AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #1 Skrevet 23. januar 2021 Jeg har en (vennskapelig) diskusjon med venninnen min. Saken er at jeg er en av dem som "alltid" er tidlig ute, gjerne 5 - 10 min., når vi skal møtes ute på kafé o.l. Venninnen min er som regel presis, noen få ganger litt sen, men aldri mye. Hun mener imidlertid at det er "dårlig gjort" av meg å være tidlig ute, fordi hun vet at jeg venter, og blir stresset av det. Det skal sies at jeg aldri har sagt at jeg synes det er kjip å vente (for det synes jeg ikke, og jeg skjønner jo at det er min "skyld"), og hvis jeg skal hjem til henne, går jeg som regel en ekstra runde for å møte presist hvis vi har avtalt et bestemt tidspunkt. Dette er ikke et stort problem, altså, men vil gjerne ha noen synspunkter: Er det rimelig å blir irritert på venner som er kronisk tidlig ute, gitt at de ikke klager? Anonymkode: 0cfce...303
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #2 Skrevet 23. januar 2021 Hvis hun spør om du har ventet lenge så kan du bare si, nei, jeg kom akkurat. 😊 Jeg er også alltid tidlig ute, men forteller ikke alltid hvor tidlig ute jeg faktisk var. Anonymkode: 867f9...19f 3
Gjest ti10 Skrevet 23. januar 2021 #3 Skrevet 23. januar 2021 Nei, det er hennes problem, så lenge du ikke står der med stoppeklokke og kjefter når hun kommer.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #4 Skrevet 23. januar 2021 Nei, det er hennes problem Anonymkode: 4c4c2...acb 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #5 Skrevet 23. januar 2021 Ja, jeg blir stresset når jeg vet at noen venter på meg. Ville ikke ha sendt melding om at du er der 10 min for tidlig, eller sagt i etterkant hvor lenge du har ventet. Da slipper hun å føle at du har ventet på henne, og du slipper å føle at det er et problem å komme tidlig. Anonymkode: 4ebeb...5fb 3
Mezzosoprena Skrevet 23. januar 2021 #6 Skrevet 23. januar 2021 Nei, jeg synes ikke at det er rimelig å bli stresset fordi andre er tidlig ute - det ditt "problem"/valg at du alltid må vente, og hennes problem hvis hun blir stresset av dette. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå