Gå til innhold

Mutasjoner - storm i et vannglass?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det dokumentert noen steder at disse mutasjonene faktisk er farligere eller mer smittsomme? Ser bare at diverse politikere og forskere sier at de kan være mer smittsomme. De har ikke konkrete bevis for dette.

Ellers ser det ut til at vaksinene ikke blir særlig påvirket av mutasjonene.

Moderna sier at vaksinen deres har 1273 aminosyrer og at mutasjonene har 10 endringer

Vaksinen deres fungerer altså over 99% i forhold til et virus uten mutasjoner.

https://investors.modernatx.com/news-releases/news-release-details/statement-variants-sars-cov-2-virus/

https://www.pfizer.com/news/press-release/press-release-detail/pfizer-and-biontech-puresults-study-showing-covid-19

Endret av Krantz95
  • Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
SoWhat? skrev (7 minutter siden):

Det sitter intelligente og kunnskapsrike mennesker og gir oss råd og retningslinjer. Alt de vil er å gjøre befolkningen så trygg som mulig, og tiltakene de gjør er fordi det er det beste de kan gjøre nå.

Jeg er så lei amatører som sitter og lager konspirasjoner ( selv om jeg skjønner mekanismen bak ), men enda mer de som stiller spørsmål som i overskriften her. 

Kan dere ikke bare slutte å være så skeptiske og usikre og forvirret, og stole mer på de som faktisk sitter med den kunnskapen de pr dags dato har?? 

Gud, så lei jeg er. 

Amen!

• Liker 31
Skrevet
SoWhat? skrev (8 minutter siden):

Det sitter intelligente og kunnskapsrike mennesker og gir oss råd og retningslinjer. Alt de vil er å gjøre befolkningen så trygg som mulig, og tiltakene de gjør er fordi det er det beste de kan gjøre nå.

Jeg er så lei amatører som sitter og lager konspirasjoner ( selv om jeg skjønner mekanismen bak ), men enda mer de som stiller spørsmål som i overskriften her. 

Kan dere ikke bare slutte å være så skeptiske og usikre og forvirret, og stole mer på de som faktisk sitter med den kunnskapen de pr dags dato har?? 

Gud, så lei jeg er. 

Folk stiller spørsmål fordi det for veldig mange mennesker har enorme konsekvenser med stadig strengere tiltak. Mange mister jobb, hus og hjem på grunn av dette, og da er det ganske naturlig at man er kritisk til dette. "Å gjøre befolkningen så trygg som mulig" ja, men man er ikke spesielt trygg uten jobb og uten mulighet til å betale neste regning. 

• Liker 44
Skrevet
SoWhat? skrev (9 minutter siden):

Gud, så lei jeg er. 

Det viktigste vi har i samfunnet vårt er tvil til myndigheter! Det er kun sunn fornuft å stille spørsmål til de som bestemmer her til lands. 

Jeg ønsker MYE mer kritiske spørsmål fra pressen. Enn så lenge dilter de etter staten, og det er utrolig usunt for befolkningen.

Barn som bli utsatt for omsorgssvikt betaler når prisen for at Gerd på 90 skal få leve 6 mnd til. Det skulle bare mangle at vi ikke er kritiske.

• Liker 40
Skrevet
SoWhat? skrev (10 minutter siden):

Gud, så lei jeg er. 

Grunnen til posten min er at de som jobber med dette veldig ofte tar feil. Helt siden starten har de aller flinkeste overdrevet hvor farlig dette viruset er. I Norge har vi f.eks. en dødelighet på 0,12% og det er bare 0,02 prosentpoeng høyere enn influensa.

• Liker 22
Skrevet (endret)
2 minutter siden, Kv1nn3 said:

Det viktigste vi har i samfunnet vårt er tvil til myndigheter! Det er kun sunn fornuft å stille spørsmål til de som bestemmer her til lands. 

Jeg ønsker MYE mer kritiske spørsmål fra pressen. Enn så lenge dilter de etter staten, og det er utrolig usunt for befolkningen.

Barn som bli utsatt for omsorgssvikt betaler når prisen for at Gerd på 90 skal få leve 6 mnd til. Det skulle bare mangle at vi ikke er kritiske.

Barn som er utsatt for omsorgssvikt, er det enten Gerd lever eller dør. 

Endret av Muskath
  • Liker 12
Skrevet
Muskath skrev (1 minutt siden):

Barn som er utsatt for omsorgssvikt er det enten Gerd lever eller dør. 

Ja, men de mister hele nettverket sitt akkurat nå.

• Liker 11
Gjest NoDiablo
Skrevet
SoWhat? skrev (14 minutter siden):

Gud, så lei jeg er. 

Jeg er veldig enig med det du sier. Skepsis og motstand kan dempes. Men folk skal ikke slutte å stille spørsmål uansett. 

Skrevet
Capt. Obvious skrev (8 minutter siden):

Folk stiller spørsmål fordi det for veldig mange mennesker har enorme konsekvenser med stadig strengere tiltak. Mange mister jobb, hus og hjem på grunn av dette, og da er det ganske naturlig at man er kritisk til dette. "Å gjøre befolkningen så trygg som mulig" ja, men man er ikke spesielt trygg uten jobb og uten mulighet til å betale neste regning. 

Det er en pandemi. Nå snakker de om en pandemi i pandemien. Det er alvorlig. 

Jeg skjønner fortvilelsen til folk. Selvfølgelig! Men dette er en konsekvens av tilstanden Norge og verden dessverre befinner seg i nå! Det er det en bare må innse. Dette er tøft for de aller fleste i større eller mindre grad. Helst større. Dette får konsekvenser for alle på en eller annen måte. Ingen er viktigere enn andre. Alle er like viktige. Vi må bare tenke helse først nå. Det er realiteten. 

• Liker 9
Skrevet
NoDiablo skrev (10 minutter siden):

Jeg er veldig enig med det du sier. Skepsis og motstand kan dempes. Men folk skal ikke slutte å stille spørsmål uansett. 

Det er greit å stille spørsmål. Men ikke å så tvil om at myndighetene faktisk gjør det beste i denne tiden. 

• Liker 9
Skrevet
Krantz95 skrev (15 minutter siden):

Grunnen til posten min er at de som jobber med dette veldig ofte tar feil. Helt siden starten har de aller flinkeste overdrevet hvor farlig dette viruset er. I Norge har vi f.eks. en dødelighet på 0,12% og det er bare 0,02 prosentpoeng høyere enn influensa.

De vet nok bedre enn man skjønner, og de ser fremover også. 

• Liker 5
Skrevet
SoWhat? skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønner fortvilelsen til folk. Selvfølgelig! Men dette er en konsekvens av tilstanden Norge og verden dessverre befinner seg i nå! Det er det en bare må innse. Dette er tøft for de aller fleste i større eller mindre grad. Helst større. Dette får konsekvenser for alle på en eller annen måte. Ingen er viktigere enn andre. Alle er like viktige. Vi må bare tenke helse først nå. Det er realiteten. 

Uten jobb, ingen bolig, og ingen mat. Slik er realiteten for store deler av verdens befolkning, så det er klart de reagerer. Helse ja, men det å ha jobb å gå til og mulighet til å brødfø seg og sin familie er en viktig del av helsen. Men det går etterhvert mot slutten for menneskeheten nå, mange har bare ikke innsett det ennå. 

• Liker 9
Skrevet
SoWhat? skrev (1 minutt siden):

Har ikke dette britiske viruset spredd seg i Follo og omegn i flere uker nå? Da skulle man vel sett det på smittestatistikken? Men det ser man ikke. Smitten har jo gått ned de siste ukene...

• Liker 14
Skrevet
Krantz95 skrev (1 minutt siden):

Har ikke dette britiske viruset spredd seg i Follo og omegn i flere uker nå? Da skulle man vel sett det på smittestatistikken? Men det ser man ikke. Smitten har jo gått ned de siste ukene...

Og vi har sett hvor fort DET snur! 

• Liker 5
Skrevet
Krantz95 skrev (Akkurat nå):

Kanskje ikke symptomer ? At det plutselig var 22 ansatte og 13 beboere har det .+ det tar lang tid å analysere den sort prøven. 

• Liker 1
Skrevet
Capt. Obvious skrev (2 minutter siden):

Uten jobb, ingen bolig, og ingen mat. Slik er realiteten for store deler av verdens befolkning, så det er klart de reagerer. Helse ja, men det å ha jobb å gå til og mulighet til å brødfø seg og sin familie er en viktig del av helsen. Men det går etterhvert mot slutten for menneskeheten nå, mange har bare ikke innsett det ennå. 

Store deler av verdens befolkning har levd under svært vanskelige forhold uten nok mat, rent vann og tilstrekkelig helsehjelp i mange år. Vi skal ikke klage for høyt tenker jeg, selv om vi har lov til å få ut fortvilelsen, redsel og frustrasjon. 

De trodde sikkert at det gikk mot slutten av menneskeheten under tidligere pandemier og katastrofer også. Prøv å ikke se helt svart på dette 🙂 selv om vi nok alle får litt uhyggelige tanker nå og da. 

• Liker 7
Skrevet
23 minutter siden, Kv1nn3 said:

Ja, men de mister hele nettverket sitt akkurat nå.

Hvis unger lever så marginalt, burde det gjøres/vært gjort noe uansett. 

• Liker 15
Skrevet (endret)

Det skulle bare mangle at man er skeptiske! Det er mye politikk og «føre var» her. Politikere er livredde for å få skylden hvis det viser seg at de har gjort for lite, for tregt. Da får de skylden. Alle negative konsekvenser av tiltak kan skyldes på pandemien. De ønsker å vise handlekraft over alt annet. Det siste året har det vist seg mange ganger at de, i panikk, har gjort store feilvurderinger. De følger ikke rådene til FHI, som er de faktiske ekspertene her. 

Tiltakene har enorme personlige konsekvenser for mange - langt større enn å ikke få møte familien sin. Og store og små konsekvenser vil strekke seg ut i lang lang tid fremover. Flere tiår! Det er på sitt rette å stille kritiske spørsmål til hva vi ofrer dette for! 

Alle mennesker har lik verdi, ja. Men vi må vekte gjenværende livsår, og livskvalitet. «Resten av Gerd (80) sitt liv» er faktisk langt mindre verdt enn «resten av Matheo (5) sitt liv»! 

Endret av Mammuten
  • Liker 16
Skrevet
SoWhat? skrev (5 minutter siden):

Store deler av verdens befolkning har levd under svært vanskelige forhold uten nok mat, rent vann og tilstrekkelig helsehjelp i mange år. Vi skal ikke klage for høyt tenker jeg, selv om vi har lov til å få ut fortvilelsen, redsel og frustrasjon. 

De trodde sikkert at det gikk mot slutten av menneskeheten under tidligere pandemier og katastrofer også. Prøv å ikke se helt svart på dette 🙂 selv om vi nok alle får litt uhyggelige tanker nå og da. 

Men nå gjelder det altså en betydelig større andel, i tillegg til de fattige som var der fra før. Sånt blir det bråk av i verden. 

• Liker 3
  • Opprett ny...