Gå til innhold

Nabobaby som skriker døgnet rundt

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kompis av meg som bor i Oslo blir holdt våken hele natten av at naboen sin baby skriker. Han har sendt meg lydopptak og det er seriøst hylskriking. Mulig ungen har kolikk eller noe. Kompisen min har hjemmekontor, men sliter med å få ting gjort fordi a) han ikke sover om nettene og b) ungen skriker på dagtid også. Kompisen min er forøvrig også i risikosonen, så å dra for å jobbe et annet sted er uaktuelt. 
Hva kan man gjøre i en sånn sak? Han skjønner jo at dette er hardt for foreldrene også. 
Tilleggsinformasjon: Før babyen kom så festet de samme naboene naboene mye. Da ble han holdt våken av dunking, sex, synging og skriking. Ganske tett opp til babyen kom. 

tips? 

Anonymkode: be4b3...9f3

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å hvordan de var før de fikk en baby har da ikke noe å si for denne saken hvor det er en baby med div utfordringer 

Anonymkode: 65af1...b2a

• Liker 26
Skrevet

Det er ingenting han kan gjøre. 

Anonymkode: abd0a...b78

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ingenting han kan gjøre. 

Anonymkode: abd0a...b78

Joda. Han kan skaffe seg noe å putte i ørene 

Anonymkode: 65af1...b2a

• Liker 19
Skrevet

Han får ikke gjort noe annet enn å flytte eller bruke hørselsvern. De kan ikke mute en baby. Kanskje ungen har kolikk

Anonymkode: 61883...0c0

• Liker 19
Skrevet

Meld foreldrene til barnevernet og gi de kopi av lydopptaket. Det er ikke alltid man som nabo vet hvorfor barnet skriker.

Anonymkode: a76b8...674

• Liker 7
Skrevet

Jeg ville tatt en anonym telefon til barnevernet og forklart det du skriver her og hørt hva de mener om saken. Festing og støy med høygravid kvinne i huset er ikke normalt, ei heller et barn som skriker 24/7. 

Anonymkode: b1a4c...c6b

• Liker 30
Skrevet

Flytt til en enebolig på landet uten naboer. 

Anonymkode: e5480...cbd

• Liker 12
Skrevet

Det går nok over, bare å være tålmodig. Syns mest synd på baby jeg.

• Liker 10
Skrevet

For øvrig har vi selv flyttet etter å ha hatt to slike barn overfor oss. Det er en helt annen verden nå!

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ville tatt en anonym telefon til barnevernet og forklart det du skriver her og hørt hva de mener om saken. Festing og støy med høygravid kvinne i huset er ikke normalt, ei heller et barn som skriker 24/7. 

Kolikk kalles det. Kjære vene.

Anonymkode: 404cc...4f9

• Liker 33
Skrevet

Naboungen har skreket hver natt omtrent siden han ble født, han er 2 nå.. Vi kan ikke sove med vinduet åpent på soverommet pga bråket, men det er ikke så mye man kan gjøre. Vi har selv et barn som i perioder sover veldig dårlig, da er det ekstra kjipt å bli vekket av en annen unge når du endelig kan sove

Anonymkode: 06ff0...00c

• Liker 6
Skrevet

De fleste fester og styrer før de får barn så dette var en unødvendig opplysning. Og babyer gråter mye. Noen mer enn andre pga kolikk f.eks. Og det får man ikke gjort noe med. Dersom han er bekymret kan han jo kontakte disse foreldrene da. Ellers må han bare ta på seg hørselvern og slutte å surke.

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Meld foreldrene til barnevernet og gi de kopi av lydopptaket. Det er ikke alltid man som nabo vet hvorfor barnet skriker.

🙄

Anonymkode: 2b310...fe0

• Liker 12
Skrevet
CaramelDevil skrev (3 timer siden):

De fleste fester og styrer før de får barn så dette var en unødvendig opplysning. Og babyer gråter mye. Noen mer enn andre pga kolikk f.eks. Og det får man ikke gjort noe med. Dersom han er bekymret kan han jo kontakte disse foreldrene da. Ellers må han bare ta på seg hørselvern og slutte å surke.

Feste,synge,skrike og rope når man er gravid er IKKE normalt nei!

Anonymkode: 66742...5a7

• Liker 14
Skrevet
CaramelDevil skrev (3 timer siden):

Gjør de? Har virkelig levd livet, men aldri festet og styrt på over lengre periode, så det er til sjenanse for naboer. Det kalles mindre intelligente mennesker fra dårlige kår. 

Anonymkode: 8ffad...8b0

• Liker 8
Skrevet

Hadde sånne naboer. Babyen skrek i fire timer i skrekk mens foreldrene tydeligvis sov eller gav blaffen. De hadde vindu åpent, og vi hørte da mora gikk inn, at hu kjefta på ungen for å skrike... Det gikk nesten ett år før det var ei natt at ungen hylskrek hele natta uten å få noen trøst eller noe. Ringte bv men tror ikke de gjorde noe.

Anonymkode: 5add4...297

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Blir helt skremt av å lese her inne, jeg. 

Anonymkode: d37ad...dae

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Blir helt skremt av å lese her inne, jeg. 

Anonymkode: d37ad...dae

JEG blir mer skremt av å høre om at de har festet som rallare helt inntil barnet ble født, og den lille nå gråter dag og natt. Det ville ihvertfall gjort MEG bekymret. Og er man bekymret, så melder man, det er derfor vi har et barnevern i Norge. Det er ikke ts og kameratens jobb å leke bekymrede hjelpere for naboen, det er barnevernets jobb. 

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...