AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #1 Skrevet 23. januar 2021 Jeg pleier det, men hvor vanlig er det å gi beskjed når det er snakk om så kort tid? Anonymkode: 6582b...011
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #3 Skrevet 23. januar 2021 Ja, blir jeg noe som helst forsinket sier jeg fra. Anonymkode: 5a5e6...0bb 7
Gjest loveli Skrevet 23. januar 2021 #4 Skrevet 23. januar 2021 Spørs hvem jeg skal møte. Noen kommer alltid for sent selv, mens andre alltid kommer 10min før tiden. Spørs også hva vi skal.
dillyduzit Skrevet 23. januar 2021 #5 Skrevet 23. januar 2021 Selvfølgelig. Sier gjerne i fra så fort som jeg ser at jeg blir forsinket. 6
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #6 Skrevet 23. januar 2021 ja pleier å gi beskjed om jeg blir forsinket. vanlig det. Anonymkode: 958ca...d62 2
Gjest Bet-t-ina Skrevet 23. januar 2021 #7 Skrevet 23. januar 2021 Alltid. Men jeg er stort sett for tidlig ute, og blir den som må vente på andre. Ofte er jeg heller litt tidlig ute. Det er fryktelig irriterende med folk som ikke gir beskjed om de er forsinket. Og gir ikke folk beskjed, venter jeg ikke lengre enn ti minutter. Det er fryktelig uhøflig å la folk vente, og ikke gi beskjed om at man er sein.
Daria Skrevet 23. januar 2021 #8 Skrevet 23. januar 2021 Mer enn 10 gir jeg som regel beskjed om (litt avhengig av hva avtalen er - ofte har jeg avtaler av typen "jeg kommer i 18-tiden") , men jeg er oppvokst før mobiltelefonen og er vant til at de jeg skal møte reiser kollektivt, så et visst slingringsmonn er alltid innforstått. Da jeg var tenåring tok man alltid høyde for at noen kunne miste trikken uten at man anså det som et problem - at folk nå sender melding for å si fra om at de er to minutter forsinket er egentlig bare mas... 4
Aragorn ll Elessar Skrevet 23. januar 2021 #9 Skrevet 23. januar 2021 Om jeg noen gang hadde vært 10-15 minutter forsinket så hadde jeg gitt beskjed, men det har aldri skjedd 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #11 Skrevet 23. januar 2021 Ja, pleier det. Spesielt om det er snakk om middag eller et måltid. Har vi avtalt "ca kl 13" så gir jeg kanskje ikke beskjed hvis det kun er kaffe. Anonymkode: b7186...da1
SoWhat? Skrevet 23. januar 2021 #12 Skrevet 23. januar 2021 (endret) Jeg er den som alltid kommer fem minutter før, og kan faktisk ikke huske sist jeg var forsinket. Hater stress, og er ikke så glad i upålitelighet heller. Og fins det mye verre ting enn å vente av sånne hverdagslige irritasjonsmomenter? Så derfor lar jeg ikke folk vente på meg. Skulle jeg ha blitt forsinket så hadde jeg så klart gitt beskjed! Endret 23. januar 2021 av SoWhat? 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #14 Skrevet 23. januar 2021 Ja, jeg er sjåfør så det er veldig viktig at jeg gir beskjed selv om jeg er bare 5 min for sen. Anonymkode: f6574...8d1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #15 Skrevet 23. januar 2021 Glemte også og si at jeg alltid egentlig er tidsnok, alltid 10 min for tidligt Anonymkode: f6574...8d1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #16 Skrevet 23. januar 2021 58 minutter siden, Aragorn ll Elessar said: Om jeg noen gang hadde vært 10-15 minutter forsinket så hadde jeg gitt beskjed, men det har aldri skjedd Dette. Sørger for å ha god nok tid tilfelle problemer i kollektivtrafikken osv, men ting kan jo likevel skje. Hvis jeg hadde blitt såpass mye forsinket som 10-15 minutter hadde jeg definitivt sagt fra. 15 minutter er mye å stå og blomstre og vente et sted. Men noen har dessverre lite forhold til tid. Jeg har opplevd å få melding mange minutter etter avtalt tid, med beskjed om at nå drar de snart hjemmefra... Anonymkode: e5894...c71 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #17 Skrevet 23. januar 2021 Jeg beregner alltid (altfor) god tid, og tror jeg har vært forsinket to ganger i hele mitt liv. Den ene gangen var jeg "askefast" syd i Europa, og da kom jeg hele to dager for sent på jobb 😄 Den andre gangen skulle jeg møte noen rett etter jobb, men pga full T-banestans ble jeg en drøy halvtime forsinket. Jeg synes det er en selvfølge å gi beskjed hvis man ser at man blir forsinket, også når det bare er noen få minutter. Anonymkode: 37b6d...3d1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #18 Skrevet 23. januar 2021 Jeg sir ifra om at jeg blir kanskje 5 minutter forsinket, 20 min før jeg faktisk er i risikoen om å bli 5 minutter forsinket. Slik at om ting går som det skal, så er jeg der 15 minutter før tiden allikevel og om ting går til helvete, så er jeg der 10 minutter før tiden i stede. Om ting går perfekt og jeg ikke er forsinket, så er jeg 20 min før tiden. Sånn for referanse altså. Må takke diagnosen Sosial angst og dyskalkuli for at jeg er slik. Det er til stor glede for de rundt meg, siden jeg er aldri for seint ute til noe og om det er fare for å bli for sein så avlyser jeg 3 dager i forveien..... bortsett fra når de kommer 2 min før tiden renner ut og jeg maser høl i huet på dem og stresser på meg hjerteinfarkt og magesår fordi det er verdens undergang at de er så nære på å bli forsinket. Er det familie så blir jeg forbannet og koker av sinne i tillegg (klarer å beherske meg rundt venner og bekjente, men jeg blir litt sint inni meg også) og med det kan jeg takke emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse for. 🙆♀️ Anonymkode: 05713...f21
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #19 Skrevet 23. januar 2021 Spørs veldig hvem/hvor jeg skal. Er det til jobb hadde jeg selfølgelig sagt fra. Men om det er en gjeng med venninner for vors el hadde jeg ikke nødvendigvis sagt i fra Anonymkode: 635c9...eff 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #20 Skrevet 23. januar 2021 Selvfølgelig. 2 min eller 15 min same same,er man forsinket gir man beskjed. Det handler om respekt! Anonymkode: f2735...546 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå