Gå til innhold

Kona fjernet ( kastet ? ) alle mine gaver ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venn,- en sjelevenn.  Vi har vært nære i over 20 år. Han er veldig mye eldre enn meg,og vi har vært kollegaer innen et kunstnerisk yrke. Han og kona har nå flyttet fra sin nesten herskapelige bolig ,til en eldrebolig pga høy alder. I alle disse årene har vi utvekslet gaver til høytid og merkedager.  Og i alle disse årene,har kona vært sjalu på båndet han og jeg har hatt. Men,vi har på en måte " levd med det" 😅 alle 3,,Han går snart ut av tiden❤,, og er veldig redusert.  Da jeg besøkte dem i deres nye bolig ,fortalte hun at alle mine gaver ikke var der pga " plassmangel " Det var ikke jeg som spurte ,,,hun sa det av seg selv,,,men jeg la jo merke til det ... Jeg gjorde miner til slett spill,,,fordi jeg vet hvor høyt han oppskattet disse gjenstandene.  Men klart det såret,,,når jeg har vært som en datter for ham. Helt klart " hennes beslutning " 😢 Den må jeg respektere,men føler meg samtidig litt smålig over å lure på HVA hun har gjort med de .. Selvsagt spør jeg henne ikke om det,og HAN er såpass syk at det ikke passer seg heller.  Det var kostbare gjenstander, - ikke at pengene har noe å si... Men ikke slikt man kaster på dynga 🤪,, Ja,som sagt gaver,,og selvsagt står hun fritt til å gjøre hva hun vil med de . Men ,hun jo " ventet " til han lå i pennalet,,da hun er langt yngre. 🙄

Anonymkode: 91162...f6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjerp deg... Slutt å bry deg så mye om et annet par, og la de leve lykkelig i den siste tiden - du har ikke noe med livene eller forholdet/privatlivet deres og gjøre, eller tingene deres.... Snakk om manglende grunnleggende fortsåelse for mennesklige relasjoner og selvinnsikt.

Anonymkode: 13ddd...a1a

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du må jo være helt sosialt inkompetent som ikke forstår at et par som flytter fra stor bolig til liten leilighet, der den ene snart skal dø, kvitter seg med alt som ikke betyr noe for de to. Gaver fra en som har lagt som en skygge i forholdet deres er det ingen grunn til å dra med til ny bolig, i alle fall ikke når kona snart skal bo der alene. Kan godt være de er kastet på dynga, selv om de er kostbare for deg kan det være en torn i øynene på henne. Snakk om manglende innsikt. 

Anonymkode: ae783...2f0

Voldsomt til aggresjon på deg da ... du kjenner jo ikke forholdet her. .. Sjalusien har ikke vært ifht romantikk,men arbeidsforholdet.  De to elsker hverandre over alt. Ifht " alle mine gaver" ,  så er det liksom ikke 20 stk...men spesielle og personlige objekt ,gitt til jubileum.Så en 4-5 stk,de har hatt i hjemmet en årrekke.  Ikke altertavler det er snakk om her hva størrelse gjelder 😉 Familiedynamikken forøvrig har vært såpass nære, at deres biologiske barn ALLTID kontakter meg om det er noe innen familien. 

Skrevet

Hun presiserer vel overfor deg at det snart er slutt på din deltakelse i familien. Når mannen er død, er du ikke lenger velkommen. For er du et tilnærmet familiemedlem i hans øyne, er det rart ingenting fikk plass. Så du må nok bare bite det i deg, og fortsette å være der for han. Men, du kan jo foreslå å overta tingene, slik at de slipper å lagre de? Tenker det kanskje er ting du har laget?

• Liker 16
Skrevet

Det høres litt smålig ut fra hennes side. Sjalusi kan føre til irrasjonelle handlinger, dessverre. Men det høres ut som du taklet det på en rolig og god måte. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Du må jo være helt sosialt inkompetent som ikke forstår at et par som flytter fra stor bolig til liten leilighet, der den ene snart skal dø, kvitter seg med alt som ikke betyr noe for de to. Gaver fra en som har lagt som en skygge i forholdet deres er det ingen grunn til å dra med til ny bolig, i alle fall ikke når kona snart skal bo der alene. Kan godt være de er kastet på dynga, selv om de er kostbare for deg kan det være en torn i øynene på henne. Snakk om manglende innsikt. 

Anonymkode: ae783...2f0

Du har selvfølge rett til å ha din mening om saken. Men det bør være mulig å formulere seg uten å omtale ts som sosialt inkompetent..!!! 

• Liker 8
Skrevet

Så fort du har gitt gavene er dem ikke lenger ditt problem, og hva dem gjør med dem er helt opp til de, så om dem ville brenne dem.

Anonymkode: d9bfa...db0

• Liker 13
Skrevet
Pinkee skrev (8 minutter siden):

Hun presiserer vel overfor deg at det snart er slutt på din deltakelse i familien. Når mannen er død, er du ikke lenger velkommen. For er du et tilnærmet familiemedlem i hans øyne, er det rart ingenting fikk plass. Så du må nok bare bite det i deg, og fortsette å være der for han. Men, du kan jo foreslå å overta tingene, slik at de slipper å lagre de? Tenker det kanskje er ting du har laget?

Ingenting jeg selv har laget,men med symbolikk og mening, som kostet endel ifht å spare penger ( som student ) og tid / innsats. Gitt til de begge. Vil absolutt ikke ha det tilbake ❤ Det er allerede gitt ❤ Han har sagt til meg ( på privaten ) at jeg er ham nærere enn egen datter... som forøvrig er et nydelig menneske. ! Som kunstner ,vet jeg at menneskesinnet er sammensatt, så alt er lys og skygge - sammensatt ! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så fort du har gitt gavene er dem ikke lenger ditt problem, og hva dem gjør med dem er helt opp til de, så om dem ville brenne dem.

Anonymkode: d9bfa...db0

Ja,poengterte det selv 😜

Skrevet
PM75 skrev (13 minutter siden):

Det høres litt smålig ut fra hennes side. Sjalusi kan føre til irrasjonelle handlinger, dessverre. Men det høres ut som du taklet det på en rolig og god måte. 

Skrevet

Hjelpes TS. Greit du er kunster, men sinnet ditt er da ikke noe mer spesielt enn andre sitt. Kona kaster ting som ikke betyr noe for henne. Hun velger å ta vare på ting som betyr noe for de to. Det er deres ekteskap. Du høres ut som du blander deg i noe du ikke burde. Du virker som du tar mye plass. 

Anonymkode: 19b00...5a1

• Liker 36
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hjelpes TS. Greit du er kunster, men sinnet ditt er da ikke noe mer spesielt enn andre sitt. Kona kaster ting som ikke betyr noe for henne. Hun velger å ta vare på ting som betyr noe for de to. Det er deres ekteskap. Du høres ut som du blander deg i noe du ikke burde. Du virker som du tar mye plass. 

Anonymkode: 19b00...5a1

Nei på ingen måte. Det var han som krevde meg og mitt liv , - som arvtager. 

Skrevet

Du er ham nærere enn hans egen datter? Noe spesielt, vil jeg si.

Anonymkode: 09552...531

• Liker 10
Skrevet

Har du ikke egne foreldre å henge med? 

Anonymkode: 1023b...b12

• Liker 19
Skrevet

Rart så aggressivt endel svarer her, skjønner dere ikke at det kan oppleves sårt? Det er selvsagt dumt at konen føler på sjalusi(?) eller noe sånt, men iom at ts og denne (gamle og syke) mannen har vært så tett så lenge, er det jo litt spesielt å kaste(?) gaver som han har fått av ts.

Anonymkode: 1e268...f35

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er ham nærere enn hans egen datter? Noe spesielt, vil jeg si.

Anonymkode: 09552...531

Ja ,det ER spesielt.. både han og jeg er født i feil tid 😆,,, min EGEN far er nr.1 ❤,,  Tror det var feil forum å legge ut sjela på ?? Så takk til KG ,, og de få sjelene som ser min tanke bak dette. Tror jeg hadde passet sammen med en kar som Øde- på Farmen ,,,ifht å utveksle nyanser og retningsinnsikter.  Selv om kunstformen er en annen 🌷🎶🌷

• Liker 2
Skrevet

Alle disse ❤ Er du 16 år?

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja ,det ER spesielt.. både han og jeg er født i feil tid 😆,,, min EGEN far er nr.1 ❤,,  Tror det var feil forum å legge ut sjela på ?? Så takk til KG ,, og de få sjelene som ser min tanke bak dette. Tror jeg hadde passet sammen med en kar som Øde- på Farmen ,,,ifht å utveksle nyanser og retningsinnsikter.  Selv om kunstformen er en annen 🌷🎶🌷

Litt vel høy på deg selv, mulig du har lagt mer i forholdet enn gubben. Virker jo totalt blottet for sosiale antenner, med alle hjerter og meg meg

Anonymkode: 7afe4...d1d

• Liker 15
Skrevet
got2go skrev (5 minutter siden):

Alle disse ❤ Er du 16 år?

Gammel og naiv sjel forbundet, så beklager ❣

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...