Gå til innhold

Hva er disse anmeldt for? 14 deltakere på privatfest

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.tv2.no/nyheter/11911774/ 

Jeg forstår ikke hva de 11 på festen med 14 deltagere er anmeldt for? Det er ikke noe lovverk mot private sammenkomster nå slik jeg oppfatter det. Jeg sjekket også Ringerike kommune, men forskriften om max 10 personer ble opphevet 13.januar. 

Så hvordan kan man anmelde noen for å ikke følge anbefalinger?

Anonymkode: e4ae8...692

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står i artikkelen, din løk. Det er bestemmelse, ikke anbefaling.

Anonymkode: eeffd...7f4

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det står i artikkelen, din løk. Det er bestemmelse, ikke anbefaling.

Anonymkode: eeffd...7f4

Det står at de er anmeldt pga smittevernbestemmelsene, men jeg finner ingen som sier noe om antall privat i den kommunen, og regionalt var det ingen slike regler da disse ble anmeldt. Å kalle opp folk er vel uansett lite hyggelig.

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det står at de er anmeldt pga smittevernbestemmelsene, men jeg finner ingen som sier noe om antall privat i den kommunen, og regionalt var det ingen slike regler da disse ble anmeldt. Å kalle opp folk er vel uansett lite hyggelig.

Det er ikke bare antall som er reglene 

Anonymkode: 5aa46...b2e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg forstår ikke hva de 11 på festen med 14 deltagere er anmeldt for? Det er ikke noe lovverk mot private sammenkomster nå slik jeg oppfatter det. Jeg sjekket også Ringerike kommune, men forskriften om max 10 personer ble opphevet 13.januar. 

Denne sammenkomsten var i en studentbolig, så de overholdt neppe avstandskravet.....

Anonymkode: 7d682...bf6

• Liker 4
Skrevet

Antall vs avstand, kanskje? Har ikke lest artikkelen, men du skal ha bra stort hus for å ha plass til 14 stk og likevel holde 1 meters avstand.

Ser at veldig mange tolker «maks 10» eller «maks 20» som at 10 eller 20 personer er lov uavhengig av muligheten til å overholde smittevernsregler. 10 stk på en 30 kvm hybel, f.eks

Anonymkode: 50d0d...58e

• Liker 1
Skrevet

Brudd på Smittevernloven

Anonymkode: 355e6...5bc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.1.2021 den 17.29):

Helt på sin plass for disse nekene. Greit at de ødelegger for seg. Håper brudd på smittevernreglene, er blant de ting du i fremtiden ikke kan få jobb i helsevesenet hvis du har på rullebladet.

Skrevet
Kjetil E skrev (5 minutter siden):

Helt på sin plass for disse nekene. Greit at de ødelegger for seg. Håper brudd på smittevernreglene, er blant de ting du i fremtiden ikke kan få jobb i helsevesenet hvis du har på rullebladet.

Da blir det vanskelig å få nok helsepersonell i fremtiden 🤣 

Sykepleierene, legene og ambulansesjåførene jeg kjenner er akkurat like varierende i hvordan de overholder smittevernsreglene (på fritiden), som alle andre jeg kjenner.

Men godt mulig de har hjerne nok til å passe på å ikke bli tatt...

Anonymkode: b3eb7...463

Skrevet

Omtrent alle vet jo at covid bare er en bluff. Vi later som vi følger smittevernsreglene på jobben, men gjør noe annet på fritiden. Helt normalt. Folk begynner å forstå hvor lurt de har blitt.

Anonymkode: 1fb30...1a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...