AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #1 Skrevet 23. januar 2021 Jeg trenger råd! Jeg er på leting etter en BH som gir løft, men samtidig er skåret slik at jeg ikke får dobbel-pupp etter 5 skritt. Jeg har en litt vanskelig størrelse, 75D. Alle BH’er jeg kjøper så går jeg konstant og stapper dobbel-puppene i en kjapp bevegelse i håp om at ingen ser meg....jeg håper det finnes BH’er for meg på kjede butikkene, jeg har ikke råd til BH’er fra spesialbutikker til tusenlappen eller mer... De må helst ha spiler, føler ikke jeg får løften jeg trenger uten spiler. Anonymkode: 51fdf...ae0
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #2 Skrevet 23. januar 2021 Har du blitt målt på spesialbutikk? For du skal ikke få dobbeltpupp om du har riktig cup. Høres ut som at du må opp i større cup, og kanskje ned i omkretsen Båndet under skal sitte stramt, du skal bare få 2-3 fingre under mellom bhen og huden, og cupen skal dekke puppene. Du trenger ikke kjøpe mange bh-er på spesialbutikk, men det kan være verd å bli målt og kanskje kjøpe én god (de rimeligste er nede i 4-500) for å vite hva du egentlig har i størrelse, og så kan du handle på nett videre Anonymkode: 8d977...c6e 6
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #3 Skrevet 23. januar 2021 Du må prøve ulike modeller. Hvilke har du prøvd? Balconette er ofte fin for våre størrelser. Anonymkode: 568be...5ff
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #4 Skrevet 23. januar 2021 Anbefaler feks Fantasie (change har av og til noen modeller, fås også på zalando og underverker.no). Se også etter salg på Primadonna. Ut fra det du beskriver bruker du feil størrelse (prøv å gå opp en cup eller to) eller feil snitt (prøv balconette som anbefalt over, eller i det minste noe som ikke går langt ned i midten). Jeg trodde også jeg var omtrent 75D, men etter å ha brukt masse penger og prøvd meg gjennom mye har jeg endt opp med 65-70 FF-G. Hvis du kjøper noen som er gode og skikkelige blir det billigere i lengden! Anonymkode: 53359...84f 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #5 Skrevet 23. januar 2021 Har prøvd så mange! Balconette har jeg forsøkt og de fleste ender med dobbel-pupp, men gir god løft. Allikevel så er det så utrolig stygt med dobbelpupp, jeg får helt angst! Har blitt målt en gang på spesialbutikk, men det var til amme-BH, og måtte da ha J-cup! Så den målingen er nå utdatert. Jeg kjøpte en amme-bh på salg på denne butikken, kostet 400,- på -70%, men den var utrolig god. Det er også en 2,5 timers kjøretur til nærmeste spesialbutikk, så håper KappAhl eller Cubus har noe som kan funke for meg. Men det ser dårlig ut. Anonymkode: 51fdf...ae0
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #6 Skrevet 23. januar 2021 Jeg og vil spørre om du er blitt målt skikkelig? For det er mange, jeg mener virkelig mange kvinner som går rundt og tror de er en størrelse, men så er dette feil, og de ender opp meg problemer som du beskriver. For om du har riktig størrelse, så skal den sitte fint uten problem. Anonymkode: 06cb0...16c 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #7 Skrevet 23. januar 2021 Siden du har lang vei til spesialbutikk kan du prøve å måle deg selv og sjekke mot en tabell (finnes flere på nettet). Så tar du utgangspunkt i den størrelsen og prøver noen med mindre omkrets/større cup/flere BH-typer. Anonymkode: bfb02...033
