Gå til innhold

Amazon til Norge!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet mer om når Amazon endelig kommer til Norge? Jeg ser sinnsykt fram til å kunne shoppe ALT jeg trenger uten å måtte kjøre i timesvis og sette mine føtter på et kjøpesenter!
De har åpnet i Sverige og holder på å etablere et enormt lager der som jeg mener skal levere til hele Skandinavia.

Og til dere som mener det kommer til å ødelegge for norske fysiske butikker, vel nå er de nødt til å tenke nytt, få inn flere interessante varer og slutte med 4-5 gangen på ut-prisene sine! (Det finnes helt sikkert unntak, men norske butikker tar generelt sinnsyk avanse på de kjedelige importerte varene sine.)

Amazon er stor i USA, men fysiske butikker har ikke gått dukken pga dem der, så jeg mener det er frisk konkurranse samtidig som at livet blir så mye lettere for 90% av nordmenn som ikke bor 5 minutter unna et kjøpesenter! 
GO AMAZON! Norge venter!!

Anonymkode: ebdf3...815

• Liker 3
Skrevet

Serr?? Åhh så flott! Har hatt så lyst å handle på amazon, men frakten er så dyr fra USA, flott om de kommer hit!

Anonymkode: e7246...20b

Skrevet

Håper de aldri kommer hit. Et grusomt selskap som bedriver rovdrift på sine ansatte i tillegg til å bevisst undergrave og ødelegge for mindre bedrifter.

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Serr?? Åhh så flott! Har hatt så lyst å handle på amazon, men frakten er så dyr fra USA, flott om de kommer hit!

Anonymkode: e7246...20b

Du vet du bare kan bestille fra Amazon.co.uk ikke sant ?

frakten der fra er mye billigere.

• Liker 1
Skrevet
Nicathv skrev (2 minutter siden):

Håper de aldri kommer hit. Et grusomt selskap som bedriver rovdrift på sine ansatte i tillegg til å bevisst undergrave og ødelegge for mindre bedrifter.

I Norge må de følge arbeidsmiljøloven. 
Det finnes ikke i USA. 

Anonymkode: 9ed85...56c

• Liker 2
Skrevet

Huff. Jeg syns det er forkastelig at de kommer til Norge. Kjøp heller lokalt, miljøvennlig, og hold liv i de norske bransjene i stedet for å gi penger til et firma som sørger for ekstremt bruk, kast, og miljøsvineri. 

Anonymkode: 3041d...025

• Liker 7
Skrevet
Nicathv skrev (3 minutter siden):

Samme gjør Hennes&Mauritz! Men ser ikke at nordmenn handler mindre der av den grunn! Når Amazon kommer til Norge, må de følge norske regler for sine ansatte. 
ødelegge for norske butikker? Nei, norske butikker må stikke fingeren i jorda og fornye seg selv og øke utvalget av varer! Norske butikker er dinosaurer på vareutvalg. Amazon vil tvinge frem revolusjon! Så håper de kommer så fort som overhodet mulig!!!

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

I Norge må de følge arbeidsmiljøloven. 
Det finnes ikke i USA. 

Anonymkode: 9ed85...56c

Man kan komme seg unna med mye snusk her til lands også. F.eks er det omtrent en tredjedel av private bedrifter i Norge som ikke betaler ansatte deres lovpålagte overtidstillegg.

https://www.dn.no/arbeidsliv/arbeidstilsynet/monica-seem/overtid/over-en-tredjedel-av-undersokte-bedrifter-betaler-ikke-overtidstillegg/2-1-254507

Endret av Nicathv
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Huff. Jeg syns det er forkastelig at de kommer til Norge. Kjøp heller lokalt, miljøvennlig, og hold liv i de norske bransjene i stedet for å gi penger til et firma som sørger for ekstremt bruk, kast, og miljøsvineri. 

Å ha UTVALG er ikke miljøsvineri. Jeg tror ikke engang du aner hva som finnes der ute. Norge er molbo på varer! 

Skrevet
Aragorn ll Elessar skrev (4 minutter siden):

Du vet du bare kan bestille fra Amazon.co.uk ikke sant ?

frakten der fra er mye billigere.

