Gå til innhold

Mutasjoner - storm i et vannglass?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kv1nn3 skrev (26 minutter siden):

Ja, men de mister hele nettverket sitt akkurat nå.

Det er tragisk, og det er alle enige om. Men nå er det barn som har vært smittet som får alvorlige og nye sykdommer. De er ikke spart for dette viruset. Jeg husker dessverre ikke hvor jeg leste dette, men det er nok lett å finne.

Alle er utsatt. Og husk på vær så snill at eldres liv er like mye verdt som andres. De fortjener hver dag som hvem som helst gjør. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Muskath skrev (5 minutter siden):

Hvis unger lever så marginalt, burde det gjøres/vært gjort noe uansett. 

Ja , ikke så alvorlig når de sårbare barna ikke er blitt tatt ut av hjemmet FØR pandemien kom!

• Liker 2
Skrevet
Capt. Obvious skrev (3 minutter siden):

Men nå gjelder det altså en betydelig større andel, i tillegg til de fattige som var der fra før. Sånt blir det bråk av i verden. 

Alle skjønner at dette har konsekvenser. Depresjon og fortvilelse skaper ofte uro. Derfor syns jeg det er viktig at vi stoler på De som leder oss gjennom dette. 

• Liker 3
Skrevet
SoWhat? skrev (Akkurat nå):

Alle skjønner at dette har konsekvenser. Depresjon og fortvilelse skaper ofte uro. Derfor syns jeg det er viktig at vi stoler på De som leder oss gjennom dette. 

Nordmenn som sitter godt i det, har kanskje den luksusen - at de kan stole på det som gjøres, hvertfall en liten stund til. Men mange har ikke det, så jeg skjønner godt at mange etterhvert mister tilliten til myndigheter. Det begynner jeg også selv å gjøre. 

• Liker 9
Skrevet
Capt. Obvious skrev (2 minutter siden):

Nordmenn som sitter godt i det, har kanskje den luksusen - at de kan stole på det som gjøres, hvertfall en liten stund til. Men mange har ikke det, så jeg skjønner godt at mange etterhvert mister tilliten til myndigheter. Det begynner jeg også selv å gjøre. 

Dette syns jeg var tullete å skrive. Jeg tror ikke at de som sitter mindre godt i det har mindre tillit. Da har det med ren frustrasjon å gjøre  

• Liker 2
Skrevet (endret)
SoWhat? skrev (2 minutter siden):

Dette syns jeg var tullete å skrive. Jeg tror ikke at de som sitter mindre godt i det har mindre tillit. Da har det med ren frustrasjon å gjøre  

Selvsagt påvirker hvor godt man sitter i det tiltaksvilje. Det er mye lettere å sitte i en god jobb med mulighet for hjemmekontor, i en stor bolig og fin bil i oppkjørselen og sitte og ralle for ennå flere innstramninger. Ikke fullt så lett for en som jobber i en fysisk jobb uten mulighet for hjemmekontor, bor i en liten bolig og ikke har bil, og som nå er permittert eller oppsagt. 

Endret av Capt. Obvious
  • Liker 12
Skrevet
Capt. Obvious skrev (1 minutt siden):

Selvsagt påvirker hvor godt man sitter i det tiltaksvilje. Det er mye lettere å sitte i en god jobb med mulighet for hjemmekontor, i en stor bolig og fin bil i oppkjørselen og sitte og ralle for ennå flere innstramninger. Ikke fullt så lett for en som jobber i en fysisk jobb uten mulighet for hjemmekontor, bor i en liten bolig og ikke har bil, og som nå er permittert eller oppsagt. 

Ja, så det har med frustrasjon og tiltaksvilje å gjøre. Ikke tillit til myndighetene. 

• Liker 3
Skrevet
SoWhat? skrev (3 minutter siden):

Ja, så det har med frustrasjon og tiltaksvilje å gjøre. Ikke tillit til myndighetene. 

Tiltaksvilje henger sammen med tillit til styrende myndigheter, og det er ganske mange som har reagert mot skjvedelingen av belastningene av tiltakene. Det har en usosial profil, men det passer vel godt med de borgerliges innerste meninger om hvordan samfunnet skal være. De borgerlige har hele veien jobbet for at de som ikke har skal fortsette å ikke ha, mens de som har mye skal ha mer. Også under pandemien. 

• Liker 9
Skrevet

Vitenskapsfolk snakker bestandig slik. Særlig her når det har vært såpass kort tid til å få erfaring og nok tallgrunnlag til å være helt sikker. 

Det dreier seg om konfidensintervall og statistiske tilfeldigheter man ikke kan utelukke. 

Når fagfolk sier noe kan være farlig, er det temmelig dumt å satse på at de tar feil. 

• Liker 6
Skrevet
Capt. Obvious skrev (9 minutter siden):

Tiltaksvilje henger sammen med tillit til styrende myndigheter, og det er ganske mange som har reagert mot skjvedelingen av belastningene av tiltakene. Det har en usosial profil, men det passer vel godt med de borgerliges innerste meninger om hvordan samfunnet skal være. De borgerlige har hele veien jobbet for at de som ikke har skal fortsette å ikke ha, mens de som har mye skal ha mer. Også under pandemien. 

Skulle gjerne sett en forklaring på de siste to setningene dine. 

• Liker 2
Skrevet
SoWhat? skrev (1 minutt siden):

Skulle gjerne sett en forklaring på de siste to setningene dine. 

Du kan selv lese deg opp på den usosiale borgerlige politikken. Uansett er det ikke temaet i denne tråden. 

• Liker 4
Skrevet
Capt. Obvious skrev (Akkurat nå):

Du kan selv lese deg opp på den usosiale borgerlige politikken. Uansett er det ikke temaet i denne tråden. 

Du gjorde det til et tema da.... 

• Liker 2
Skrevet
SoWhat? skrev (Akkurat nå):

Du gjorde det til et tema da.... 

Jeg nevnte det i en bisetning, siden den usosiale profilen når det gjelder belastningene av tiltak ikke er helt tilfeldig. Men usosial politikk generelt er ikke temaet i denne tråden. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
SoWhat? skrev (57 minutter siden):

De vet nok bedre enn man skjønner, og de ser fremover også. 

eh ser fremover??? Når begynte de med det ? I går? Helt siden i høst har de visst at vi fikk mye importsmitte etter sommerferien.. i oktober november visste de og at det samme ville skje i januar gjorde de noe? Ja en halvbestemt testing på grensene eller innen 24 timer til den kommunen de skulle til. Vi så jo hvordan det gikk. Når alle var på plass kom regjeringen med innskjerping på grensa...da var det allerede for sent. 

De ser virkelig fremover også når de ba strengt folk i går i Oslo og omegn om å ikke krysse kommune grensa for så å stenge polet like etter på..hva skjer? JO folk hvalfarter til nabokommunene som enda har åpne pol... skikkelig sjakk trekk..de ser ikke fremover...de handler på impuls og hysteri. 

Sorry avsporingan..men svar til Ts... ja storm i ett vannglass. 

Endret av Bente1234
  • Liker 5
Skrevet (endret)
Krantz95 skrev (1 time siden):

Grunnen til posten min er at de som jobber med dette veldig ofte tar feil. Helt siden starten har de aller flinkeste overdrevet hvor farlig dette viruset er. I Norge har vi f.eks. en dødelighet på 0,12% og det er bare 0,02 prosentpoeng høyere enn influensa.

du tar ganske mye feil selv. Jeg husker veldig godt dine gjentatte påstander om at influensa med sine 650 000 dødsfall årlig på verdensbasis er verre enn covid. Du lovet at du skulle slutte å fremme det "poenget" den dagen covid-dødsfallene oversteg influensa, og det skjedde vel i sommer så vidt jeg husker. Men her sitter du et halvt år senere og gjentar det samme tullet, samtidig som vi har 100 000 covid-dødsfall per uke på verdensbasis.

Endret av MissLucy
  • Liker 11
Skrevet

Det kommer alltid til å mutere. Virus muterer. Særlig virus som influensavirus og dette viruset. De er ustabile. Det er derfor det også er vanskelig å finne noen effektiv vaksine. Grunnen til at det ikke ble like mye hysteri (selv om det var hysteri nok og mange ble skadet av vaksinen) under svineinfluensaen var at da brukte man ofte blodprøver og testet for det meste kun de som var syke. Da fikk man ikke denne massetestingen med tester som ikke egner seg til å gi en diagnose-og dermed ikke like mye hysteri.

• Liker 8
Skrevet
Bente1234 skrev (11 minutter siden):

eh ser fremover??? Når begynte de med det ? I går? Helt siden i høst har de visst at vi fikk mye importsmitte etter sommerferien.. i oktober november visste de og at det samme ville skje i januar gjorde de noe? Ja en halvbestemt testing på grensene eller innen 24 timer til den kommunen de skulle til. Vi så jo hvordan det gikk. Når alle var på plass kom regjeringen med innskjerping på grensa...da var det allerede for sent. 

De ser virkelig fremover også når de ba strengt folk i går i Oslo og omegn om å ikke krysse kommune grensa for så å stenge polet like etter på..hva skjer? JO folk hvalfarter til nabokommunene som enda har åpne pol... skikkelig sjakk trekk..de ser ikke fremover...de handler på impuls og hysteri. 

Sorry avsporingan..men svar til Ts... ja storm i ett vannglass. 

Hva pokker skal de gjøre??  De må tenke på folks psykiske helse oppi alt også. Folk klaget og styrte på fordi de ikke fikk feire jul "som vanlig", og de hører jo faen ikke etter heller. 

De stenger polet av en grunn. Men det folk da gjør er å gå mot rådene og sette enda flere i fare. Folk er klin umulige! 

Hva skal myndighetene gjøre da?  Lenke fast folk? 

• Liker 8
Skrevet

30% mer dødelig i følge britiske forskere.

• Liker 3
  • Opprett ny...