Gå til innhold

Madrass: Ikea eller Jysk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke erfaringer har dere? Har en super kontinental fra Jensen nå, men må dessverre bytte den ut pga plassmangel og skal kjøpe en rimeligere springfjær madrass + overmadrass. Hva anbefaler dere? Er IKEA bedre enn Jysk?

Gjerne tips med varenavn :) 

Anonymkode: 89437...1e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Pest eller kolera? Kjøp en til 30000,da snakker vi.

Anonymkode: 366f6...d78

Og på hvilken måte hjalp dette TS når vedkommende spør om en rimelig madrass? 

Har ingen erfaring med Jysk, TS, men er fornøyd med de fra IKEA.

Anonymkode: 7b162...67a

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Pest eller kolera? Kjøp en til 30000,da snakker vi.

Takk for null hjelp.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er fornøyd med både IKEA og JYSK. (Liker harde madrasser.)

Anonymkode: a6c47...da7

• Liker 2
Skrevet

Ikea har byttegaranti på sine madrasser. Prøv de og evt bytt inne 90 dager. Har akkurat gjort dette selv. Veldig enkelt. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun spør om erfaringer og anbefalinger😊

Hun spør om jysk eller IKEA, ingenting annet. Så neste gang får du lese hi litt bedre før du svarer. 

• Liker 3
Skrevet

Wellpur overmadrass fra jysk er bra. Fikk best i test for en tid tilbake også. Det er bra madrasser på jysk, men ikke de ta billigste ser. Har hatt noen ikea madrasser som har skuffet stort. Ba om mykeste overmadrass sist, og de  var ikkenoe myk. Skikkelig dårlig. Glad i ikea, men ikke madrasser der

Anonymkode: 2c42f...178

Skrevet

Jeg synes Ikea er mye bedre. Har hatt mange forskjellige fra både Ikea og Jysk, og synes Jysk sine er for harde. 

Anonymkode: 3a9d2...4f9

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Wellpur overmadrass fra jysk er bra. Fikk best i test for en tid tilbake også. Det er bra madrasser på jysk, men ikke de ta billigste ser. Har hatt noen ikea madrasser som har skuffet stort. Ba om mykeste overmadrass sist, og de  var ikkenoe myk. Skikkelig dårlig. Glad i ikea, men ikke madrasser der

Anonymkode: 2c42f...178

Takk for svar! Den er den som er litt «tempur» aktig? Former seg etter kroppen? H det ganske kaldt på soverom, vil ikke den bli hardere da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Og på hvilken måte hjalp dette TS når vedkommende spør om en rimelig madrass? 

Har ingen erfaring med Jysk, TS, men er fornøyd med de fra IKEA.

Hvilken sort? :)

Skrevet

Har hatt madrass fra begge, i det rimeligere sjiktet, helt fine til den prisen. Ville reist dit (når du kan) for å prøveligge madrasser og se hvem du liker best. Jeg endte opp med en medium hard madrass fra ikea sist, selv om jeg alltid har tenkt jeg liker myke madrasser. Men den var så god å legge seg på, kjentes helt riktig ut. Så se deg ut et budsjett, og prøv alle typer madrasser innenfor den prisen :) 

Anonymkode: b9432...236

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har hatt madrass fra begge, i det rimeligere sjiktet, helt fine til den prisen. Ville reist dit (når du kan) for å prøveligge madrasser og se hvem du liker best. Jeg endte opp med en medium hard madrass fra ikea sist, selv om jeg alltid har tenkt jeg liker myke madrasser. Men den var så god å legge seg på, kjentes helt riktig ut. Så se deg ut et budsjett, og prøv alle typer madrasser innenfor den prisen :) 

Anonymkode: b9432...236

Så snill du er som svarer :) tusen takk. Må nok bestille på nett uten å prøve (bor på landet).

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Takk for svar! Den er den som er litt «tempur» aktig? Former seg etter kroppen? H det ganske kaldt på soverom, vil ikke den bli hardere da?

Like myk uansett tempereratur. Vi sover med verandadøra åpen hele året helt til det kryper mot -10 

Jeg elsker å legge meg på wellpoor men blir veldig stiv etter en natt så vi må bytte den ut i en vanlig overmadrass. Har hatt vår i 18.mnd. 

Anonymkode: 52f31...6e0

Skrevet

Jysk sine madrasser er litt hardere, men etter to år blir den mykere og mykere. Veldig fornøyd med senga 😊

Anonymkode: 50f0e...a46

Skrevet

Har hatt Jensen og en annen type - wonderland, men har nå madrass fra Ikea og overmadrass fra Jysk. Overmadrassen fra Ikea var tung. Har hard madrass og vanlig overmadrass, kan fint sove tolv timer uten å få vondt i ryggen. Tok meg ikke råd til en Jensen for jeg hadde tidligere god erfaring med rammemadrass fra Ikea. 

Skrevet

Har ganske rimelige rammemadrasser fra IKEA, 2*90cm, med en av de litt bedre overmadrassene fra samme firma (tror det er Sauland den heter). 

Veldig fornøyd iallefall 👍

Anonymkode: dda53...a12

Skrevet

Mener å huske at Ikea har svenske mål på madrasser, dyner og puter?!

mens Jysk har norske mål på dette.

Så for å gjøre det enklere å kjøpe laken, sengetøy etc, ville eg gått på Jysk. Smda kan du handle laken hvor som helst etterpå....

Anonymkode: 2f9ad...8d5

Skrevet

Smda = så da🤪

Anonymkode: 2f9ad...8d5

• 3 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Drar opp denne igjen....hatt min IKEA i snart 10år, veldig fornøyd med den :) 

Anonymkode: 725a9...f38

Skrevet

Veldig fornøyd med jysk sine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...