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #8 Skrevet 23. januar 2021 Jag måler meg selv før jeg går på spesialbutikk ( change ) . Har opplevd flere ganger at hvis eg lar betjeningen måle meg så gir de meg en størrelse hvor cupen er 2-3 ganger for stor slik at jeg ender opp med hulrom øverst i skålen og ett par cm ekstra stoff mellom nederste del av brystet og bøylen, så jeg lar meg ikke måle av de ansatte mer ( har hørt fra ganske mange at change ofte gir for stor cup ). Anonymkode: 6ac10...a4b
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #9 Skrevet 23. januar 2021 Bestill femti forskjellige BH-er hos Zalando og så prøver du dem alle sammen i ro og fred hjemme. Og så noterer du deg hvilke størrelser og passformer (og merker) som sitter godt på deg. Men se etter full coverage eller minimizer, du trenger en Bh med full cup (så ikke kjøp demi cup e.l.). Businessmodellen til Zalando er at folk skal kjøpe ørten forskjellige størrelser og prøve hjemme. Veldig greit. Anonymkode: 309fa...ce9 2
Perelandra Skrevet 23. januar 2021 #10 Skrevet 23. januar 2021 Hvis du får dobbeltpupper så bruker du trolig for liten cup-størrelse. Kanskje du også bruker BHer som er for utringet og ikke passer til din kropp. Selv foretrekker jeg BHer som går høyt opp og dekker hvert bryst. Jeg vil absolutt anbefale deg å ta turen til en undertøysbutikk. Besøk gjerne en selvstendig butikk som ikke er tilknyttet noen spesiell kjede siden de da vil ha flere ulike merker. 1
knulleGuden666 Skrevet 23. januar 2021 #11 Skrevet 23. januar 2021 Hva vil det si å ha dobbelpupp? Aldri hørt om dette før 😅 1
Perelandra Skrevet 23. januar 2021 #12 Skrevet 23. januar 2021 Galdhøpiggen skrev (3 minutter siden): Hva vil det si å ha dobbelpupp? Aldri hørt om dette før 😅 Det er når BH-cupen deler brystet og hvert bryst blir "dobbelt" sånn som dette: Det er typisk noe som skjer hvis cupen er for liten og brystet ikke får plass. 3
knulleGuden666 Skrevet 23. januar 2021 #13 Skrevet 23. januar 2021 Perelandra skrev (1 minutt siden): Det er når BH-cupen deler brystet og hvert bryst blir "dobbelt" sånn som dette: Det er typisk noe som skjer hvis cupen er for liten og brystet ikke får plass. Åja, da forstår jeg 👍
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #14 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Har prøvd så mange! Balconette har jeg forsøkt og de fleste ender med dobbel-pupp, men gir god løft. Allikevel så er det så utrolig stygt med dobbelpupp, jeg får helt angst! Har blitt målt en gang på spesialbutikk, men det var til amme-BH, og måtte da ha J-cup! Så den målingen er nå utdatert. Jeg kjøpte en amme-bh på salg på denne butikken, kostet 400,- på -70%, men den var utrolig god. Det er også en 2,5 timers kjøretur til nærmeste spesialbutikk, så håper KappAhl eller Cubus har noe som kan funke for meg. Men det ser dårlig ut. Anonymkode: 51fdf...ae0 Kan nesten garantere at du bruker for liten cup! Eller at du strammer stroppene for mye. Vanlig problem at man kompenserer for for stor vidde med å stramme stroppene, så blir det trangt for puppen og dobbeltpupp. Prøv denne, feks i 75F eller 70G. Stram rundt, at cupen føles litt stor, og behagelig løse stropper. At cupen føles for stor gjør ingen ting, da kan du bevege deg uten at puppen skvises ut i dobbelpupp. Stroppene skal ikke ta noe særlig med vekt, det skal brystbåndet. Anonymkode: 53359...84f
Gjest loveli Skrevet 24. januar 2021 #15 Skrevet 24. januar 2021 (endret) Høres ut som du bruker feil størrelse. Pass også på at du kjøper en BH med full cup, da er det mindre sjanse for at puppen hopper ut av skålen. Altså at cupen dekker store deler av puppen, ikke stopper midt på puppen. https://www.lindex.com/no/p/7222941-6793-beige-diva-t-shirt-bh https://www.lindex.com/no/p/7036409-6793-beige-love-t-skjorte-bh Eventuelt kan du kjøpe en BH med ekstra stoff som holder puppen på plass. https://www.lindex.com/no/p/8034902-7000-hvit-love-t-skjorte-bh Jeg anbefaler også å bli målt av en butikkansatt, de på Lindex skal vite hva de gjør og i prøverommet står det en størrelsesoversikt. Da jeg var rundt 19 trodde jeg at jeg brukte 80D, men ble målt i undertøysforretning og ble en 70F/G. Ikke kjøp slike, puppen din vil bli delt: https://www.lindex.com/no/p/7221885-80-svart-push-up-bh Endret 24. januar 2021 av loveli
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #16 Skrevet 24. januar 2021 loveli skrev (2 minutter siden): Høres ut som du bruker feil størrelse. Pass også på at du kjøper en BH med full cup, da er det mindre sjanse for at puppen hopper ut av skålen. Altså at cupen dekker store deler av puppen, ikke stopper midt på puppen. https://www.lindex.com/no/p/7222941-6793-beige-diva-t-shirt-bh https://www.lindex.com/no/p/7036409-6793-beige-love-t-skjorte-bh Eventuelt kan du kjøpe en BH med ekstra stoff som holder puppen på plass. https://www.lindex.com/no/p/8034902-7000-hvit-love-t-skjorte-bh Jeg anbefaler også å bli målt av en butikkansatt, de på Lindex skal vite hva de gjør og i prøverommet står det en størrelsesoversikt. Ikke kjøp slike, puppen din vil bli delt: https://www.lindex.com/no/p/7221885-80-svart-push-up-bh Jeg bruker BHer som ligner den siste her og jeg har aldri opplevd at puppen blir delt. Jeg bruker størrelse 70E. Anonymkode: bfb02...033
Gjest loveli Skrevet 24. januar 2021 #17 Skrevet 24. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg bruker BHer som ligner den siste her og jeg har aldri opplevd at puppen blir delt. Jeg bruker størrelse 70E. Anonymkode: bfb02...033 Men da har du nok fastere bryst enn TS. TS sier hun har brukt J-cup før og at denne størrelsen er feil nå. Ofte blir puppene slappere etter graviditet og amming og trenger å holdes mer på plass. Push-UP på litt slappe post-ammepupper er ikke spesielt pent eller praktisk. Endret 24. januar 2021 av loveli
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #18 Skrevet 24. januar 2021 Jeg har i mange år slitt med å finne riktig størrelse og gått rundt med dobbeltpupp. Bruker 80G. Var innom Change og ble målt og prøvde mange forskjellige modeller og kjøpte 4 stk på salg. Aldri vært mer fornøyd🙌 Anonymkode: 11075...f79
fiskennemo Skrevet 24. januar 2021 #19 Skrevet 24. januar 2021 Anbefaler deg å bli målt på nytt (går også an å gjøre det selv). Hunkemöller bhene er de beste som finnes! Ekstremt komfortable og fine.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #20 Skrevet 24. januar 2021 Er enig i at de må være litt løsere oppe for å unngå dobbel-pupp. Men mange av de BH’ene opplevde jeg at kanten oppe fikk en knekk etter en stund, og det er heller ikke fint. Det kan nok ha sammenheng med kvaliteten. Skulle nesten hatt romvesen-BH, sånn BH som dekker HELE puppen! 🤣 Post-amme-pupper er ikke lett å dekke til nei! 😅 Jeg er ganske slank, men alltid hatt for store pupper ifht kroppen min, skulle så ønske jeg hadde små sprett-pupper istedet. Et her å kjøpe topper når resten av meg er S, men rundt brystet er jeg L/XL. Må kanskje ned i omkrets og opp i cup. Men 70E og 70F er ikke lett å finne på kjedene...takk for tips alle sammen, må inn en tur på Zalando å se! Anonymkode: 51fdf...ae0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå