Gå til innhold

Cancel-culture

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare jeg syns det her er helt på trynet?

Syns det rett og slett er fælt at andre blir hengt ut og trakassert for sin fortid, som de ikke kan forandre. 

I tillegg hjelper det ikke å be om unnskyldning og de blir møtt med hets, vold og mye forferdelige ting.

Har både sett CC i USA og i Norge, hvor de går ut med navn og graver i deres fortid. HVORFOR ER DET SÅ JÆVLA VANSKELIG Å LA TING VÆRE FORTID? Folk forandrer seg og jeg syns det er forferdelig de må bøte resten av livet for det.

Hvorfor er det ingen lov mot dette her? Er det ingen som skjønner konsekvensene av dette? Det gagner ikke en eneste sjel å få folk sparket for sine tidligere handlinger, det øker bare frykt og enda mer hat.

Øker også et stort sosialt press, om at man er nødt til å ta sånne handlinger, for å ikke selv bli «cancelled».

Anonymkode: cf674...93c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er greit at feks overgrep mot barn kommer opp uansett hvor mange år det er siden det skjedde. 
men at en person har en fartsbot eller var dritings i syden for lenge siden er bare tull å dra fram.

Anonymkode: 558fb...592

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er greit at feks overgrep mot barn kommer opp uansett hvor mange år det er siden det skjedde. 
men at en person har en fartsbot eller var dritings i syden for lenge siden er bare tull å dra fram.

Anonymkode: 558fb...592

Da er saken en annen en. Er det fare for at det skjer igjen, så er jeg fullt enig i at det burde være et eget register, men jeg støtter ikke de som blir hengt ut fordi noen har blitt krenka for hvordan noen har kledd seg, eller har sagt i fortiden.

TS

Anonymkode: cf674...93c

Skrevet

I 99% av tilfellene er det idioti.

• Liker 1
Skrevet

Det jeg ikke skjønner at det i det hele tatt er noen som bryr seg om hva noen få kjerringer med rosa hår og nese-piercing mener. Hvor mange slike har vi i Norge? Noen hundre?

Anonymkode: adca7...ede

Skrevet

Det er greit å grave i noen tilfeller, der man kan peke på et gjentagende mønster av en spesifikk atferd som er relevant for en posisjon vedkommede er i. Spesielt dersom måten de opptrer på i nåtiden viser at de ikke har forandret seg.

Men, ofte er det snakk om å finne noe negativt en person man ikke liker gjorde en gang for lenge siden, og kanskje til og med har beklaget siden da, og trekke det frem som et bevis på at vedkommede fortjener å miste jobben eller hva det måtte være.

Mennesker er i stadig utvikling, og det må være lov å forbedre seg.

Anonymkode: 7f403...987

Skrevet

Spørs hva de har gjort. 

Ellen Degenneres bør absolutt vært cancelled. 

Anonymkode: 5cc7b...2a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...