90% sender ikke til Norge.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

90% sender ikke til Norge.

Har handlet på Amazon.co.uk siden 2006 og det er sjeldent jeg opplever at en vare ikke sendes til Norge.

Skrevet
Aragorn ll Elessar skrev (2 timer siden):

Har handlet på Amazon.co.uk siden 2006 og det er sjeldent jeg opplever at en vare ikke sendes til Norge.

Merkelig, jeg får alltid opp at det ikke kan sendes til min destinasjon. En sjelden gang får jeg kjøpt. Rart! Har handlet på eBay og Amazon siden 2003. I tillegg føler jeg at det er blitt verre, før kunne jeg handle mer fra Amazon, men de siste årene har det omtrent blitt umulig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Noen som vet mer om når Amazon endelig kommer til Norge? Jeg ser sinnsykt fram til å kunne shoppe ALT jeg trenger uten å måtte kjøre i timesvis og sette mine føtter på et kjøpesenter!
De har åpnet i Sverige og holder på å etablere et enormt lager der som jeg mener skal levere til hele Skandinavia.

Og til dere som mener det kommer til å ødelegge for norske fysiske butikker, vel nå er de nødt til å tenke nytt, få inn flere interessante varer og slutte med 4-5 gangen på ut-prisene sine! (Det finnes helt sikkert unntak, men norske butikker tar generelt sinnsyk avanse på de kjedelige importerte varene sine.)

Amazon er stor i USA, men fysiske butikker har ikke gått dukken pga dem der, så jeg mener det er frisk konkurranse samtidig som at livet blir så mye lettere for 90% av nordmenn som ikke bor 5 minutter unna et kjøpesenter! 
GO AMAZON! Norge venter!!

Ja, du håper selvsagt på et race-to-the bottom og skampriser , lave lønninger og utbytting for at du o'store kunde skal ha mer å velge I.  Barnearbeidere, rovdrift og folk i rennesteinen er ikke så farlig. Du elsker working poor og kan ikke få nok tilbud. 

Anonymkode: e6149...2ae

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, du håper selvsagt på et race-to-the bottom og skampriser , lave lønninger og utbytting for at du o'store kunde skal ha mer å velge I.  Barnearbeidere, rovdrift og folk i rennesteinen er ikke så farlig. Du elsker working poor og kan ikke få nok tilbud. 

Her dro vi alt under en kam gitt! 🤣 Hvis det er 100% etisk handelsbransje du er ute etter, så lever du i drømmeland! 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Regner forresten sterkt med at du er selvforsørgende og gror og oppdrar alt av din egen mat, og lager egne klær. Noe annet så er posten din selvutslettende. 

• Liker 3
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Å ha UTVALG er ikke miljøsvineri. Jeg tror ikke engang du aner hva som finnes der ute. Norge er molbo på varer! 

At jeg velger å handle lokalt betyr ikke at jeg ikke vet hva utvalg er :) men jeg velger å leve et enklere liv, uten jaget på at alt må være bedre enn naboens ting og tanken om at man alltid må ha ulike antrekk til nye anledninger. Jo, utvalg er miljøsvineri, for det har blitt brukt ressurser til å skape ting.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

At jeg velger å handle lokalt betyr ikke at jeg ikke vet hva utvalg er :) men jeg velger å leve et enklere liv, uten jaget på at alt må være bedre enn naboens ting og tanken om at man alltid må ha ulike antrekk til nye anledninger. Jo, utvalg er miljøsvineri, for det har blitt brukt ressurser til å skape ting.

Vel, nå er det en god del km til vår nærmeste nabo. Det JEG ønsker å ha tilgang til er mer utvalg i MILJØVENNLIGE vaskemidler som i tillegg lukter godt, som f.eks Mrs Meyers og Method blant annet. Eteriske oljer på store flasker som ikke koster ræva og som jeg kan lage egne vaskeprayer med.
Klær bryr jeg meg mest om til ungene, sjelden jeg handler klær til meg selv, så der greier jeg meg med utvalget til HM.
Om naboen syns jeg brifer med vaskemidlene mine, vel, weird flex vil jeg kalle det! 😄

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...