" frisører er vant med nordisk hår.
Iselilja Skrevet 17. august 2005 Forfatter #11 Skrevet 17. august 2005 Da har man klipt seg:) Det gikk jo greit det. Ble endel kortere enn jeg ville ha det, men nå når jeg begynner å bli vant til det liker jeg det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå