AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #1 Skrevet 23. januar 2021 Jeg skulle smelte noe i vannbad, og før jeg vet ord av det, sitter min beste bakbolle bom fast i min mest brukte kasserolle. Jeg har prøvd å ha isvann i den øverste mens den nederste står i varmvann, har prøvd å olje der de møtes, har prøvd å rive og slite. Noen som har noe forslag til hva jeg kan gjøre for å skille disse to? Anonymkode: 26efc...678
Brunhilde Skrevet 23. januar 2021 #2 Skrevet 23. januar 2021 Det kan høres ut som om det har blitt vakum der, klarer du å lirke ned noe veldig tynt mellom gryte og bolle som kan løsne det? Jeg tenker som når man lirker en skje under kanten på et gjenstridig lokk så vakumet slipper. 1
Ze.Xhx Skrevet 23. januar 2021 #3 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skulle smelte noe i vannbad, og før jeg vet ord av det, sitter min beste bakbolle bom fast i min mest brukte kasserolle. Jeg har prøvd å ha isvann i den øverste mens den nederste står i varmvann, har prøvd å olje der de møtes, har prøvd å rive og slite. Noen som har noe forslag til hva jeg kan gjøre for å skille disse to? Anonymkode: 26efc...678 Varm opp og skill dem. Hvis du lufta inni bollen blir varmet opp øker trykket og utligner vakumet.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #4 Skrevet 23. januar 2021 Brunhilde skrev (24 minutter siden): Det kan høres ut som om det har blitt vakum der, klarer du å lirke ned noe veldig tynt mellom gryte og bolle som kan løsne det? Jeg tenker som når man lirker en skje under kanten på et gjenstridig lokk så vakumet slipper. Jeg skal prøve! Ze.Xhx skrev (22 minutter siden): Varm opp og skill dem. Hvis du lufta inni bollen blir varmet opp øker trykket og utligner vakumet. Jeg vurderte dette, men jeg ble faktisk redd det skulle bli en form for eksplosjon hvis trykket ble for høyt. Anonymkode: 26efc...678
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #5 Skrevet 23. januar 2021 Brunhilde skrev (41 minutter siden): Det kan høres ut som om det har blitt vakum der, klarer du å lirke ned noe veldig tynt mellom gryte og bolle som kan løsne det? Jeg tenker som når man lirker en skje under kanten på et gjenstridig lokk så vakumet slipper. Du er min helt! Jeg trodde ingenting skulle kunne komme mellom der, men en sylskarp kant av et kjøkkenredskap kom akkurat langt nok inn til at jeg hørte en lyd, og etter en del sekunder løsnet det ❤️ Anonymkode: 26efc...678
Brunhilde Skrevet 24. januar 2021 #6 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Du er min helt! Jeg trodde ingenting skulle kunne komme mellom der, men en sylskarp kant av et kjøkkenredskap kom akkurat langt nok inn til at jeg hørte en lyd, og etter en del sekunder løsnet det ❤️ Anonymkode: 26efc...678 Så bra. Glad jeg kunne bidra til å "redde" favorittbakebollen. 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå