Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Av ren nysgjerrighet på muligheten for at det kan være jeg er gravid, så spør jeg her! Har nå i sep/okt sluttet på ppiller (cerazette) og startet igjen etter en kort stund (hadde vel 2 runder menstruasjon før ny oppstart). Fikk menstruasjon innen 14 dager da jeg sluttet. Sluttet igjen (hehe) nå 27/12 og har enda ikke fått menstruasjon. Har hatt jevnlig ubeskyttet samleie, hvor «hopp av i svingen» har vært i bruk etter pilleslutt. Ett tilfelle før siste pilleslutt at jeg hadde glemt en pille og hadde samleie uten å tenke mer over det. Har ingen symptomer på graviditet utenom generell trøtthet (som ikke er ulikt meg) og noe mensmurringer de siste par dagene. Forventer jo egentlig at menstruasjonen er rett rundt hjørnet, og har tatt en negativ test for noen uker tilbake. Men, frykter at den testen evt ble tatt for tidlig OM befruktning er et faktum. Så, om jeg for kort tid siden fikk mens tilbake raskt, hva er sjansen for at den ikke gjør det nå og jeg ikke er gravid?? Erfaringer? 

Anonymkode: f8037...1ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har hatt ubeskyttet sex er det alltid mulighet for graviditet. Sjansen er vanskelig å si noe om. Du må bare teste deg jevnlig inntil mens kommer eller du får positivt utslag. 

Anonymkode: 7e06e...42d

• Liker 6
Skrevet

Hvis du er mann så nei, da kan du ikke være gravid.

Hvis du er kvinne med egg og livmor i behold så kan du være gravid. Særlig hvis du har hatt ubeskyttet sex.

Anonymkode: f6fb5...433

• Liker 7
Skrevet

Ts:  Enda ikke møtt en menstruerende mann (for utenom den hormonelle delen), så da er jeg nok ikke en mann når jeg spør. Veldig bevisst over egen evne til å bli gravid også, men her tenker jeg jo selvsagt på mulighetene når man ikke har rukket å ha menstruasjon enda, og hvor sannsynelig en unnfangelse er da, når man attpåtil unngår «tømmingen». Spør kun etter erfaringer og ikke delen man googler seg frem til, og det rent logiske

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts:  Enda ikke møtt en menstruerende mann (for utenom den hormonelle delen), så da er jeg nok ikke en mann når jeg spør. Veldig bevisst over egen evne til å bli gravid også, men her tenker jeg jo selvsagt på mulighetene når man ikke har rukket å ha menstruasjon enda, og hvor sannsynelig en unnfangelse er da, når man attpåtil unngår «tømmingen». Spør kun etter erfaringer og ikke delen man googler seg frem til, og det rent logiske

Da bestiller du time hos lege og får et skikkelig svar. Her vil du kun få logiske svar. Legen kan svare på hva som gjelder for deg spesifikt.

Anonymkode: f6fb5...433

• Liker 1
Skrevet

Uavhengig av graviditet og om det er ønsket eller ikke : ikke lurt å stoppe og starte med ppiller pga fare for blodpropp. De bør brukes kontinuerlig! 

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke det finnes noe forskning på akkurat det du spør om. Men kanskje litt mindre sannsynlig at du er gravid siden dere hopper av i svingen, enn om dere ikke hadde gjort det. Litt usikker på hva du egentlig ønsker av svar, i %, hvor mange som har opplevd det, eventuelt hvor mange det ikke klaffet for? Vil du bare ha svar fra de som sluttet på pillen, begynte igjen og så sluttet, men fortsetter med å hoppe av i svingen. Eller er det greit om man har sluttet med pillen og hopper av i svingen? 

Anonymkode: 9d46e...89c

• Liker 2
Skrevet

Ja, du kan være gravid. Men du kan også ikke være det. Mensmurringer kan bety graviditet, men det kan også bety kommende mens. Noen statistikk på hvor stor sjansen er for det ene eller det andre, finner du nok ikke. Og andres erfaringer vil være at noen har blitt gravid under lignede omstendigheter, andre ikke.

Dersom du er redd den forrige testen ble tatt for tidlig, tar du en ny en så snart du kan. Bedre enn å gå rundt og være usikker. Håper testen viser det du ønsker. 

Anonymkode: 17bf2...1c0

Skrevet
IkkeStudentLenger skrev (7 timer siden):

Uavhengig av graviditet og om det er ønsket eller ikke : ikke lurt å stoppe og starte med ppiller pga fare for blodpropp. De bør brukes kontinuerlig! 

Ts: Hvor har du dette fra? Har aldri lest eller blitt fortalt at dette er et faktum. Nå har jeg gått på cerazette som nevnt i innlegget, som er pga. av genetisk økt fare for blodpropp, og cerazette inneholder ikke østrogen og skal liksom som jeg har skjønt, ikke øke risikoen for akkurat blodpropp?? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Tror ikke det finnes noe forskning på akkurat det du spør om. Men kanskje litt mindre sannsynlig at du er gravid siden dere hopper av i svingen, enn om dere ikke hadde gjort det. Litt usikker på hva du egentlig ønsker av svar, i %, hvor mange som har opplevd det, eventuelt hvor mange det ikke klaffet for? Vil du bare ha svar fra de som sluttet på pillen, begynte igjen og så sluttet, men fortsetter med å hoppe av i svingen. Eller er det greit om man har sluttet med pillen og hopper av i svingen? 

Anonymkode: 9d46e...89c

Ble bare klabb og babb det her..:P Skal selvfølgelig teste igjen, men tenker å vente litt med ny test. Lurer enkelt og greit bare på erfaringer rundt dette med å tidligere raskt ha fått igjen menstruasjon etter pilleslutt, hvor man også har opplevd lengre ventetid en evt. annengangs pilleslutt. Har mens kommet tilbake, bare mye senere enn sist gang? Har folk blitt gravide før de rakk å få mens? Er jo slett ikke lett å oppdage en tidlig graviditet midt mellom pilleslutt og første mens, for det forventes i grunnen ikke vil jeg påstå

Skrevet

Ts: Skjønner jeg laget et rotete og forvirrende spørsmål for dere som leser og svarer - Har tenkt at sannsynligheten er meget lav for at unnfangelse kan være et faktum, men selvsagt får man et vindpust av mildere panikk når mens ikke kommer innenfor samme tidsrom som sist gang ved pilleslutt, og da mistenker at kanskje kanskje kan det være en god grunn for det, annneeet enn at den bare er sen 😮 Uansett takk for svar, skal smøre meg med tålmodighet og ta en ny test om ikke tanta plutselig banker på! Oppdaterer! 

Skrevet (endret)
12 hours ago, AnonymBruker said:

Ts: Hvor har du dette fra? Har aldri lest eller blitt fortalt at dette er et faktum. Nå har jeg gått på cerazette som nevnt i innlegget, som er pga. av genetisk økt fare for blodpropp, og cerazette inneholder ikke østrogen og skal liksom som jeg har skjønt, ikke øke risikoen for akkurat blodpropp?? 

https://www.helsenorge.no/sex-og-samliv/prevensjon/p-piller/

"Råd for å unngå blodpropp

Bruk p-pillen fast og unngå unødvendige pauser.

Ikke skift merke dersom du er fornøyd med p-pillen du bruker.

Ikke lån p-piller av andre.

Unngå røyking.

Endret av IkkeStudentLenger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...