Gjest Gjest Skrevet 15. august 2005 #1 Skrevet 15. august 2005 Min far har fått en faktura fra et eller annet telesexselskap som helt åpenlyst er feil da det er ringt på en dato da han var i Danmark. Det var kun jeg og mannen min som hadde tilgang til huset og vi var på hytta den datoen. Pappa har bekreftelse på at han har leid sommerhus i Danmark så den kunne vi jo evt. fakset selskapet, hvordan går vi frem for å få de til å slette fakturaen?
Gjest Gjest_ellen_* Skrevet 15. august 2005 #2 Skrevet 15. august 2005 Skriv først en klage/redegjørelse for saken. Send den rekomandert. Om ikke det holder, så kontakt forbrukerombudet.
14062003 Skrevet 15. august 2005 #3 Skrevet 15. august 2005 Dersom du går inn på sidene til Forbrukerombudet og/eller Forbrukerrådet, har de flere artikler og maler for hvordan du takler en slik faktura. www.forbrukerradet.no www.forbrukerombudet.no Forbrukerrådet har med kjøpte varer/tjenester (Forbrukerkjøpsloven) å gjøre. Forbrukerombudet har med markedsføring å gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2005 #4 Skrevet 15. august 2005 Skal det sendes til Oslo Creditservice som står som CO? Finner ingen adresse til Tele6 Europe.
14062003 Skrevet 15. august 2005 #5 Skrevet 15. august 2005 Bare ikke Bryn Creditservice har tatt over Bryn Creditservice. De fikk nemlig påpakk av noe slag av Forbrukerombudet (og måtte legge ned)! Send til alle du kan klare å karre opp en adresse til - som er relevante. Heller en for mye enn en for lite. Og du, klag på alt på en gang. Så slipper du å klage og bevise i ørti omganger...
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2005 #6 Skrevet 19. august 2005 Vi har nå sendt et brev til dette selskapet hvor vi benekter at han kan ha benyttet seg av tjenestene, men så ba vi om spesifisert faktura fra Telenor og der står det oppført en hel haug med teletorgsamtaler, hvordan er dette mulig? Han var ikke hjemme da dette skjedde. Er det mulig for andre å "hacke" telefonlinjer og få dette til?
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2005 #7 Skrevet 19. august 2005 Vi har nå sendt et brev til dette selskapet hvor vi benekter at han kan ha benyttet seg av tjenestene, men så ba vi om spesifisert faktura fra Telenor og der står det oppført en hel haug med teletorgsamtaler, hvordan er dette mulig? Han var ikke hjemme da dette skjedde. Er det mulig for andre å "hacke" telefonlinjer og få dette til? ← Det er det nok sikkert noen som er flinke nok til å gjøre. Si fra til Telenor og, dere skal ikke betale for noe dere ikke har ringt.
Superlammet Skrevet 21. august 2005 #8 Skrevet 21. august 2005 Opplevde det samme selv en gang. Eneste glippen var at jeg var i militæret på den tiden og kunne umulig vært hjemme på det angitte tidspunktet. Ringte inn (IKKE telesextelefonen altså) og fortalte dette til dem, samtidig som jeg opplyste at dersom ejg fikk noe mer i poste fra dem som var like skandaløst som dette ville de få høre fra min advokat neste gang. Det hjalp.
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2005 #9 Skrevet 21. august 2005 Hvorfor ikke bare krype til korset og betale for det du har brukt?
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #10 Skrevet 3. mai 2006 Men har de faktisk lov å fakturere på dette viset, trodde slike teletjenester skulle faktureres direkte på telefonregningen, og ikke sendes på egen faktura i ettertid. Dersom man da ringer med f.eks. kontantkort og i god tro tror man har gjort opp for seg, så er det smertelig å måtte få en slik faktura i posten. Er det lov?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå