Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis det f. eks. skal være ro kl. 23, når er det da etisk akseptabelt å flippe av strømmen? 

Anonymkode: 603e0...ba1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh, nei? Ring politiet.

Anonymkode: 279cc...0de

• Liker 18
Gjest Blondie65
Skrevet

Hvorfor mener du det er greit å gjøre dette? Har du tatt opp problemet med naboen? Noe så enkelt som en utskrift av ordensreglementet med gjeldende paragraf gulet ut i postkassen og en lite notat om at vi som bor ved siden av ønsker nattero, f.eks.? Og hvis de ikke bryr seg så kontakter du styret med en formell klage slik at de kan ta affære.

Det er ikke OK å flippe strømmen.

Skrevet (endret)

.

Endret av tussi680
Skrevet
Blondie65 skrev (Akkurat nå):

Hvorfor mener du det er greit å gjøre dette? Har du tatt opp problemet med naboen? Noe så enkelt som en utskrift av ordensreglementet med gjeldende paragraf gulet ut i postkassen og en lite notat om at vi som bor ved siden av ønsker nattero, f.eks.? Og hvis de ikke bryr seg så kontakter du styret med en formell klage slik at de kan ta affære.

Det er ikke OK å flippe strømmen.

Vi har gjort det en gang og da svarte naboen med «fuck you!». Deilig. Styret ble informert, men de kunne ikke bry seg mindre. De sa at vi bare måtte ringe politiet hvis det var noe. 

Anonymkode: f4047...ba6

Skrevet

Aldri.

Anonymkode: 3ce8b...ec5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvis det f. eks. skal være ro kl. 23, når er det da etisk akseptabelt å flippe av strømmen? 

Anonymkode: 603e0...ba1

23:15 og utover. 

Da fikk de 15min. extra å roe seg ned.

Anonymkode: c0c93...185

Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har gjort det en gang og da svarte naboen med «fuck you!». Deilig. Styret ble informert, men de kunne ikke bry seg mindre. De sa at vi bare måtte ringe politiet hvis det var noe. 

Anonymkode: f4047...ba6

Jeg har som styreleder gjort det en gang også. Da hadde vi prøvd å kontakte denne naboen i dagesvis. Vi stod ved sikringsskapet da vedkommende kom ned for å sjekke. Dette var for øvrig tidlig ettermiddag og vedkommende hadde hemningsløs høy musikk på slik at det ikke gikk an å gjøre noe i boligene ved siden av. 

Skrevet

Når ble selvtekt lovlig? 

Anonymkode: 50b3c...ce0

• Liker 9
Skrevet

Aldri greit. Dette er ikke veien å gå for å løse et problem - er jo bare tåpelig å ta strømmen. 

Anonymkode: 4897d...eea

• Liker 4
Skrevet

Aldri. Ring politiet

• Liker 4
Gjest Blondie65
Skrevet

Og ja - 23:05 hadde jeg ringt politiet. Og det hadde jeg fortsatt med kl 23:05 hver eneste dag dette foregikk til det ble reaksjon.

Skrevet

Du har aldri lov til å gjøre det. Du rignet politiet, ingenting annet. 

Anonymkode: 29a12...97a

• Liker 1
Skrevet

Helt greit. Har ikke lengre tålmodighet med slike bråkebøtter. Du kan jo be de om å dempe seg først, men om de ikke gjør det er det bare å ta sikringen. Politiet burde slippe å dra ut på slike oppdrag. 

Anonymkode: 732fe...cfb

• Liker 1
Skrevet

Ikke som første løsning. Har du derimot klaget til personen gjentatte ganger over en lengre periode uten at personen har tatt hintet er det bare å kjøre på.

Anonymkode: 1edc8...557

• Liker 2
Skrevet

Jeg gjorde det flere ganger for endel år siden. Det flyttet inn en "bimbo" i etasjen over meg og hun hadde vorspiel, fest og nachspiel hver eneste j.... helg, og ofte på ukedager også. Sinnsykt høyt volum på musikken, og hyling og skråling i oppgangen. Jeg sa i fra mange, mange ganger. Hun ga blaffen i klager. 

Så fortalte en annen nabo at bimboen hadde vært på døra hennes for å låne nøkkel til sikringsskapet, fordi bimboen selv ikke hadde nøkkel. 

Da var egentlig problemet løst. Jeg åpnet sikringskapet og tok sikringene. Da ble det stille. Hver gang. :hoppe:

Det gikk ikke lang tid før hun flyttet. 

Anonymkode: e49ed...f69

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg gjorde det flere ganger for endel år siden. Det flyttet inn en "bimbo" i etasjen over meg og hun hadde vorspiel, fest og nachspiel hver eneste j.... helg, og ofte på ukedager også. Sinnsykt høyt volum på musikken, og hyling og skråling i oppgangen. Jeg sa i fra mange, mange ganger. Hun ga blaffen i klager. 

Så fortalte en annen nabo at bimboen hadde vært på døra hennes for å låne nøkkel til sikringsskapet, fordi bimboen selv ikke hadde nøkkel. 

Da var egentlig problemet løst. Jeg åpnet sikringskapet og tok sikringene. Da ble det stille. Hver gang. :hoppe:

Det gikk ikke lang tid før hun flyttet. 

Anonymkode: e49ed...f69

Helgedager er også ukedager. 

• Liker 1
Skrevet

Du starter ikke med å ta strømmen. Det skal ha gått veldig langt, og flere andre muligheter bør være prøvd før du tar strømmen til folk.

• Liker 2
Skrevet

Du skal nå selvfølgelig ikke ta strømmen. Det kan fort bli kaldt midt på natta. Du ringer politiet 23:05 dersom du har gitt leietakeren en advarsel om at politiet kommer på døra dersom vedkommende ikke skjerper seg!

Skrevet

Skal styret gjøre noe, må du sende inn en skriftlig klage der du signerer med ditt navn. En anonym klage er ikke godkjent. Vil også anbefale å ringe politiet også. Får en beboer x-antall skriftlige varsler i fra styret, kan vedkommende kastes ut, eier vedkommende leiligheten, blir den tvangssolgt.

Les reglene i ditt borettslag, om du ikke er fornøyd med styret, meld frivillig til å sitte i styret under neste styremøte.  

Anonymkode: d3be4...5fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...