V34 Skrevet 23. januar 2021 #1 Skrevet 23. januar 2021 (endret) Hei, Jeg gikk gjennom et samlivsbrudd for halvannet år siden og har har nå 60/40 samværsfordeling med far til mine to barn. I starten føltes det greit å være uten barna 40% av tiden og jeg fylte dagene med masse sosialt, samt jobb når jeg hadde «fri». Så kom Korona... Alle venninnene mine trekker seg inn sammen med familiene sine, noe som er helt naturlig. Det er jo bare rett og slett slik at de ikke har behov for å være med venninner i like stor grad som meg, og jeg føler meg for første gang i mitt liv ensom. Fra hektiske uker til plutselig stillhet og hjemmekontor. Jeg har ikke single venninner, vi er alle etablerte. Så, hva tenker dere, trenger single folk, single venner? Spesielt i denne perioden? Endret 23. januar 2021 av V34 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #2 Skrevet 23. januar 2021 Mange kvinner gjør en feil når de treffer en mann: de velger bort venninnene sine. «Nå har jeg en kjæreste, så da trenger jeg ingen venninner, for kjæresten min er min beste venn» 🤦♀️ De tenker ikke på hvordan det blir når forholdet tar slutt. Anonymkode: 3eabd...6b0 5
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #3 Skrevet 23. januar 2021 Jeg er singel og uten barn, passert 40. Dette er du helt sikkert skyld i selv, for du har gjort som de fleste av mine gamle venninner, nemlig vekkprioritert alle som ikke er i lik familiesituasjon som deg. Du har vært en av de som har omgått andre med mann og andre med barn (i alle fall en av delene), de vennene dine som ikke passet inn i det formkravet er skjøvet ut. Har mistet flere venninner gjennom årene som er gått i samme fellen, kun andre med mann og/eller barn er bra nok. Så blir de skilt, som du, og da skal plutselig vi enslige være velkommen inn fra kulden. Nei du, som man reder så ligger man. Jeg har venner som er enslige og venner som er i forhold, og jeg har hatt kontakt med alle under hele pandemien. Snakket på tlf, møttes digitalt, møttes fysisk i de periodene det har vært lov. Anonymkode: b21a6...aba 5
V34 Skrevet 23. januar 2021 Forfatter #4 Skrevet 23. januar 2021 Hehe nei, alle mine venninner er i forhold. Tillgmed de jeg har fra ungdomsskolen. Så der tar du feil😂 vi har bare etablert oss alle mann. 1
V34 Skrevet 23. januar 2021 Forfatter #5 Skrevet 23. januar 2021 Og jeg har kontakt med alle, som før. Men når man er i et forhold så prioriterer man familie og har ikke et like stort behov for å omgås andre som når man er singel. Jeg kjenner bare på et sterkere behov for å møte venner de ukene jeg er alene. Og da hadde det vært fint med noen andre single som man kan feks spise middag med etc. Jeg tror det er en fordel med single venner når man er singel selv i all fall. 2
MissStiles Skrevet 23. januar 2021 #6 Skrevet 23. januar 2021 Jeg skjønner absolutt hva du mener. Jeg gikk ut av et forhold for 1,5 år siden og da var alle venninnene enten blitt gift eller samboer. Ingen single venninner. Heldigvis så er ikke alle like opptatt av å være kun med mannen sin hele tiden. Så i mitt tilfelle, har jeg nok truffet noen av dem under korona men ikke alle. Jeg har fått noen nye venninner siden bruddet men de er også i forhold.
Okapi Skrevet 23. januar 2021 #7 Skrevet 23. januar 2021 Tror de fleste av begge kjønn føler litt på det der etter en viss alder. Partneren og jobben dekker mye av det sosiale behovet, og når en av de to, eller begge, faller bort, blir det plutselig mye dødtid og kanskje litt ensomhet også.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #8 Skrevet 23. januar 2021 Ja det er vanskelig å bli valgt bort av venninnene men høyst forståelig når man ikke følger strømmen. Anonymkode: 2c7f8...f96
Gjest O.G. Skrevet 24. januar 2021 #9 Skrevet 24. januar 2021 Single kvinner trenger single venninner også ja, det er ikke dermed sagt at man som singel skal kutte ut venninner som er i forhold eller at man blir kuttet ut av venninner i forhold. Det jeg uansett ser som en rød tråd med venninnene i forhold er at de gjerne søker seg til oss single venninner for emosjonell støtte, men vil ikke være det samme tilbake, forstå meg på den måten at vennskapet kan hurtig bli kun på hennes premisser. Så da er det opp til oss single og sette grenser for dem å ikke la dem bruke oss for meget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå