Gå til innhold

Som en ustabil jente, som griner mye.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan dealer man med en type som ikke takler grining? Fikk vite dette I går da eg hadde et mental breakdown.. og han sa "skulle kanskje sagt det tideligere". Eg e nesten litt sånn paff... Soo what to do😅

Anonymkode: 87f6c...7c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må fortelle mer. Var det slik at du gråt hysterisk for noe folk flest ikke bryr seg om? Var det noe spesielt som skjedde? Hvordan du håndterer situasjonen er jo også viktig å vite for å kunne si noe om hans reaksjon. 

Skrevet

Man skal ikke deale med folk som ikke takler at man gråter.

Men igjen, man skal heller ikke behøve å deale med ustabile folk. 

Anonymkode: 24cae...082

• Liker 2
Skrevet

Still opp for hverandre. Det er så ego og veikt den tankegangen om at man ikke skal stille opp for de som sliter, eller trøste noen som gråter. Plutselig står man selv i den situasjonen og skulle trengt støtte.

Anonymkode: 8936e...114

Skrevet

Hvis du får sammenbrudd hver dag og griner bare dere er på vei til å ha en diskusjon så kan jeg jo forstå fyren men hvis dette var første gang og han kommer med den kommentaren så tenker jeg at han er mer "dramatisk" enn han gir uttrykk for og for min del så hadde det vært et rødt flagg hvis han reagerte på at jeg var trist og lei av en relativt god grunn.

• Liker 3
Skrevet

Hva griner du for? Har selv ei venninne som har sammenbrudd flere ganger i uken for ting jeg ikke en gang kan forstå. Etter 2 års vennskap er jeg sliten og lei. Jeg føler meg som hobbypsykolog. Jeg hadde forstått hvis det virkelig var krise, men å gråte flere ganger i uken er tegn på større problemer. 

Du bruker sin kjæreste som hobbypsykolog. Han er ikke gråteputa de. Greit han skal vise omsorg,  men du tømmer han for empati og medfølelse hvis du er sånn ofte. 

Du må ta ansvar for deg selv og din psykiske helse. Du kan ikke klandre andre fordi de ikke klarer å møte dine krav. 

Anonymkode: 06a33...9c4

• Liker 4
Skrevet

Kan du beskrive problemet litt mer? Om du var lei deg en dag, så er det jo merkelig å ikke takle at du griner. Men om du sliter tungt psykisk, så kan det bli vanskelig for pårørende. Om du har et problem han ikke takler, så passer dere ikke så godt sammen. Du kan ikke tvinge han til å takle grining.

Hvor lenge har dere vært sammen?

Anonymkode: 6fa31...e8a

Skrevet

Hvis du er en sånn som begynner å grine fordi du ikke rakk bussen eller fordi polet er stengt, vil nok de fleste bli slitne og oppgitt. Hvis han generelt tåler grining og drama dårlig, er dere en elendig match.

Anonymkode: 6ae33...f6d

• Liker 1
Skrevet

Eksen min kalte meg dramatisk fordi jeg gråt. Jeg syntes han var ganske emosjonelt lukka og blei en del trigga av hans væremåte. Det verste var egentlig at han slo opp og sa at han mangla de dype følelsene for meg. Da følte jeg at jeg hadde hatt helt rett i min uro. Men jeg syntes det var tullete òg, for han viste fram mye følelser på sitt vis, bla sinne. 

Kjæresten min nå synes jeg er den minst dramatiske i hele verden. Han er mye mer åpen om følelser og har et språk for følelser. Og han tåler godt at jeg er sint, lei meg osv de få gangene det skjer. Grine kan jeg gjøre en del, men da mest pga stress og slikt. Hvis jeg sier det er tårer pga mensen eller konflikt på jobben, så tenker han ok, det gir mening. Da får jeg gjerne en klem. 

Jeg har imidlertid hatt ekser som jeg syntes var krevende hvis de ofte tok symptomer ut på meg og ikke fikk god nok oppfølging av helsevesenet på psyken/ikke søkte hjelp. 

Anonymkode: d1682...4d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...