Gå til innhold

Hvor mye ville dere brukt på lørdagsgodt til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Mine fikk 50 kr hver, men det er noen år siden nå. Nå har jeg dessuten så rare barn at de gjerne valgte å kjøpe oliven, agurk, små tomater og lignende. Det var derfor ikke alltid så viktig for meg å telle på kronene. 

Jeg har forøvrig ikke noe oppskrift på hvordan man får til slikt, for de ble bare skapt slikt. Det er ikke min fortjeneste. 😄

Endret av Trolltunge
Skrevet

Kjøper smågodt for ca 70 kr+ en stor melkesjokolade og chips til oss 5 i familien på deling. Alle blir fornøyde og Får nok godteri!

Skrevet

Skal de kjøpe lørdagsgodt så de har ut året?? 

Galskap å gi unger 100 kr til godterier. 

Skrevet

100 kr til godteri er altfor mye etter min mening. Vår 10 åring får 50 kr hver helg, han kjøper som regel godteri for noe og sparer resten. 6 åringen får velge seg noe på butikken, men alltid under 50 kr. 

Anonymkode: d5df5...fc6

Skrevet

100 kr pr helg bruker mitt barn

Anonymkode: 10ef7...64f

Skrevet

Vi er ikke noe bedre enn andre. Men det er sykt det som skrives her. Ikke rart vi blir feitere og feitere i Norge. Før var det utelukkende brus og godteri på lørdager. Og da type en 0,33 liter brus og en sjokolade størrelse Troika eller 50g melkesjokolade. Eller 100g smågodt.

• Liker 2
Skrevet
Brunello skrev (2 minutter siden):

Vi er ikke noe bedre enn andre. Men det er sykt det som skrives her. Ikke rart vi blir feitere og feitere i Norge. Før var det utelukkende brus og godteri på lørdager. Og da type en 0,33 liter brus og en sjokolade størrelse Troika eller 50g melkesjokolade. Eller 100g smågodt.

Enig med deg. 

Anonymkode: d5df5...fc6

Skrevet
Trolltunge skrev (2 timer siden):

Mine fikk 50 kr hver, men det er noen år siden nå. Nå har jeg dessuten så rare barn at de gjerne valgte å kjøpe oliven, agurk, små tomater og lignende. Det var derfor ikke alltid så viktig for meg å telle på kronene. 

Jeg har forøvrig ikke noe oppskrift på hvordan man får til slikt, for de ble bare skapt slikt. Det er ikke min fortjeneste. 😄

Jeg var sånn jeg også, valgte oftest agurk til lørdagsgodt, og hadde det eksistert fancy ting som cherrytomater i butikkene hadde jeg vært i himmelen! 😄 Broren min pleide å velge blomkål. 

(Det skal sies at jeg begynte å få lyst på godteri med en gang jeg flytta ut og fikk et kosthold hvor grønnsaker ble prioritert høyere enn foreldrene mine hadde råd til å gjøre.)

Anonymkode: 88b64...eea

Skrevet

25 kr til eget godteri. Så serverer jeg gjerne is, kake eller dessert i tillegg felles 

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg var sånn jeg også, valgte oftest agurk til lørdagsgodt, og hadde det eksistert fancy ting som cherrytomater i butikkene hadde jeg vært i himmelen! 😄 Broren min pleide å velge blomkål. 

(Det skal sies at jeg begynte å få lyst på godteri med en gang jeg flytta ut og fikk et kosthold hvor grønnsaker ble prioritert høyere enn foreldrene mine hadde råd til å gjøre.)

Anonymkode: 88b64...eea

Mine har grønnsaker tilgjengelig, men vi hadde dårligere råd tidligere, så de fikk ikke spise det til snacks stadig. Jeg prøvde iallefall å holde tilbake såpass at vi hadde til tilbehør til middagen. Å bare gafle i seg en hel agurk for eksempel var derfor snacks for dem. 

Husker min mor var rimelig frustrert når vi var på hytta innimellom, og alt til salater var borte. Hun var ikke vant til å måtte gi beskjed om restriksjoner på slike ting. 😆

Jeg må fremdeles gi beskjed om at de må la det være igjen til tilbehør til middag. De prøver å respektere det, men det hender... 

Gutten spiser nå gjerne godteri også, i tillegg til at han forsyner seg grovt av grønnsaker, men jenta er fremdeles "rar". Litt lakris kanskje, men ellers heller oliven og grønnsaker. 

Ja ananasbokser må jeg også gjemme, om jeg vil ha en slik tilgjengelig til noe. 

Tror det er byttinger. Jeg ELSKER sjokolade! ♥️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...